Csengele Geplaatst: 18 maart 2020 Geplaatst: 18 maart 2020 In onze moestuin heb ik erg veel last van fazanten. Ze vreten letterlijk alles op. Ik heb een grote moestuin dus even iets afdekken is geen optie. Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt bv een vogelverschrikker in dit geval? Quote
Patrijs Geplaatst: 18 maart 2020 Geplaatst: 18 maart 2020 Ik heb Hongaarse vrienden die met een geweer de wildstand op peil houden. Er wordt daar meer gejaagd dan hier en het levert een serieuze bijdrage aan hun menu. Er zijn vast wel jagers die je probleem willen verkleinen. Anders zal je toch aan de slag moeten met verschrikken en kooien, gaas en netten en je groenten aanpassen om zelf genoeg over te houden. Hier heb ik een tuin van 350 M2 en moet ook de nodige maatregelen nemen tegen vogelvraat. Een maat van mij heeft via marktplaats een zeer groot professioneel fruitteelt net gekocht van iemand in de Betuwe omdat hij veel last van vogels heeft. m.n. ganzen. Quote De moestuin van Patrijs
Csengele Geplaatst: 18 maart 2020 Auteur Geplaatst: 18 maart 2020 Dank je wel voor je bijdrage maar helaas is dat voor ons niet voldoende. Ze zijn hier al geweest en hebben genoeg gevangen maar ook genoeg overgelaten. Daarnaast mogen ze niet het gehele jaar jagen. En ze moeten ook de vrouwelijke of de mannelijke laten leven. Ik he b er nog zeker een stuk of 20... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 maart 2020 Geplaatst: 18 maart 2020 Wij hebben er 4 rond het huis, ze slapen in de dennen naast de moestuin. Ze lopen elke dag door mijn tuin om van en naar die dennen te gaan. Tot nu toe heb ik nog niet VEEL last van ze, ik dek wat kolen af en leg sowieso al gaas-panelen over pas gezaaide stukken. Maar dat laatste deed ik al voordat de fazanten hier kwamen wonen; merels spitten anders alles overhoop en de kleinere vogeltjes eten ook graag van jonge plantjes. 20 fazanten moet ik niet aan denken, het lijkt me sterk dat ze zich lang weg zouden laten houden door een vogelverschrikker. Maar je kunt het altijd proberen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
rorror Geplaatst: 18 maart 2020 Geplaatst: 18 maart 2020 Als je er nog 20 hebt lopen, kunnen er ook nog wel wat in de vriezer... Met simpele val/strik, vang je ze zo. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Csengele Geplaatst: 18 maart 2020 Auteur Geplaatst: 18 maart 2020 Heb je daar toevallig een voorbeeld van? Quote
rorror Geplaatst: 18 maart 2020 Geplaatst: 18 maart 2020 https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+catch+a+pheasant+ Daar heb je wat voorbeelden, ook hoe je ze kan plukken en schoonmaken. Zelf nooit gevangen, maar mijn pa vroeger wel, die kwam er regelmatig mee thuis. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Csengele Geplaatst: 24 maart 2020 Auteur Geplaatst: 24 maart 2020 Ik heb zojuist iets in mekaar geknutseld. Ik hou jullie op de hoogte... Quote
Patrijs Geplaatst: 24 maart 2020 Geplaatst: 24 maart 2020 Mooi stukje huisvlijt. En nu maar geduldig wachten en in je kookboek bladeren...... Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 24 maart 2020 Geplaatst: 24 maart 2020 Netjes gemaakt! Succes met de jacht. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Claudia69 Geplaatst: 2 april 2020 Geplaatst: 2 april 2020 Mijn kinderen hebben ooit op die manier een ontsnapt konijn gevangen onder een wasmand waaronder wat voer lag. Wel met steen op de wasmand, anders was het konijn zo weer weg. Quote
Csengele Geplaatst: 10 april 2020 Auteur Geplaatst: 10 april 2020 Vandaag eindelijk mijn eerste fazantendame gevangen. Het was even zoeken naar de juiste plaats maar daarna was het al snel raak😊 Quote
henkg Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 Wat ga je ermee doen? "Oogsten" mag nu niet, mevrouw moet wel de soort in stand houden. Voor fazant is er geen regeling bij overmatige overlast, zoals voor ganzen. De fazantenhaan mag van 15 oktober tot en met 31 januari bejaagd worden en de fazantenhen van 15 oktober tot en met 31 december. https://www.jagersvereniging.nl/jagen/diersoorten/fazant/ Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
rorror Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 Gelden deze regels ook in Hongarije, want daar is deze mooie hen volgens mij gevangen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Csengele Geplaatst: 10 april 2020 Auteur Geplaatst: 10 april 2020 Deze is inderdaad in Hongarije gevangen. Hier ken ik de regelgeving niet precies. Ik weet alleen dat ik ze niet dood zou kunnen maken. Ze gaat naar kennissen. Zolang ze maar ver van mijn moestuin vandaan blijven vind ik het goed. De jagers hebben hier dit jaar goed gevangen in onze tuin maar helaas lopen er hier nog veel te veel. Ze geven inderdaad ontzettend veel overlast. Ik ga mijn tuin toch echt niet laten vernielen. Ik heb eens wat zitten tellen maar op ons terrein lopen er toch minstens 50. Gek genoeg toen ik hier 10 jaar geleden kwam was er maar een enkele te bekennen. 1 Quote
tielse flipje Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 Waarschijnlijk uitgebroed, opgekweekt en uitgezet door dezelfde jagers. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.