Bit Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik wilde heel graag op dit oude topic terugkomen. In april cosmea gezaaid, in mei op de tuin gezet, koud voorjaar heeft de bloei wat verlaat, dat wel. Maar eigenlijk zijn de bloemen nu in de afgelopen week pas echt gekomen. 14 zaailingen gezet op een bed van 90x250cm. Dit is vandaag de aanblik. Manshoog. En nog zijn er een 4-tal planten die nog geen bloem laten zien ( wel bijna ) Hebben we het wel over augustus.Maar de grootste vloed zal nog komen. Wel elke bloem, zodra uitgebloeid, wegknippen. Dus: niet in het zaad laten komen. Ze zullen doorbloeien tot diep in de herfst ( 1e vorst )Voor nog geen euro honderden goede snijbloemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 Prachtig, Bit!Ik heb een paar van deze bloemen in de tuin, maar wist niet dat ze het ook goed in vaas doen....ze zien er....teer? uit! Net zoals klaproos ofzo. Kan ik van deze bloemen zaad winnen voor volgend seizoen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Jawel, dat kan. Ze komen dan alleen niet op kleur terug. Dus het kan van alles zijn in het gamma van die bloem. Cosmea is een prima snijbloem inderdaad. Lijkt niet zo ( zo teer ), maar zijn het wel. Heel gemakkelijk zelfs. Zelfs oudere bloemen staan nog dagenlang ( niet schudden bij gebruik ) Voor echt hoge boeketten niet zo geschikt, omdat je dan de plant wel heel diep moet wegknippen , en het doorbloeien dan hapert. Maar Cosmea heeft van zich meestal wel lange stelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassie76 Posted May 10, 2018 Share Posted May 10, 2018 Een vraag van mijn kant in een heel oud topic: toppen jullie zinnia's? Of werkt dat niet bij deze bloemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts