Mellie Geplaatst: 2 januari 2020 Geplaatst: 2 januari 2020 Hmm... ik zie het online er helemaal niet bij staan. Het zit per 3 verpakt. Ik ga er een foto van maken en posten zodra we ze weer hebben. En wat suf; vegan rijk aan eiwitten concept diervrij is nog niet helemaal doorgedrongen blijkbaar. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 2 januari 2020 Geplaatst: 2 januari 2020 Er worden helaas wel meer fouten gemaakt met zogenaamd veganistische producten.Ik kwam veganistische oliebollen tegen met als zoetmiddel honing Mailje gestuurd, maar reageren....dacht het niet. Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
appelvrouw Geplaatst: 2 januari 2020 Auteur Geplaatst: 2 januari 2020 Ja Jorieke dat moet een foutje zijn.in jouw link zeggen trouwens beide, vegetarische smeerworst, helemaal vegan.Die smeerworstjes, ik was ze helemaal vergeten, best lekker vond ik die vroeger, jaren geleden at ik ze wel eens.Het lastige voor mij is dat ik in Fr aan weinig veganistische producten kan komen, niet eigenlijk, zal dus zelf creatief moeten blijven. Honing is een lastig gegeven, het is eigenlijk een volledig plantaardig product toch? Persoonlijk wil ik het in mijn dvm niet eten nee. Nu ik onderweg ben wordt het errug moeilijk mijn middagboterham te beleggen zonder iets dierlijks Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 6 januari 2020 Geplaatst: 6 januari 2020 He kiek, voor de Franse vleesvrije dag. Vega camembert! Benieuwd hoe ie is. Lijkt me leuk om es te proberen. Nou ja ‘es’ wel een pokkige hoeveelheid werk alles bij elkaar! Quote wees bevriend met kleine dingen
buitenvogel Geplaatst: 6 januari 2020 Geplaatst: 6 januari 2020 Appelvrouw: is er geen auchan in uw buurt? Daar hebben ze toch nog wel wat? Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 januari 2020 Auteur Geplaatst: 6 januari 2020 Jazeker wel een auchan daar hebben ze blanke tofu. En groente burgers e.d die niet te eten zijn. Maar dat geeft niks, alleen de tips van smeersels daar heb ik perso weinig aan. Is wel handy voor anderen hoor! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 6 januari 2020 Auteur Geplaatst: 6 januari 2020 He kiek, voor de Franse vleesvrije dag. Vega camembert! ! Ik hou niet van Camembert Maar wie weet is deze wel lekker..alhoewel, ik hou vooral niet zo van de structuur Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 27 januari 2020 Geplaatst: 27 januari 2020 Wij aten gisteren andijviestamp (niet van eigen andijvie trouwens.. ) met shiitake (wel eigen ) in plaats van spekjes/kaas. Met een goeie scheut sojamelk die ik van Charly kreeg; had ze zelf gemaakt! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 7 februari 2020 Auteur Geplaatst: 7 februari 2020 Eigen gemaakte soja melk, best bijzonder. Ik heb het ooit gekocht maar was er niet weg van. En eigen shii-takes om deze tijd van t jaar? Super!De maand vakantie die ik had, ik heb geloof ik maar 7 x een diervrije maaltijd gehad niet te doen! Ik zat voortdurend met Lie in strandtentjes vis te eten en iets lekkers diervrij was niet te vinden. Heel Malaga rook trouwens naar gebakken visjes en knoflook, zo lekker! Ik moet dus van mezelf 23 dvm inhalen ( ik hoor mijn moeder vanuit de “ hemel” mopperen..waar ben je nu weer aan begonnen Jetje..) en heb er al drie gehad deze week. Ik ben begonnen met amandel melk in de koffie te doen in de morgen, gaat, is niet vies, je moet er niet teveel van doen andErs gaat je koffie naar amandelen smaken. Ik ja, ik heb drie potten zelfgemaakte marmelade dus een broodje marmelade in de ochtend is geen straf.Ik zal wel blij zijn als ik in Nederland ben en een grote tube tartex of andere Vega smeer kan kopen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 11 februari 2020 Geplaatst: 11 februari 2020 Havermelk vandaag. Vond het er best vies uitzien. Heel dun en gelig. Behoorlijk anders dan melk. Nu drink ik overigens ook geen melk, want bah, maar met de cornflakes lukt het me om het prima weg te krijgen. Nu dus havermelk. De niet melk drinkende dochter vond het ook heel lekker, dus havermelk is een blijvertje. Soya melk lust ik niet. Soya yoghurt ben ik een beetje mee an het spelen. Vind het minder lekker, maar met een scheutje zelfgemaakte druivenmelasse is het binnen te houden. De kinderen vinden dat overigens wel lekker. Soya melk noem ik soya sap en dat gaat er dan ook prima in. Ze mogen nooit zo vaak sap de arme schaapjes. @appeltje niet schuldig voelen hoor. Je bent hartstikke goed bezig. Quote
Vik Geplaatst: 2 mei 2020 Geplaatst: 2 mei 2020 (aangepast) Vandaag vegan ijs gemaakt: -480 gram amandelmelk -115 gram pindakaas -70 gram rietsuiker (of andere suiker) -1/4 tl zout -1,5 tl vanille extract Alles samen in de blender doen. 40 min in de ijsmachine laten draaien. We vonden het hier heel lekker, smaak heeft wat weg van snickers. 2 mei 2020 aangepast door Vik Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 mei 2020 Auteur Geplaatst: 2 mei 2020 Pinda ijs..mmmm Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 7 september 2020 Auteur Geplaatst: 7 september 2020 Goed dat ik dit even lees. Morgen onderweg en dan proberen iets diervrij’s mee te nemen. Het jaar is wel vol, maar ik heb nog behoorlijk wat dagen in te halen, zeker 30 dus die staan voorlopig op de lijst, behalve de dagen dat ik bij vrienden eet. Gelukkig kan je in Nederland veel lekkers kopen op veganistisch gebied. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.