Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

peperplanten aangeboden (gereserveerd)


Aanbevolen berichten

Mijn peperplanten doen het iets beter dan voorzien, waardoor ik nu van 2 rassen van ieders 3 potten heb met ieder 3 peperplanten. Wellicht kan ik een ander blij maken met een pot van 3 planten van 1 van beide (of allebei) de soorten? Wanneer ik 2 potten per soort heb vind ik dat voldoende.

 

Het eerste ras betreft de bird eye chili, waarvan ik kleine chili's uit Thailand heb meegenomen en vanuit de zaden daaruit ben gaan kweken. De grootste plant van de 3 is nu 14 cm hoog:

bird-eye-chili-2020-05-09(600x800).thumb.jpg.65be837a4315146de126154106e314c0.jpg

 

Het tweede ras betreft een plant die ik uit zaad heb van een peper die ik in Peru heb gekocht. Vers leek de peper hier op: https://www.mooiemoestuin.nl/peper/aji-blanco-cristal/ , maar de kans dat het die soort ook echt is, is bijzonder klein. De peper ruikt kruidig en is mild-heet. De grootste van de 3 planten in de pot is 19 cm:

Peru-peper-2020-05-09(600x800).thumb.jpg.14202d09b426c77d806dd758bafd03d4.jpg

 

Ruilen tegen een tomaten- of paprikazaailing word op prijs gesteld, maar ieder ander bod is ook goed.

aangepast door geert h
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had wel willen ruilen, alleen noord-braband is te ver voor mij om even te ruilen.

 

Wil wel de zaden voor volgend seizoen hebben. Dus wie weet kunnen we rond september zaden per post naar elkaar toesturen.
Ben via een andere site ook bezig met iemand, die allemaal exotisch pepers teelt. Daar koop ik dan in sept 10a20 verschillende zaden, waarvan misschien wat tussen zit wat jij wilt. Zal daar binnen kort een lijstje plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Riel, net onder Tilburg. En sorry, had het bij de andere advertentie wel toegevoegd, maar hier niet.

 

Edit: wat voor tomatenplanten heb je? Puur uit nieuwsgierigheid.

aangepast door geert h
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...