Jump to content

Is dit een kruid?

geedee

Recommended Posts

Ik heb eens gegoegeld op die naam en de afbeeldingen geven inderdaad ander blad; Die van `mij` heeft alleen maar links en rechts armen aan de stelen en voelde fluweelachtig aan. op google heben ze alle 4 de kanten blaadjes aan de stelen. Kan het nog een ander kruid zijn dat er sterk op lijkt?

Je hebt wel stuk of 10 santolina soorten die allemaal anders zijn.

Zelf twijvel ik eerder over de bloei dan het blad, daarom dacht ik mischien ziet uitgebloeide er zo uit ?

Players only love you when they're playing.

Je hebt wel stuk of 10 santolina soorten die allemaal anders zijn.

Zelf twijvel ik eerder over de bloei dan het blad, daarom dacht ik mischien ziet uitgebloeide er zo uit ?

ja de bloemen waren wel al grotendeels uitgebloeid...heb er eentje meegenomen , vanwege de zaadjes en omdat ik dacht dat het een kruid was.

• 2 years later...

Santolina chamaecyparissus - Heiligenbloem was in 1e instantie de vraag in dit topic maar je hebt ook:

Santolina viridens; ook wel olijfkruid genoemd wordt en dat kent diverse toepassingen.

(Stengels en bladeren geuren én smaken verrassend naar ingemaakte olijven en hebben heel wat culinaire toepassingen (bv. gebakken aardappelen met rozemarijn en olijfkruid). bron: http://www.mijntuin.org/plants/3679-Heiligenbloem-Olijfkruid#

óf

http://kruidenhuisje.mygreencloud.be/kruid-van-de-maand/plant-van-de-maand-mei-olijfkruid/

Een echte delicatesse bij mediterrane pastagerechten, pizza, pesto’s bladsalades, antipasta en tomatenmozzarella.

Iemand ervaring ermee?

Ook ideaal bij het inmaken van olijven en augurken.

Tip:

Probeer olijfkruid eens in prosecco. Gewoon een paar 5 cm lange stelen van het olijfkruid in de glazen doen. Niet alleen decoratief, maar ook een streling voor de tong.

Edited by Guest