Ga naar inhoud

Peper en Paprika Topic 2020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier is de Brazilian Starfish nog rustig bezig met afrijpen. Plantjes staan gewoon buiten!

Twee weken geleden heb ik de toen rode pepers geplukt. Deze zijn pas daarna (deels) afgerijpt.

(Het is hier -vlak bij huis- nog net niet onder nul graden geweest.)

20201207_143606.jpg

• Like 1

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Ik heb gisteren een peper gekregen van de zoon. Die was zo mooi rijp vond hij. Er staat oa 1 adjuma nu op de vensterbank.
Dat klopte ook. Een prachtige gele adjuma. Die heb ik met mijn tosti opgegeten en het viel me op hoe geurig hij was. Door het gebrek aan zonlicht en warmte worden ze zo veel minder pittig, maar daardoor kon je heel goed het aromatische van de peper zelf proeven. Heb echt al zin in de rest!

Ik vind het zo wonderlijk dat pepers zonnewarmte nodig hebben om pittig te worden. Dat heb ik ook altijd met de eerste pepers in mei en juni. Die zijn zelden pittig.

• Like 1
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Kleine status update van de pepers van dit seizoen.

De gele jalapeno stok in pot is dood gegaan, liep op zijn laatste energie uit om blad aan te maken, maar heeft nooit wortels gemaakt.

Gister 2 van de 3 laatste pepers buiten weggedaan, toch nog 20 pepers kunnen oogsten. Er staat nog één pot buiten en die heeft tot zo ver de winter overleefd en hangt nog vol vruchtjes. Wel heeft deze 's ochtends zijn blad hangen, maar in de middag staan ze weer goed.

@Mellie Alle jalapeno's die ik nu nog oogst van de planten buiten, zijn totaal hitteloos maar wel een overdaad aan vruitige smaak. Net zoals jij ervaard met de adjuma. Ik ben nog steeds er niet aan toe gekomen de zaadjes op de post te doen. Ik doe ze dit weekend op de post.

Hier nog een fototje van de jalapeno bonsai. Heb al twee keer 10cm uitloop in de top moeten terug snoeien om te stimuleren dat er op andere delen van de takken het ook gaat uitlopen. Aangezien dat maar langzaam gebeurd, heb ik twee extra groeilampen vorige week besteld. Lampen staan 12uur per dag aan.  Achter de jalapenobonsai, staat nog een teruggeknipte wedstrijdpeper. Die hoeft niet mooi te zijn, hoeft alleen maar te overleven tot volgend voorjaar.

CIMG1729.thumb.JPG.b1e536a761a741ccc5e7d4fc27ca9a18.JPG

• Like 2
  • 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...