Jump to content

walnootblad gaat niet goed...

JdS

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik heb een paar walnotenboompjes ge-ent. Dat stuk ging redelijk, met veel mislukte en een paar gelukt.

Ze hebben binnen gestaan maar wilde ze laten afharden zodat ze buiten kunnen blijven.

Ik zie nu dat het blad begint te verkleuren, eerst wat kleine gele vlekjes/stippen, er zit ook een soort glans op. Ik heb foto's bijgevoegd.

Het is begonnen toen ze naar buiten zijn gegaan. Waar hebben ze last van? Te felle zon, koude nachten, wind? Of iets anders?

Weet iemand wat dit is en hoe dit te voorkomen?

Bedankt!

groeten jds

IMG2019062111562822581561111555.jpg

IMG2019062111563957071561111556.jpg

Klopt. Afharden is laten wennen aan andere temperaturen, ander vocht en ook vooral ander licht.

Buiten zetten, dat sowieso. Wat beschut tegen te sterke wind en vooral uit de zon, wel zo licht mogelijk zetten. Na een dag of wat, naar een plek waar het boompje een uurtje zon pakt 's ochtends en of 's avonds. Daarna ( je bent dan 2 weken verder ) overdag in wat meer zon zetten, hete sterke middagzon nog even mijden. Met een week of 3 in totaal kan hij de hele dag zon hebben.

Niet laten uitdrogen, verdamping gaat buiten veel ( veel ) sneller. Maar te nat houden wil een walnoot ook niet.