Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kas verwarmen


BBtuin

Aanbevolen berichten

Ik ben opzoek naar een manier om mijn kas 's nachts te verwarmen. Het doel is om de kas in deze tijd van het jaar 's nachts wat minder af te laten koelen en ervoor te zorgen dat de temperatuur boven nul blijft. Ik weet dat hier kacheltjes voor te koop zijn maar ik vindt een goedkope DIY manier leuker.

 

Ik heb nu 2 terracotta potten die doodmiddel van draadeinden iets boven de grond staan. Hieronder heb ik waxinelichtjes staan. De potten worden erg warm maar het heeft nauwelijks invloed op de temperatuur in de kas.

 

Iemand nog creatieve ideeën? 

IMG_20200229_210125.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

en er zijn nog meer topics over te vinden :thumbup:

aangepast door paddestoelengek

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien als broeibed, maar om je hele kasje ermee te verwarmen lijkt mij te veel gevraagd.

 

Elke lang brandende warmtebron die je onbewaakt durft te laten 'branden'. Dus de electrieke kachels, of mass batch rocketheater en alles ertussen in.

 

Hoeveel energie denk je dat er in een theelichtje zit...

 

En je moet voordat je naar bed gaat toch ook wel ronde twee ontsteken. Want ze gaan altijd wat korter mee dan opgegeven 4, 6, 8 uur.

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, ik heb wel eens een sommetje gemaakt voor waxinelichtjes:

vermogen ongeveer 30 watt per lichtje, had toen 90 lichtjes nodig om mijn kas te verwarmen en warm te houden tot 20 graden bij 0 graden buiten en geen wind

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...