Jump to content

Spaghetti courgette: pompoen of courgette?

Pauline Perenboom

Recommended Posts

Ik heb Spaghetti courgette (van garantzaden) in mijn tuin staan. In de veronderstelling dat het een courgette soort was. Nu lijkt het eigenlijk veel meer op een pompoen. De groeiwijze is zoals een pompoen maar ook de schil is veel harder dan bij een courgette. Ik heb hem zelf nog niet gegeten, een collega van mij wel en hij was erg smakelijk. Maar ook zei dacht niet aan een courgette. Ik weet niet goed hoe je hem kunt bereiden.

Wie weet wat het nou eigenlijk is en wat je er lekker mee kunt bereiden?583_f3bc39123321fbeadbce31dc034ee39e.jpg

Bedankt allebei.

Ik heb gelijk op je blog gekeken appelvrouw. Dat klinkt heel lekker! Moet je de pompoen in 2 helften snijden en die dan met de open kant naar boven in de oven leggen?

En ald ik het goed begrijp vul je hem daarna, weer in de oven en daarna eet je het als het ware uit de pompoen?

Bedankt allebei.

Ik heb gelijk op je blog gekeken appelvrouw. Dat klinkt heel lekker! Moet je de pompoen in 2 helften snijden en die dan met de open kant naar boven in de oven leggen?

En ald ik het goed begrijp vul je hem daarna, weer in de oven en daarna eet je het als het ware uit de pompoen?

Oei, dat heb ik vast niet duidelijk opgeschreven! Je "kookt" de hele pompoen in de oven. Als hij gaar is dan snij je hem open en haal de de slierten eruit. Dat kan je dan opnieuw in de oven plaatsen, gemengd met crème fraîche en spekjes, of tomatensaus..of anders lekkers

Waar de mol is is er hoop!

Oeh, spannend om gewoon een pompoen in de oven te leggen! Als ie maar niet ploft

Maar daarna snij ik hem dus wel doormidden en haal de zaadjes eruit, het vruchtvlees meng ik dan met lekkers en dan gaat een halve pompoen , sorry 2 halve pompoenen, terug in de oven.

Heb ik het nu goed begrepen, appelvrouw?

Ik denk dat ik hem wel heb ingeprikt,-in ieder geval één gat- ik ben ook bang voor ontploffende pompoenen, maar de dame van wie ik het recept heb gekregen doet dat niet. Je kunt de pompoen terugdoen in de helften..denk ik.. maar ik heb het niet gedaan, ik heb het gewoon in een ovenschaal verder gebakken. Ik heb nog even de Cucurbitaceae/Cucurbita pepo familie opgezocht, maar het is wel de familie van de courgettes, patissons en acorns dus het was geen gekke gedachte dat het een courgette zou zijn. maar dat is het niet.

Waar de mol is is er hoop!