Jump to content

Aardappels met “wratten”

Recommended Posts

Elk jaar verbouw ik aardappels op mijn moestuin, steeds op een andere plek volgens het bekende roulatiesysteem. Maar ook elk jaar heb ik aardappels met, wat ik noem “wratten”. Zie foto. De moestuin voorzie ik elk jaar van koemest en heel af en toe van echte mest. Het volgend jaar waarschijnlijk schapemest. Ook kalkkorrels strooi ik elk jaar over de tuin. De aardappels zijn overigens goed te eten. Ik heb de “wratten” elk jaar op allerlei soorten, is dus soort-onafhankelijk.

De ene aardappel heeft het meer dan de andere, er zijn ook altijd enkele aardappels bij, die geen “wratten” hebben.

Soort grond is zandgrond.

Wie o wie kan mij vertellen, wat er aan de hand is.

Dank alvast.

Ik zie geen foto. Na het opladen van een foto moet je nog op een knopje 'in bericht plaatsen' drukken. Dan zou er een extra lijn tekst moeten verschijnen in je bericht; de link naar je foto.

Het zou schurft kunnen zijn wat je aardappels hebben, komt vrij veel voor, maar natuurlijk zonder foto moeilijk te zeggen.

Is het misschien in plek van schurft geen chitwoodi,wordt ook veroorzaakt door aaltjes,hoop dat je nog een foto stuur,ben namelijk aardappel keurmeester van beroep en ben benieuwd.