Geplaatst: 8 april 20205 j Ik hoorde al af en toe een soort gefladder. In alle dakgoten gekeken: niks. De kat zat wel bij de onderkant van een regenpijp, zeer geïnteresseerd. Losmaken vond ik geen optie. Dan moest ik de hele boel loszagen, en vrij snel daarna vervangen. Is het mij dat wel waard, voor één vogeltje? Maar iedere 5 a 10 minuten hoorde ik dat gefladder: zo zielig. Toen: idee . Als ik nu eens met een gatenzaag een gat boor, onderin, horizontaal in de PVC pijp. Dat is vrij makkelijk weer af te dichten, en dat kan ook nog wel even wachten. Regenwater loopt naar beneden. Vogeltje zou dan naar het gat kunnen hippen, en wegvliegen ... Een kwartiertje na boren: een hoop gefladder, en ik zag iets wegvliegen. De kat was verbaasd, en teleurgesteld. Vogeltje (niet goed gezien, ik denk een mus) is dus weer vrij, hopelijk overleeft ie. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 8 april 20205 j Echt top dat je toch de moeite hebt gedaan hem te bevrijden👍👍😁 Wel gek dat ie het voor elkaar kreeg erin te vallen!
Geplaatst: 8 april 20205 j Mooi dat die nog leefde, meestal vallen ze alleen dood van het dak.... De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 9 april 20205 j Op 8-4-2020 om 14:10, henkg zei: Vogeltje is dus weer vrij, hopelijk overleeft ie. https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 25 mei 20205 j Auteur Nagekomen: Gat in regenpijp zat er nog steeds. Tot eergisteren. Buurman S. bleek meerdere restanten regenpijp 80 mm te hebben liggen. Ik kreeg er zelfs een anti-blad opzetje (boldraadrooster) bij. Stukje van ongeveer 10 cm afgezaagd, Daarna verticaal doorgezaagd. Uitgebogen tijdens plaatsing. Zit nu perfect klemmend op de oude regenpijp, een schroefje was niet nodig: Goede buren, belangrijk, best wel. Inhoud bloempot of bak berekenen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.