Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is nu een laag stammetje. Met een tweede stam erachter. Zo te zien nogal vol. Als je het opschot laat groeien wordt het een nog veel bossigere en bredere struik. Zou ik niet voor kiezen, maar kan wel...maar dan moet je toch veel opener gaan snoeien. Ik zou hier kiezen voor een stammetje met een gestel van enkele zijtakken. Rode bessen dragen vooral op ouder hout, dus extra vernieuwende scheuten heb je niet persee nodig (zoals wel bij zwarte bessen). Kortom: Ik zou deze jonge scheuten wegnemen (breken gaat waarschijnlijk veel makkelijker dan met een snoeischaar) en de onderkant steeds kaal houden en van boven zorgen voor een mooie open boomvorm met goed vruchthout. Dat neemt minder plaats in en alles is beter bereikbaar. Zelf zou ik ook het tweede stammetje, linksachter de dikste, geheel wegnemen....maar dat hoeft niet persee.

P.s. En als je hebt....maak een lekker mulchlaagje van bijvoorbeeld hakselhout rond het boompje...gezond voor je bodem en helpt veel bij vochtregulering. 😉

• Thanks 1

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst: (aangepast)

IMG_20190530_191710.thumb.jpg.5f325341ee80eeb5978258ccb8b5d86b.jpg

Hier laat ik de aalbes aan de voet uitlopen.

Ik heb de bes op een schoon stukje tuin staan en de oude struik levert zeer goed.

De zwarte bessen heb zelf vermeerderd en heb ik wel op een stammetje staan.

Heb daar met de nieuwe stekken ook rekening mee gehouden  door de onderste ogen te verwijderen zodat er maar een stam komt.

Wilde vandaag een foto maken maar was dat vergeten, vandaar de foto van eind mei vorig jaar, ingepakt tegen de merels.

aangepast door Patrijs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...