Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vraagje, ik heb 100 tomatenplantjes staan in een verwarmde kas (Spanje) sommige zien er in de top niet zo best uit(zie foto's). Ontstond twee weken geleden opeens, niet alle planten hebben er last van. Ik wilde ze eigenlijk uit de grond trekken maar toch maar laten staan.

Weet iemand wat dit is? Voedingsgebrek of een ziekte? Ze staan op koemest plus compost.

IMG2020021614385018291581851462.jpgIMG2020021614383845291581851465.jpgIMG2020021614383071491581851468.jpgIMG2020021614375719011581851472.jpg

Geplaatst:

Ik zie niks vreemds. Bedoel je een splitsing van de top? Dat is niets uitzonderlijks...ene ras heeft het meer dan een ander. Je hebt de keuze om of 2 hoofdstammen te leiden of de zwakste weg te snoeien. Gezien dat je planten nu al zo ver ontwikkeld zijn en dus een heel lang seizoen kunnen dragen zou ik voor een dubbele stam kiezen, op voorwaarde dat ik ze de ruimte en een ondersteuning kan geven.

Ter vergelijking: In Nederland zaai je pas na half maart als je slim bent en zullen de planten ergens eind mei zover zijn als nu bij jou.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Volgens mij ook nog wat blad wat naar beneden en dan naar binnen buigt/krult.

Misschien heb je hier wat aan:

https://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/gekrulde-bladeren-in-de-kop-van-de-tomatenplant-krulkoppen/

Krulkoppen ontstaan als er nog geen vruchten worden gedragen, plant heeft energie over. Als deze vruchten gaan dragen, zullen de krulkoppen ook weer normaal er uit zien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...