Fieke Geplaatst: 21 juni 2019 Geplaatst: 21 juni 2019 Mijn peper- paprika- en tomatenplanten zijn gezaaid op 30 maart. Zijn binnen goed opgekomen, groeiden normaal op en zijn afgehard voordat ik ze na de ijsheiligen buiten heb gezet. Sindsdien groeien ze nauwelijks. Iemand een idee wat het probleem kan zijn??? Niet voldoende voeding in de grond??? Ander probleem??? Of niets aan de hand?? Quote
RobO Geplaatst: 22 juni 2019 Geplaatst: 22 juni 2019 ik zie wat luisbobbels bij de paprika maar verder? Quote
paddestoelengek Geplaatst: 22 juni 2019 Geplaatst: 22 juni 2019 voedingstekorten zie je meestal als eerste aan de bladerenvoor zover ik kan zien ziet dat er netjes uitmijn ervaring is dat deze planten vaak na zo een 4 tot 6 weken na verplanten ineens een groeistuip krijgenik zou gewoon afwachten. Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Heleen65 Geplaatst: 22 juni 2019 Geplaatst: 22 juni 2019 Veel water en heel veel geduld. Waarschijnlijk groeien ze je binnenkort boven het hoofd. Quote
Fieke Geplaatst: 22 juni 2019 Auteur Geplaatst: 22 juni 2019 ik zie wat luisbobbels bij de paprika maar verder?Ik zit inderdaad met wat luizen. De lieveheersbeestje zijn al besteld Quote
Fieke Geplaatst: 22 juni 2019 Auteur Geplaatst: 22 juni 2019 Ik heb inderdaad een kleine luizenplaag maar daarvoor heb ik al larven van lievenheersbeestjes besteld. Voor de rest ga ik jullie advies volgen en wat geduld proberen te hebben. Hopelijk krijgen ze binnenkort een goeie scheut Quote
rorror Geplaatst: 22 juni 2019 Geplaatst: 22 juni 2019 Staan ze er niet te donker? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jorieke123 Geplaatst: 22 juni 2019 Geplaatst: 22 juni 2019 Zijn de onderste bladeren er af gevallen? Of heb je die zelf verwijderd? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Fieke Geplaatst: 22 juni 2019 Auteur Geplaatst: 22 juni 2019 Ik heb die gisteren zelf afgedaan. Doe dat eigenlijk al altijd zo...Andere jaren stonden mijn planten altijd al veel verder. Misschien is alles wel ok maar mijn buikgevoel zegt dat er iets niet klopt. Quote
Grork Geplaatst: 23 juni 2019 Geplaatst: 23 juni 2019 Je bent stukken verder dan ik ben met de paprika's. Aan de andere kant: het is pas juni. Voor mij zijn de paprika's het laatste in de moestuin en al jaren gaat het zo als het nu gaat: alsof zeaan het broeden zijn op wat gaat gebeuren.In een keer hebben ze de geest en groeien alsof het kolen willen worden. Ze hebben nog een poosje ,geduld is het toverwoord Jouw paprika's zien er trouwens geweldig uit! Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Fieke Geplaatst: 23 juni 2019 Auteur Geplaatst: 23 juni 2019 Geduld... niet altijd mijn beste kant maar ook hier zijn mijn paprika’s altijd de late groeiers!! Quote
Bit Geplaatst: 25 juni 2019 Geplaatst: 25 juni 2019 De paprika's eerder zaaien in het seizoen, helpt ook wel wat om nu de planten al verder te willen hebben. En niet onbelangrijk : gezonde bladeren liever niet van de plant wegnemen. Blad is de motor van de plant, wil je dat die groeit is wegnemen van blad een rem in die groei. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.