Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

meikers sterk inkorten


straatman52

Aanbevolen berichten

Ik wil een vijftienjarige meikers, die al jaren geen kersen geeft omdat hij niet zelfbestuivend is, zo sterk terugsnoeien dat hij ik de komende jaren alleen nog maar een groen kroontje krijgt. Hij geeft nu teveel schaduw aan mijn (moes)tuin en muurkas.

Ik wil hem niet helemaal weghalen omdat hij moet dienen als enige decoratie en ook het zicht op de achterliggende gevels voor een deel kan wegnemen.

 

Graag tips of een stappenplan voor de snoei. Ik heb al veel op het forum over snoeien gelezen, maar daar worldt er altijd van uit gegaan dat de kers nog vrucht moet gaan dragen. Dat is hier niet het geval. De bloesem en het groen volstaan. Vier tot vijf meter hoog is mijn streven. meikers35411561109529.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een vroege kers (Napoleon) die wel vruchten draagt en we om het jaar snoeien. Omdat de buren anders hinder van de schaduw.

 

Dat doen we liefst in de herfst als het blad begint af te vallen. De takken kun je rustig tot de helft terugnemen.

 

Helaas is het takkengestel er (alleen zichtbaar in de winter) wel minder fraai door geworden.

 

Kersen gaan vrijwel altijd wel ergens bloeden. Dat hoort er een beetje bij. Ook de kers die wij nog nooit hebben gesnoeid bloedt op de stam.

 

Zomersnoei kan dacht ik ook na de langste dag.

Ik weet niet hoever je kan gaan met terugsnoeien en of het mogelijk is er een knotboom van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...