Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wegwijs op het forum / handleiding

Featured Replies

Geplaatst:
1 uur terug, appelvrouw zei:

Wat lief een rood appeltje 🍎 groen is ook wel leuk moestuinerig 🍏

We zouden Thanks bijvoorbeeld een groen appeltje kunnen maken. Kan je gewoon kiezen tussen Groen appeltje, en rood-appelhartje?
Tekst van Thanks/Like kan eventueel ook aangepast worden. Maar net hoe het gewenst is.

Geplaatst:

Daar zouden we een poll over kunnen maken? Of zullen we het jullie moderators gewoon laten beslissen. Ik vind het wel leuk dat een appel en eventueel een wat leuker ruikertje meer moestuin gerelateerd zijn.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@rorror ik heb mijn telefoon inderdaad op dark mode staan. Dat is wat rustiger aan mijn ogen.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Vraagje, zit een een maximum tijd oid aan de edit knop van je post? Ik wilde mijn ruillijstje updaten maar dat gaat niet meer?

Geplaatst:

Ik dacht ik update mijn lijstje ook even, en inderdaad dat gaat niet meer. Is dit vanwege de nieuwe update? Of gaat er ergens iets mis?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ha, net de test-app geinstaleerd en daar kan het wel

Geplaatst:

We hebben een probleempje gehad, dat personen die weg gingen van het forum. Al hun oude berichten gingen aanpassen naar b.v. een punt .

Waardoor er dus gaten in forum gesprekken kwamen.

Daardoor waren we genoodzaakt om het editen van berichten terug te zetten naar een periode van 24uur.
Mochten mensen toch iets willen bewerken vanwege een typo of iets anders, kunnen ze het bericht rapporteren onder de 3 puntjes ... bij het betreffende forum bericht, en kies je voor "Ik wil mijn oude berichten laten bewerken"

Voor deelnemers van Moestuin Forum Dag, hebben we een aparte groep gemaakt en deze mensen kunnen tot een jaar lang hun berichten aanpassen. Dit is gedaan vanwege dat je over een langere periode de Ruillijsten moet kunnen bewerken.

De groep is nu een week actief, maar ik had een vinkje in de instellingen over het hoofd gezien deze heb ik ander half uur geleden aangezet, waardoor jullie @Tanja65 @Wortel de berichten weer kunnen aanpassen.

Geplaatst:

Top @rorror , dankjewel. En een begrijpelijke maatregel trouwens.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Super! En inderdaad logisch verder.

Geplaatst:

Ik kan oude berichten niet aanpassen/bewerken.

Je kan tot 24uur na het plaatsen van een bericht deze aanpassen.

Wil je na deze periode je bericht aanpassen door bijvoorbeeld een type fout of wil je iets anders aangepast hebben. Dan kan je je eigen berichten "Rapporteren" dan pakt een moderator deze wijziging op. Dit kan je zo doen:

1. Klik op op ...

2. Klik hierna op Rapporteer.

image.png

3. Geef de vraag "Waarom wil je dit rapporteren?" als reden op "Ik wil mijn oude bericht laten bewerken".
4. Geef bij het tweede veld geef je op wat je aangepoast wilt hebben.

image.png

Ben je een deelnemer van de "Moestuin Forum Dag"
Dan wil je waarschijnlijk jouw ruillijst over een langere periode kunnen aanpassen.
Op de volgende manier vraag je meer rechten op.

1. Zoek jouw ruillijst op.

2. Klik op op ...

3. Klik hierna op Rapporteer.

image.png

4. Geef de vraag "Waarom wil je dit rapporteren?" als reden op "Ik wil mijn oude bericht laten bewerken".
5. Geef bij het tweede veld geef je op wat je aangepoast wilt hebben.

image.png

Geplaatst:

Hoe open ik mijn profiel op mobiele apparaten?

Door op jouw profiel foto te klikken, kan je het menu openen om naar jouw Profiel te gaan.

chrome_40yMcnSmHN.png

Hierna kan je naar je "Profiel" of naar "Wijzig profiel" gaan.

image.png

Geplaatst:

Hoe kan ik één specefieke handtekening van een persoon verbergen?

Om van bepaalde personen de handtekening niet meer zien. Kan je dit aanpassen door op jouw profiel foto te klikken, en dan optie "Genegeerde gebruikers" aan te klikken.

chrome_ukcFGj6EbJ.png

Hierna geef je de gebruikersnaam op van het persoon van wie je de handtekening niet meer wilt zien.

Selecteer hierna het vinkje "Handtekening" aan en druk op "Gebruiker toevoegen"

chrome_lCyvamNKBO.png

Geplaatst:

Hoe kan ik de taal van de website wijzigen?

Helemaal onderaan elke pagina, heb je een knopje "Taal" staan. Hier kan je voor Nederlands of Engels kiezen.

image.png

De standaard wordt automatisch gedetecteerd aan de hand van de taal die op het gebruikte apparaat is ingesteld.
Voor sommige mensen zal dan automatisch de Engelse taal voor onze website gebruikt worden.
Om de beste gebruikers ervaring te krijgen op onze website, gebruik dan de Nederlanse taal.

Geplaatst:

Hoe kan ik een gebruiker negeren.

Klik op jouw profiel naam, zoals in de onderstaande afbeelding. Klik dan op "Genegeerde Gebruikers"

image.png

Geef de naam op van de gebruiker welke je wilt negeren:

image.png

Geef hierna op welke onderdelen je wilt negeren en druk op "Gebruiker toevoegen"

image.png

image.png

Geplaatst:

Hoe kan ik mijn online status verbergen?

Klik op jouw profielnaam.
Kies dan voor "Accountinstellingen"
image.png

Klik dan op "Accountveiligheid en Privacy"
Geef dan je wachtwoord opniew op, en druk op "Opnieuw authentificeren"

image.png

Klik dan op "Verberg mijn onlinestatus"

image.png

Als dit succesvol gedaan is zie je het volgende scherm:

HD-Player_6wgho2cWMf.png

Als je je account status weer wilt weergeven, druk dan op de knop "Toon mijn onlinestatus"

Edit: Als je je eigen online status verbergt, kan je je zelf nog wel online zien.
Admins kunnen ter allertijde zien wie er online is, ongeacht de satus welke het persoon opgeeft.

Geplaatst:

Foto op een nieuwe regel plaatsen of tekst tussen foto's toevoegen.

Hoe voeg ik foto's op een nieuwe regel toe? Of als ik meerdere foto's plaats, hoe krijg ik dan een nieuwe regel tussen de foto's in?

Bij elke foto heb je twee groene bolletjes, links boven om een regel boven een foto toevoegen:
image.png

Rechts onder om een regel onder een foto toevoegen:

image.png

Geplaatst:

Hoe kan ik een omslag/cover foto toevoegen bij mijn moestuinseizoen.

Als er een nieuwe moestuinseizoen (blog) aangemaakt, kan je onderaan een omslag foto toevoegen:

chrome_h7nh9EJDjm.png

Als je een bestaand moestuinseizoen wilt wijzigen, kun je dit direct op de pagina zelf doen. Klik dan op de knop "Voeg foto omslag toe".

image.png

Waarvoor is de omslag foto bedoelt?
De foto wordt gebruikt op drie plekken.

• Boven aan in de blog post zelf:

chrome_skbwTGUuTs.png

• In het overzicht Moestuin Seizoen:

chrome_2uAUuCqEhJ.png

• Op verschillende pagina's aan de rechterkant van het scherm. Op mobiel is dit op verschillende pagina's helemaal onder aan de pagina.

chrome_5Z22dXk3kU.png

Voorbeeld van geen foto omslag in een overzicht;

chrome_3fa7GpmYQE.png
Na het toevoegen van een foto omslag:

chrome_B30eB9Fbgv.png

Wat als ik geen omslag foto toegevoeg?

Dan kan het zijn dat een moderator een foto van jouw moestuinseizoens post gebruikt om deze toe te voegen.
We doen dit om te zorgen dat er een foto wordt weergeven in de verschillende overzichten. Zie kopje hierboven 'Waarvoor is de omslag foto bedoelt?"

Geplaatst:
Op 17-11-2025 om 19:27, rorror zei:

Hoe kan ik mijn online status verbergen?

Klopt het dat, als ik mijn online status verberg ik mezelf nog wel zie? En zien de moderators me wel?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Zojuist, appelvrouw zei:

Klopt het dat, als ik mijn online status verberg ik mezelf nog wel zie? En zien de moderators me wel?

Van de eerste vraag, ja je zal jezelf nog wel online zien.

Moderators durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen of die je nog online zien. Dit vraag ik even na. De moderators met Admin rechten zien je nog wel online. B.v. Jorieke.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.