Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Fokken met de vleeskippen van Charly/Nasuada/Sasso


Nasuada

Aanbevolen berichten

Ik had een week geleden dik 20 eieren in de broedmachine gelegd. Vandaag kon ik schouwen en er waren er 2 bevrucht :roll::thumbdown: 

Ik zag ook wel wat vieze konten bij een aantal van de hennen en ook bij de haan. Dus we hebben net kippenkonten geknipt. De bikinilijn wat bijgewerkt zeg maar. Deze kippen zijn daar rond hun... gat... ook wel erg fluffig. Dat zit vast in de weg bij een dekking. Tja... er zijn zo van die klusjes die je van te voren niet zou bedenken als je kippen gaat houden ;) 

 

Ook laat ik de trapbak (waar normaal tarwekorrels in zitten) even leeg, en krijgen ze alleen nog te eten wat ik ze voer. Legkorrels, broodkruimels, af en toe maïs, meelwormen en groenvoer op de dagen dat ze niet naar de boomgaard kunnen/mogen. Het zou namelijk ook kunnen dat ze wat te zwaar zijn. Dat onbeperkte eten is niet echt goed voor dit ras, denk ik. 

 

Over 2 weekjes weer inleggen en kijken hoe het dan staat met de bevruchting. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Tja, ze leggen met zijn 6-en nu nog maar een half ei per dag (of om de dag 1... het is maar hoe je het bekijkt ;) ) dat schiet dus totaal niet op. Volgens mij zijn ze verder helemaal gezond, zien er goed uit, en scharrelen lekker rond. Ze krijgen niet meer dagelijks melkwei zoals een tijdje terug. Zou dat zoveel uitmaken? We zijn nu wel veldbonen bij gaan voeren nog.

 

Nu maar hopen dat ze snel weer goed gaan leggen en ik iig in maart en april flink wat eieren uit kan broeden met de machine. Zo niet dan bestel ik een berg kuikens, want we willen dit jaar een boel vleeskippen houden en kunnen slachten in de herfst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Balen....

Hier leggen alle kippen bar slecht.

Denk dat ze last hebben van de vieze modder drekbende.

Ze blijven het liefst in de ren.

Zal dit maken van de zwarte vleeskip. Komt van de zelfde importeur als al die anderen.

Van deze lijn heb ik 2 kuikens over. Papa is jou haan mama is zwarte vlees kip. Dochter lief is een mooie spikkelkip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

25 eieren weggebracht waarvan er maar 6 bevrucht.

Gisteren 6 kuikens opgehaald waarvan 1 met spreipootje de zwarte, jammer want die is 100 procent vleeskip. De rest is superieur dubbeldoel Hahaha gewoon schorriemorrie alles gaardje.

Haan is vleeshaan ( de haan van Jorieke)de dames zijn vleeskip,legkip, orpingtons.

Misschien te veel dames voor die goede Reus.. over paar dagen zijn de parelhoentjes uit. Ben benieuwd.

 

IMG-20220425-WA0025.jpg

IMG-20220425-WA0009.jpg

IMG-20220425-WA0029.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ging het leggen nog voor geen meter maar ik kon zo'n 20 eieren opsparen. Nou daar was bijna niets van bevrucht, een stuk of 5 maar. En daarvan heb ik er later in het broedproces nog 3 van weggedaan omdat ze gewoon niet verder groeiden. En van de 2 eieren is er maar 1 kuiken uitgekomen. Ik had een week later nog wat eieren ingelegd waar er nu nog 1 van ligt te broeden :thumbdown: Hopelijk komt die morgen of overmorgen uit zodat ons ene kuiken niet zo alleen is. 

 

Nou ja, volgend jaar weer een poging hoor. Of niet... we zullen zien. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze zit jaar voor het eerst naar Barchem gebracht een familie met mega broedmachine kunnen er honderden in.

30 tot 40 cent per ei en geen stroom en omkijken naar. Bevalt mij prima tot zo ver.

Heb 3 Peking eenden op natuurbroed zitten, eens kijken wat dat brengt. Eind zomer gaan alle volwassenen op wintersport dan zijn ze 2 jaar misschien ook al te oud.

Zo blijven wij lekker bezig.

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
Op 25-5-2020 om 19:59, Jorieke123 zei:

Vandaag 9 kuikens meegegeven aan Charly, en vrijdag komt Nasuada de haan en de 2 hennen ophalen. EN we hebben nog wat eieren in de machine. Gaat goed dus! Bevruchting van de eieren is boven verwachting goed hoor :thumbup: De haan is dan ook niet zo lomp groot, dat zal veel 

 

sinds 2020 heb ik de lieve mooie sasso haan. Zijn job zit erop. Wij gaan voor een nieuwe haan. Super lief, tam, rustig, nog nooit aangevallen of naar gedrag. Maar wij gaan voor vers bloed.

IMG_7902.thumb.jpeg.829064ea68f99ca1fbaf74cefe9c1f3e.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...