angela († maart 2025) Geplaatst: 30 juni 2020 Auteur Geplaatst: 30 juni 2020 (aangepast) Ik zie het probleem eigenlijk niet met het eten en drinken dit doen we nooit allemaal tegelijk iedereen pakt gewoon iets als ze zin hebben. En we zijn ook allemaal volwassen je kan toch gewoon even wachten als je ziet dat er al iemand staat? Gewoon niet bij de tafel blijven hangen! 30 juni 2020 aangepast door angela Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 juni 2020 Geplaatst: 30 juni 2020 Ik denk niet dat dat het probleem is. Meer dat iedereen aan t eten zit. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 30 juni 2020 Geplaatst: 30 juni 2020 Als ik me er ook tegen aan mag bemoeien: In afgeslankte vorm kan het wel denk ik. Ook eerder zodat er niet de normale verkoudheid al tussen zit lijkt me ook handig. ik doe wekelijks boodschappen kan doen waar iedereen zelfs op dichter dan 1,5 m afstand bij elkaar komt, denk ik dat een mtfd buiten ook prima kan. De gulden Corona regels in acht nemen zou ik zeggen. Bij verkoudheidsklachten thuis blijven tenzij je je op Corona hebt laten testen. Kan nu. Vooral doen zou ik zeggen. Een goede handhygiëne lijkt me het allerbelangrijkst en zeker niet met z’n allen aan het eten zitten. Dus alleen iets voor jezelf meenemen, of iets bakken wat al klein is of versneden met blinkend schone handjes, zodat er later geen tientallen handen aan hoeven te zitten. Wat ik thuis doe als we bezoek krijgen, is het toilet na elk bezoek door de bezoeker laten reinigen. Lijkt mij nou typisch zo’n plek waar er allerlei lichaamssappen vrijkomen. Een pak schoonmaakdoekjes ligt klaar. Na het toiletbezoek de doorspoelknop, borstel, bril, lichtknop en deurklink schoonmaken en je eigen handen goed wassen en het kraantje reinigen. Het is nog onduidelijk of het virus via materie overdraagbaar is en zolang daar geen eenduidig antwoord op is, voelt dat voor mij veilig. Als ik er bij ben, zal er na de lange autorit vast een toiletbezoek bij zitten en ben ik in elk geval braaf aan het poetsen ik neem tegenwoordig overal doekjes mee naar toe. Quote
Ciska Geplaatst: 30 juni 2020 Geplaatst: 30 juni 2020 (aangepast) Eens met Mellie, neem eigen verantwoordelijkheid en bij verkoudheid (niet fit) en ziekte thuisblijven. Ik denk dat Corona onder ons zal blijven en dat wij daarmee moeten leren leven. Na Corona komt er wel weer iets nieuws......Dus gepaste afstand en vooral handhygiëne in acht nemen. 30 juni 2020 aangepast door Ciska Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 juli 2020 Geplaatst: 8 juli 2020 We hebben hier wat overleg gepleegd en we doen het dit jaar toch maar niet. Jammer, maar helaas. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Grork Geplaatst: 8 juli 2020 Geplaatst: 8 juli 2020 Een verstandig besluit met een veilige uitkomst. Wanneer de hele wereld van het padje af is vanwege het Coronavirus moeten we dat maar niet negeren. Álle reden de volgende MTFD heel goed voor te bereiden. Zoals zaaigoed klaar hebben, tijdschriften apart houden, bij gereedschappen aan anderen denken (gaas, stelen,emmers en wat dies meer zij) culinaire materialen zijn ook herbruikbaar zoals weckpotten, een heel goed humeur hebben èn je bordje-beker-bestek niet vergeten. Maar óók op tijd vertrekken met een cadeautje voor de gastheer en gastvrouw onder de arm. Dat alles is een mooi vooruitzicht en voor nu de troost want het is niet anders. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Mellie Geplaatst: 9 juli 2020 Geplaatst: 9 juli 2020 Alleen doen wat goed voelt. Er zullen nog vele vele moestuindagen volgen. Quote
Goldfish Geplaatst: 13 juli 2020 Geplaatst: 13 juli 2020 Jammer, maar ik kan niets anders dan de gevoelens van de gastheer123 en gastvrouw123 respecteren. Gevoel gaat altijd boven ratio bij dit soort dilemma's. De x-aantal aardbeienplantjes die ik aan het vermeerderen ben (zodat ik een keer wat andere ruilhandel heb dan andere jaren, gaat om een soort of 15) zijn het probleem niet. Ook niet dat ik komende winter/vroeg voorjaar extra veel zelf zal moeten zaaien, zoals tomaten. Maar wel omdat dit laatste komt omdat het Corona risico niet veel anders zal zijn in april/mei 2021 dan in oktober 2020 vrees ik. Corona is onder ons en dat zal nog lang zo blijven. Met uitzondering van polio zijn er geen virussen uitgeroeid in de wereld ondanks vaccinaties. Maar goed ik ga mijn koffiedik niet gebruiken om de toekomst te voorspellen, de prut komt veel meer van pas in de moestuin. 3 Quote
loes Geplaatst: 14 juli 2020 Geplaatst: 14 juli 2020 Het virus hoeft niet te worden uitgeroeid. Het doel van een vaccinatie is vooral dat we de zwakkere doelgroep op een andere manier kunnen beschermen dan contact vermijden. Ook betere behandelingen zullen bijdragen aan een terugkeer naar 'normaal'. Het is in de statistieken nu al te zien dat mensen minder snel op de IC belanden en daar minder lang liggen dan bij de eerste golf. Het risico zal in 2021 zeker anders zijn dan in 2020, de vraag is alleen nog of dat genoeg is. Je kan natuurlijk zelf nog iets organiseren. Quote
Grork Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 We zijn niet eens een maand verder en de berichtgeving is alweer anders. Ik ben blij dat wij, fanaten van een gezonde keuken, elkaar nu niet kunnen besmetten. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.