aalterse-willy Posted October 4, 2019 Share Posted October 4, 2019 Mijn tuin is niet meer wat die ooit was, jammer genoeg. Nu heb ik enorme paddenstoelen in de serre rond een tomaat en buiten pompoenachtige aan de rabarber. Eetbaar of niet? Ik ken er niks van. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted October 4, 2019 Share Posted October 4, 2019 Die lijken wel wat op de parasolzwam en een soort stuifzwam, maar het is maar een idee want het is bijzonder lastig te determineren vanaf een matig getrokken foto en dat ga ik hier ook niet doen. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted October 5, 2019 Share Posted October 5, 2019 Reuzenbovist (die witte bollen) en waarschijnlijk de tuinparasolzwam. De eerste wil ik best in mijn tuin hebben, de tweede niet. Alle soorten parasolzwammen die in moestuinen groeien, zou ik niet eten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bouwvrouwe Posted February 14, 2020 Share Posted February 14, 2020 De reuzenbovist is eetbaar, niet een culinaire aanrader, maar..eetbaar. Hij moet, om een niet al te zompig, onsmakelijk maal te krijgen, wel in jong stadium geoogst worden. Qua structuur wel wat weg van tofu, is neutraal van smaak. Grote voordeel van deze paddenstoel is dat hij geen giftige lookalikes heeft in hetzelfde seizoen.Als de reuzenbovist het naar zijn zin heeft kan hij trouwens uitgroeien tot voetbalformaat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted February 15, 2020 Share Posted February 15, 2020 De reuzenbovist is eetbaar, niet een culinaire aanrader, maar..eetbaar. Alle paddenstoelen zijn eetbaar!Sommige slechts eenmalig Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts