citroen Posted July 27, 2019 Share Posted July 27, 2019 Hoe ver moet ik van mijn asperge bed afblijven ,om een aardbei bed aan te leggen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruitige Esther Posted July 27, 2019 Share Posted July 27, 2019 We hebben de aarbeien hier tussen de asperges doorgroeien. In het voorjaar als de aardbeien rijpen is er nog geen aspergeloof en als de aardbeien op zijn is het de tijd dat het loof van de asperges ook door kunnen groeien. Hier werkt dit erg goed en is er minder onkruid onder onze groene Xenolim, Backlim en Gijnlim asperges. Quote Create your own edible landscape http://www.eetbaargoed.nl (Bijzondere eetbare fruitstruiken e.d.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruittuin17 Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 Hier ook asperges gecombineerd met andere planten die pas later in het seizoen gaan uitdijen.Overigens komen er nu opnieuw asperges boven bij mij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falaigai Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 Heb je zo voorbeelden van planten?Wat is de plantafstand dan tussen beiden?  zijn er bepaalde rassen aardbeien die goed combineren met asperges? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 Ik heb ongeveer anderhalve meter afstand aangehouden voor een nieuwe rij aspergeplanten. Op die anderhalve meter groeien wij vaak pompoen oid in het seizoen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted December 10, 2019 Share Posted December 10, 2019 Ik weet even niet zo direct of ik dit topic hiervoor mag gebruiken, maar ik vroeg me iets af; Vorig jaar heb ik 40 aspergeklauwen gezet, en er tussenin gemulched. Nou heeft dat mulchen wel iets geholpen, maar het onkruid lijkt het toch te gaan winnen. Het is nogal een oppervlak om te gaan wieden , dus ik vroeg me af of ik dit niet slimmer aan kon pakken. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je tussen de asperges aardbeien (doordragers) moest/kunt planten als bodembedekker. Zodat onkruid minder kans heeft. Klopt dit? En heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt mij een ideale oplossing, zo heb je ook naar juni nog wat aan dat veldje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruitige Esther Posted December 10, 2019 Share Posted December 10, 2019 Liesje, We hebben er idd aardbeien onderstaan. Geen gras en geen andere onkruiden op 7blad na. Juist geen doordragers gebruiken maar aarbeien die tot max begin juli rijpen, anders komen ze teveel onder het loof van de asperges Quote Create your own edible landscape http://www.eetbaargoed.nl (Bijzondere eetbare fruitstruiken e.d.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted December 12, 2019 Share Posted December 12, 2019 Dank voor je reactie Esther! Fijn om te horen dat het werkt, gaan wij het ook op deze manier proberen (en ook nog dank voor de kweeperen, mispel, en honingbessen , we zijn super benieuwd naar het voorjaar!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts