Sand&Oak Posted May 6, 2020 Posted May 6, 2020 Dit jaar egelantier roosjes aangeplant in een wal die bedoelt is als insecten safehouse, echter zie ik nu oranje poeder achtig spul op de stammetjes, dit breid zich uit (zie foto). Is dit rozenroest? Ik dacht dat dit vooral voorkomt op de bladeren ipv op de stam.. Ook had ik verwacht dat dit type roos redelijk ziekte resistent was, maar dat klopt misschien niet? Dan bij de bonen (kouseband én ook in de sperziebonen) zie ik bruinverkleuring aan de stengeltjes. Twijfel of dit een ziekte is of meer een soort koudereactie oid. Met google kom ik er niet uit (kan ook zijn dat ik totaal verkeerde zoektermen gebruik, haha. Maar heb meerdere bonenziekten doorgelezen en herken hem niet direct.) Iemand enig idee wat dit is en of ze er nog doorheen gaan komen? Quote
Sand&Oak Posted May 7, 2020 Author Posted May 7, 2020 Niemand die het weet? Ik ben wanhopig en ongeduldig, haha! 😆 Quote
Recommended Posts