Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zelfgevangen makreelfilets met de eerste spruiten uit de tuin met een lading gekochte. De zoon zei dat broccoli niet meer zijn lievelingsgroente is, maar spruitjes te grappig. Was ook wel erg lekker met sinaasappel en amandelschaafsel.

We hadden 3 soorten aardappel uet. Had ze gekookt zodat ik goed kon proeven welke ik het lekkerst vond. Ik vind teufelshorn gekookt minder lekker, terwijl ik die uit de oven heerlijk vind. Grappig verschil. De zoete aardappel was gekookt verrukkelijk en de hanza ook.

Al met al heerlijk gegeten.

968f02838bd9fb99b77d1fe94065615d.jpg

bbfe0135af08abc15c0f63426119bdaf.jpg

aaf2b26bc588c38aee674414db4f1c2b.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Na school Eitjes en brood met peren appelstroop. Die stroop is heel lekker geworden, maar net te dun. De dochter klaagde erover dus gisteren snel in een pannetje gedaan om in te laten dikken. Komt dat kind gezellig met moeders knuffelen en kletsen. Heerlijke afleiding en toen... Snuf snuf, wat ruik ik nou? Aaaah, is de boel verbrand... weg stroop. De pan uitgekookt en in de brandlucht het avondeten gemaakt.

Suppengewürz tomatenpuree paprikapoeder en gedroogde pepermunt in de soep. Salade uit de tuin met 2 soorten sla en heel veel zongedroogde tomaten.

Zelfgemaakte pizza’s met eigen paprika’s saus pesto en... ow ja basilicum. Rest gekocht. Op een reepje pizza van 2 bij 2 na, ging alles op. Bij zo’n stukje denk je dan toch, had dat er niet iemand nog bij gekund?!

Geplaatst:

Wij hadden vandaag restjes. Er stond nog flink wat in de koelkast en er is zelfs oude gekookte snijbiet in de groene bak gegaan.

Uitzonderlijk want er wordt bijna nooit wat weggegooid. 

Maar geen nood er staat nog genoeg op de tuin.

Vanmiddag een peertje gegeten, gesneden met het mes waar ik kort daarvoor peper mee gesneden had.

Was een leuke verrassing dat zoet met pittig.

Geplaatst:

BB&R

was lekker, zei echtgenote,

bakken: ui, paprika, spekjes, knof, kalkoengehakt

erin: marsala, ketjap, sambal. tomaatstukjes uet, P&Z, bouillonpoeder, water

erbij: atjar

erna: uitbuiken

Geplaatst:

Voor straks ga ik gnocchi maken van ricotta die ik van de week heb gemaakt. Nog niet eerder gemaakt, dus ik ben benieuwd. 

Edit: Lekker hoor, en vrij makkelijk ook. Volgende keer van aardappel! (om af te wisselen, niet als verbetering ofzo)

We aten er een saus bij/over van courgette die ik van de zomer al stuk kookte en pureerde tot iets wat saus of soep kan worden :) met kip en wat restjes uit de koelkast zoals pesto en olijf-tapenade er door ook. 

Het was een flinke portie gnocchi die ik maakte, dus ik heb een gedeelte ingevroren. 

Geplaatst:
Op 4-12-2020 om 19:57, RobO zei:

BB&R

Zat er ook B in?

vaste kost op luie dag: pasta met geroosterde tomaatsaus uit de vriezer..sardientjes in olijfolie uit blik erbij. Wat verse basilicum uit de vensterbank.

de december challenge is eigen basilicum en minstens een eigen tomaat met Kerst eten. Ik hoop dat we dat redden.

Dit ligt er nog te kleuren en dan is het op...

AF76F51B-4D0C-46EA-A696-A7802A573130.thumb.jpeg.c64541d1fb73a28c64d11b33846c6649.jpeg

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Oh grappig wij hadden hetzelfde menu gisteren Jorieke!

Zo meteen Börek, ook met een -B
259c35e2079e41c0dd0bd37ed1220c3a.jpg

En yoghurtsoep.
In de börek zit oa ei, ui, knof, peterselie en chilivlokken uet.

• Like 1
Geplaatst:

We laten de kachel uitgaan omdat er reparatie nodig is. Ik ontdekte net nog een dikke laag gloei, gauw nog even enkele aardappelen ingepakt en in de gloei gelegd. Verder zullen we uit de vriezer eten..die zit lekker vol met allerlei smakelijke restjes.

Geplaatst:

frikadel kool, rijst

uit het boekje van oma Keasberry, je weet wel, van restaiurant Djokja, Oma's keukengeheimen

superlekker, recepten zijn "indisch" jaren 70/80, leuk om te lezen, toch nog wel hollands aangepast...

Geplaatst:

Omeletjes tussendoor
en voor diner pasta met eigen pastasaus en een superlekkere salade met rucola en waterkers uit de tuin minus de slak en restant van de guacamole van gister. Nog een berg spaghetti over trouwens,
Mocht iemand nog trek hebben.

Geplaatst:

Ben bezig met kip van de buren en een jumbo banana pompoen een Thaise kip en pompoensoep te maken..met citroengras uit eigen kas en kokosmelk...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...