Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wie brengt wat mee najaars Moestuinforumdag 6 okt 2019


angela

Aanbevolen berichten

Vergeet niet je aan te melden!

aanmeldtopic

 

 

Moestuinforumdag najaar 2019 wie brengt wat mee?

 

Voor de nieuwelingen onder ons: De moestuin dag is bij Jorieke en Joep thuis (zie topic hier bovenin, iedereen welkom ) om hun te bedanken voor hun gastvrijheid nemen de meeste iets mee om de voorraadkast van Jorieke te vullen. Jorieke en Joep proberen zelfvoorzienend te zijn dus meestal gaat het om producten waarin zij zelf niet kunnen voorzien zoals suiker, zout, toilet papier enz. Maar het is zeker geen verplichting om iets voor hun mee te brengen. Dit moet iedereen naar eigen geweten doen.

 

En omdat we ook aan de inwendige mens moeten denken is het de bedoeling dat iedereen die zich aanmeld iets meebrengt wat we op die dag kunnen nuttigen.

Dit mag dus iets te eten zijn of te drinken maar we hebben natuurlijk ook dingen nodig om van te eten en uit te drinken.

Wat iedereen meebrengt staat hier in het eerste bericht zodat je kunt kijken wat er al allemaal is zodat er diversiteit in komt en we niet allemaal het zelfde mee gaan brengen.

Het is natuurlijk zo dat als iedereen blijft eten maar niet iedereen iets mee brengt het een karige lunch zal worden.

Of je besluit een pak appelsap bij de supermarkt te kopen of uren in de keuken te staan is eigen keus

Graag hier melden wat je meebrengt! Dus liever niet per PB?

Willen de mensen die iets hartigs meebrengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn?

 

Wie graag zaadjes wil ruilen is welkom om ze mee te nemen.

Vermeld wel:

1. het ras,

2. je naam (mochten er vragen zijn dan weten we met wie we contact op kunnen nemen),

3. en wanneer het zaad geoogst is of tot wanneer het houdbaar is.

(Neem zelf gripzakjes mee, sommige zaden zitten wat groter verpakt en dan hebben er meerdere mensen plezier van!)

 

Misschien is het ook weer leuk om een proeverij te doen? Eigengemaakte kaasjes, jam, chili saus, iets zuurs enz.

Voor diegene die iets meebrengen:

*Willen jullie vermelden wat het gerecht is wat je meebrengt en wat erin zit? Vlees, vis, vegetarisch? En ook graag de naam van de maker op het gerecht.

*Tevens willen jullie er rekening mee houden dat je iets meebrengt voor een redelijk grote groep! Dus het is misschien beter om 1 ding mee te brengen voor meerdere mensen dan om meerdere dingen mee te brengen in een kleine hoeveelheid.

*Heb je iets dat opgewarmd moet worden dat kan maar dan wel het verzoek dat je dit zelf in de gaten houd!

*En nog een kleine tip, verpak wat je meebrengt in iets wat niet mee terug naar huis hoeft er word meestal wel een schaal, bakblik of iets anders vergeten.

 

Allergieën:

Anna3: olijfolie

Tanja65: alle bosvruchten

 

Hartig Eten: Willen de mensen die iets hartigs mee brengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn?

Jorieke: eigen produkten

Angela: zalmsalade + brie met honing op stokbrood + bladerdeeg met tomaat/kaas/courgette

Cupcake: courgette soup

Mellie: T brood met smeersels

Appelvrouw: zak tortilla chips met zelfgemaakte saus

Bonnie f: brood en kaas

Jootje: mosterdsoep

Pink lady: damper met kaas en bieslook

Prettig gestoord: eiersalade en crackers

Mylena: salade

HenkG: Zalmrolletjes, met roomkaas en mierikswortel

 

Zoet eten:

Jorieke: muesli repen

Nasuada: chocolade taart

Cupcake: witte chocolade taart

Arja: bananen cake

TygovdM: peren vla

Claudy: sinaasappel-hazelnootcake

Mylena: watermeloen

Angela: druiven eigen tuin

 

Drinken (graag aangeven hoeveel (flessen/pakken) je meebrengt):

Jorieke: sapje

Angela: 8 blikjes alcohol vrij bier + 1,5 liter spa rood + fles eigengemaakte rode bessensap + thee

Tygovdm: ijsthee

Mellie: ?

Appelvrouw: 1 fles cola, sinaasappelwijn

TuinLB: druivensap, 1x fles Fanta

Pink lady: vruchtensap

Mylena: dubbelfris + thee

HenkG: paardebloemwijn

 

Div. :

Angela: bekertjes

 

Wat brengen we mee voor Jorieke haar voorraad kast?:

(Zij vraagt: zout, keukenrol, toiletpapier, koffie, rijst en meestal word ze ook wel blij van pindakaas hagelslag snoepgoed enz. Er staan ook nog wat andere dingen op haar eigen ruillijst)

Angela: doos met....

Arja: zout

Appelvrouw: frans spul

Tygo: pindakaas, hagelslag

mylena: Suiker chocola en wc papier

Goldfish: zout, suiker

-------------------------

Totaal:

 

 

Proeftafel:

Mylena: Courgette in het zuur, Pruimenjam ( met een scheutje Amaretto erin)

Angela: uienjam, rode bessensap

Goldfish: vijgen

 

 

Nog nodig:

 

 

Div:

(geen borden bestek bekers nodig),

Kruidenvrouwtje had het voorstel om te vragen of iedereen zelf een bord mee wil brengen? Om op deze manier afval te verminderen. Het is wel de bedoeling dat je dit bord weer mee naar huis neemt en niet dat het bij Jorieke blijft staan!

 

Zie ook eventueel even de vorige lijst voor ideeën.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

euhm ik kan natuurlijk altijd chocolade meenemen ik heb ook een famous chocolade taart.. Maar twee chocolade taarten is misschien wat veel. Mijn drie lagen chocolade mousse taart duurt ook een hele dag om te maken en ik werk de dag ervoor. weet eigenlijk niet of ik die taart kan invriezen, of hij dan nog net zo lekker is als vers kan het wel even proberen natuurlijk, heb nu toch vakantie. maak ik er twee haal ik er een eerder uit. Als die dan nog net zo lekker is kan ik de andere meenemen op de mtfd. als mensen teminste zoveel chocolade taart lusten. Ik zat zelf eerst meer te denken aan wat hartigs, Maar ik weet nog niet wat dus ik kan nog makkelijk switchen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bak bananencake en neem deze mee. Is vegan gewenst? Laat maar weten, dan doe ik dat. Note to self: ingrediëntenlijstje mee.

 

Zout! Ik heb om de een of andere reden een flinke voorraad, en zal wat meenemen voor de voorraadkast van Jorieke.

 

Mijn partner vindt het allemaal heel leuk klinken, als het lukt (en mag van jullie) komt hij ook mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Ik ben er definitief bij! Verjaardag wordt op zaterdag gevierd

Met een beetje mazzel neem ik Spitskooltje ook mee

 

Vorige x had ik een witte chocotaart gemaakt. Kan weer als dat geen overkill aan chocotaarten is en dan neem ik hem nu wél mee. Neem sowieso tr brood en wat tapenade achtige smeersels mee en een fles Spa rood.

 

Voor de visueel ingestelden: het is de voorste taart met passievruchten

 

f4b5953d620902060347deaf35158e6f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ja je was hem toen vergeten

Ik vind het prima al zie ik op die tafel ook baklava en daar is Jorieke dol op!

 

Brood met smeersels helemaal goed die kwamen we nog te kort.

 

Zou je ipv de spa rood misschien iets anders mee willen brengen?

Ik heb hier namelijk spa rood staan en die word hier niet gedronken vandaar dat ik hem mee zou nemen en zoveel spa rood drinkers zijn er denk ik niet op de MTFD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...