Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ruillijst Jorieke april 2020

Jorieke123

Recommended Posts

Ik zoek wat lege flesjes voor azijn. Ik heb hier een hele mooie staan, van 'mama natuur'. Dat is volgens mij van de Aldi? Ik vind hem mooi omdat er een handig kurk/dop/ding in zit met een fijn tuutje. Zo giet je de wijnazijn niet in 1 grote scheut over je gerecht.

Het rubberen schenkding kan er makkelijk uit, dus ik kan dan mijn eigen gemaakte azijn in het flesje gieten en dat tuutje weer in de fles drukken

IMG011265931580284738.JPGIMG011358061580284739.JPG

-- In dat kader heb ik aan te bieden: een stukje van mijn azijnmoeder/moer.

-- We hebben vast lekker wat eieren tegen die tijd.

-- Er zaait hier zich van alles uit, ik moet nog kijken wat en hoeveel enz. Maar ik heb vast meerdere tijmplantjes, brave hendrik, zwartmoeskervel, salie, kattenkruid (met witte bloemen, en citroengeur), dropplant, Egyptische ui, Roomse kervel, kruidvenkel, kogel distel, en er volgt vast nog meer.

-- Ik heb wat weckpotten die we niet gebruiken omdat ze toch net even wat te groot zijn voor ons. Zoals de 3/4 liter (stortmodel) en ik kan er ook wel wat missen van 1/2 liter (stortmodel). Het zijn van die nieuwe potten, die je via vele webshops kunt kopen.

IMG044357601441260258.JPG

-- Ik heb ook bergbasilicum-stekjes om aan te bieden. Mijn plantjes doen het goed en ik knip er nu af en toe wat takjes van af om ze op water te zetten voor jullie

-- Jute zakken

Ik zoek verder nog niet echt wat... kan nu even nix bedenken in ieder geval. Ik heb afgelopen 1,5 jaar ook erg weinig ingemaakt en verwerkt uit de tuin, dus ik heb ook nog lekker wat zout en suiker enz. staan van vorige edities. Zeker voor de weckpotten wil ik wel wat terug, dus ik ga even hard bedenken wat we kunnen gebruiken!

Ik heb wat weckpotten die we niet gebruiken omdat ze toch net even wat te groot zijn voor ons. Zoals de 3/4 liter (stortmodel) en ik kan er ook wel wat missen van 1/2 liter (stortmodel). Het zijn van die nieuwe potten, die je via vele webshops kunt kopen.

Deksels zitten er bij, klemmen niet. Maar die heb je sowieso al gauw teveel omdat ze er alleen op hoeven tijdens het wecken, en je dus niet voor elke pot klemmen nodig hebt.

(foto van een 1/4 pot, die ik niet aanbied, maar het gaat dan dus om hetzelfde model maar dan groter)

IMG044357601441260258.JPG

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Mocht je nog zaailingen hebben van kervel, venkel en bergbasilicum en of kattekruid dan hou ik mij aanbevolen voor mijn nieuwe kruidenbak.

Vorig jaar had ik chaos en heb de varkens alles leeg laten eten.

Dit jaar ga ik eenderde moestuin aanleggen en een deel in bakken zetten.

Trouwens.....De " Jorieke rabarber" komt zeer goed op 4x.

Die hebben de knorries laten staan.