Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe ver moet ge van een asperge bed afblijven voor een volgende teelt (aardbeien)


citroen

Aanbevolen berichten

We hebben de aarbeien hier tussen de asperges doorgroeien. In het voorjaar als de aardbeien rijpen is er nog geen aspergeloof en als de aardbeien op zijn is het de tijd dat het loof van de asperges ook door kunnen groeien. Hier werkt dit erg goed en is er minder onkruid onder onze groene Xenolim, Backlim en Gijnlim asperges.

Create your own edible landscape http://www.eetbaargoed.nl (Bijzondere eetbare fruitstruiken e.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 3 maanden later ...

Ik weet even niet zo direct of ik dit topic hiervoor mag gebruiken, maar ik vroeg me iets af; Vorig jaar heb ik 40 aspergeklauwen gezet, en er tussenin gemulched. Nou heeft dat mulchen wel iets geholpen, maar het onkruid lijkt het toch te gaan winnen. Het is nogal een oppervlak om te gaan wieden , dus ik vroeg me af of ik dit niet slimmer aan kon pakken. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je tussen de asperges aardbeien (doordragers) moest/kunt planten als bodembedekker. Zodat onkruid minder kans heeft. Klopt dit? En heeft iemand hier ervaring mee?

 

Lijkt mij een ideale oplossing, zo heb je ook naar juni nog wat aan dat veldje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liesje,

We hebben er idd aardbeien onderstaan.

Geen gras en geen andere onkruiden op 7blad na.

Juist geen doordragers gebruiken maar aarbeien die tot max begin juli rijpen, anders komen ze teveel onder het loof van de asperges

Create your own edible landscape http://www.eetbaargoed.nl (Bijzondere eetbare fruitstruiken e.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...