Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo allemaal


LaraLuna

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik ben Kim, mama van een dochtertje Lara, ze is nu bijna 16 maanden.

In november hebben we te horen gekregen dat ons dochtertje aan een zeldzame stofwisselingsziekte lijdt en niet lang zal leven... Ik ben sinds dat de eerste symptomen van haar ziekte opdoken thuis (sinds 24 september). We hadden vlak voor ze ziek was al het plan om een moestuin te beginnen en nu wil ik het nog meer, dingen zien groeien en leven.... Beetje therapeutisch.

 

We hebben hier een 6-tal moestuinbakken zelf ineen getimmerd (2m lang en 70 cm breed, hoogte ben ik vergeten ), in deze bakken zullen we groentjes volgens teeltrotatie kweken. Een 7de bak hebben we gereserveerd voor later aardbeitjes in te kweken.

 

Ik hoop op een goed (eerste moestuin) jaar en voor jullie natuurlijk ook!

 

Voor mij is dit allemaal nieuw dus ik denk dat ik wel wat tips kan gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kim, wat heb je een beroerd vooruitzicht zeg! Onvoorstelbaar triest.

Een moestuin gaat vast therapeutisch werken en ik hoop dat je de tijd krijgt om met Lara te genieten van de eerste bloesems in de aardbeien, of de eerste hap van een aardbei die je samen zag groeien.

En ga samen lekker scheppen en harken in de bakken en ga samen iets zaaien dat niet zo secuur hoeft, zoals radijs of sla.

Sterkte mens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal!

Grork, de bakken zijn ongeveer op werkhoogte voor ons, ze kan er dus niet zo goed aan, maar ze past er wel in

Alleen moeten we nog wat wachten tot ze leert zitten, met haar ziekte weten we ook niet of ze het zal leren... Ze heeft in ieder geval wel een zitschaal met een tafeltje aan, dus daar kunnen we ook wel een bakje met zand op zetten waar ze in kan spelen, bedankt voor de tip !

 

Vinky dat is ook nog eens een plan, benieuwd wat ze met de zaadjes doet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kim en Lara,

 

Wat ontzettend naar van je dochtertje. Dat wens je niemand toe. Tuinieren is inderdaad therapeutisch. Ik hoop dat jullie samen nog van heerlijke aardbeien, doperwten en nog veel meer kunnen genieten.

 

Geniet van elkaar en de tuin. Groene groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...