Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Te veel wormen


Lenepeen

Aanbevolen berichten

Ik heb een compostvat waar veel wormen in leven. Heel veel. Hartstikke goed natuurlijk maar kunnen dat er ook teveel zijn? Als ik de bak open doe dan zitten ze tot bovenin de bak en oom als ik het klepje aan de voorkant open dan vallen ze er met honderden tegelijk uit. Het groen is niet aan te slepen. 

Daarbij is het een heel onhandig vat waarbij je heel moeilijk de compost onderuit kunt scheppen.  Een heel gedoe.  Er komen dan ook veel wormen mee. En compostwormen zijn geen regenwormen dus vinden die het wel zo fijn wanneer ik ze in de tuin zet met de compost? 

Eigenlijk zou ik de bak eens helemaal moeten legen zodat hij niet zo vol is. Maar waar laat ik al die wormen?? 

Fijn als jullie mee willen denken. 

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommigen reizen de wereld over voor wat wormen:

 

https://www.hln.be/in-de-buurt/oostende/-voor-mijn-wormenburger-kwamen-ze-vanuit-australie~a1bb4bf8/

 

wormenburger.jpg.ce770d8c2e0f654a9ac99794fecb337d.jpg

 

Heb je zelf geen trek, neem dan een kip en die maakt van je wormen weer een eitje.

Of neem verkering aan een visser, die vangt dan een dikke baars voor je met die wormen.

 

Hier ook veel wormen, maar ik gooi ze met de compost op het land en genet dan van de feestende vogeltjes.

aangepast door Patrijs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon mee met de compost op het land gooien, ze verbeteren de compost nog en eten andere plantenresten. Ze komen automatisch in een compostvat of bak dus zitten er zowieso in de bovenste grondlagen. 

Te veel wormen kan volgens mij niet, als er maar weinig eten is, kweken ze bijna niet. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees blij met zulke actieve wormen.

Teveel kan eigenlijk niet. Als de wormen onvoldoende voer krijgen gaan ze er vanzelf vandoor.

1 Kilo wormen kan 1 kilo afval in twee dagen verwerken. Dus lekker doorgaan om prima compost te krijgen.

Het model van de afvalbak kan een groot verschil maken bij de "exploitatie".

Het beste werken de stapelbakken, waarbij de wormen altijd naar een bovenliggende bak trekken als het afval in de huidige bak verwerkt is.

 

Succes,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...