Ga naar inhoud

340 kilo pure lelijkheid

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vind hem prachtig, en ongelooflijk! Je had dan misschien de ruimte " nuttiger" kunnen besteden, maar al het plezier wat je ervan gehad hebt is toch ook wat waard!

Geplaatst:

Ik denk dat we allemaal plezier hebben gehad van jouw pompoen! Mooi om te zien en dat hij nog groter is geworden....misschien haalt hij de 400 kg nog wel. Kun je zoiets ook laten drogen? of moet je dan een schuur bijbouwen?

Geplaatst:
Kan je geen bom maken met meststoffen à la Al Qaida, Osama kan je helaas geen raad meer vragen.

Zie het zo al voor me, de brokken pompoen tot bij de buren in de dakgoot

Hebben wij is een keer gedaan in een rotte grote holle pompoen met nieuwjaar, vlinderbom erin en BOEM meters vol pompoemsmurrie

Geplaatst:

Hebben wij is een keer gedaan in een rotte grote holle pompoen met nieuwjaar, vlinderbom erin en BOEM meters vol pompoemsmurrie

kijk dat lijkt me dus leuk

Geplaatst:

Zo Frans, dat word een aardig werk het 'ding' op te ruimen. Wat een massa

Die zaden kan je gaan verkopen op t internet. Eurie per stuk?

Filmpjes waren overduidelijk, ofwel je maakt er een bootje van (met of zonder motor), of je blaast m op, wat ook weer een knallend eind van de pompoen (of zoals ik Dennis' geval het eind van t jaar) betekend.

Good things come in small packages

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Volgens metingen via de tabel heeft hij uiteindelijk rond de 400 kilo gehaald geedee. Het ras heet dus niet voor niks Atlantic Giant. En wat ik er mee ga doen ... in ieder geval leeg halen en er de zaden van winnen . Daarna zou er een unieke halloween pompoen van gemaakt kunnen worden maar omdat Halloween in Nederland niet leeft zal het daar wel niet van komen. De eindbestemming wordt de composthoop .

De pompoen ligt nu los in de tuin want de plant zelf heb ik een paar dagen geleden opgeruimd. Alleen de tweede plant staat er nog omdat de relatief jonge pompoen die daar aan ligt nog wat groeit en nog moet afrijpen. Als dat tenminste nog lukt voor een nachtvorstje of een flinke aantasting door meeldauw er een einde aan maakt.

Gelijk maar even een paar foto's van de situatie vandaag.

img0234lw.jpg

img0239ol.jpg

img0249vr.jpg

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

leuk zo'n uitzicht op je tuin!

Die 2e maar een dekentje geven deze week...krijgen nachtvorst....moet de plant ook, neem ik aan, dus is meteen de halve tuin onder dek

Doen ze bij jullie op de basisschool geen halloweentochtje houden?? Misschien kunnen de kids de komende weken de handenarbeid-les bij jou achter in de tuin doen...heb jij minder werk en zie je m tijdens de "optocht" verlicht langs je huis trekken....moeten ze wel een hijskraan huren

Geplaatst:
Daarna zou er een unieke halloween pompoen van gemaakt kunnen worden maar omdat Halloween in Nederland niet leeft zal het daar wel niet van komen. De eindbestemming wordt de composthoop .

Jammer dat je niet in de buurt woont, ik had er met alle liefde een mooie Halloweenkop van gemaakt, lampje erin, leuk voor je buren in de donkere dagen..

783_006fc75cfa85c11c6391717ac26acd55.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Was een leuk topic Frans, ik heb ervan genoten en vindt je pompoenen super gelukt

en dat voor de eerste x zulke grote kweken, dikke duim

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Het was geweldig weer vandaag en ik dacht er ineens aan dat er nog geen foto van mezelf met mijn pompoenen gemaakt was. Als ik ooit eens als bibberend oud baasje achter de geraniums zit moet ik toch kunnen laten zien dat ik wel eens wat op pompoengebied gepresteerd heb . Daarom dus vanmiddag even de 'huisfotograaf' ingeschakeld.

img0266wf.jpg

Drie kale koppen samen op één foto.

img0261f.jpg

Binnen enkele weken ga ik in ieder geval de grootste pompoen leeghalen om de zaden te oogsten. Misschien dat daar nog wat leuke foto's van te maken zijn.

• 2 weeks later...
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Het definitieve afscheid van een pompoen waaraan ik dit jaar een hoop plezier heb beleefd en tevens het einde van dit topic. Eergisteren heb ik de 'lelijkerd' , die overigens nog in prima conditie verkeerde, onthoofd en leeggemaakt waarna het neefje van een buurvrouw nog wat lol had toen hij in de pompoen kon gaan zitten. De bult champost die er al een tijdje lag heb ik over het land verdeeld en onder gefreest zodat de grond alweer gereed is voor het seizoen 2012. De uitgeholde pompoen mag nog even blijven liggen maar schimmels en verrotting zullen nu wel snel toeslaan zodat hij over een paar dagen in stukken afgevoerd zal worden naar de composthoop. Ik heb dit jaar in ieder geval een leuke nieuwe hobby ontdekt ... het kweken van reuzenpompoenen .

img0466sx.jpg

img0471om.jpg

Geplaatst:

Prachtig topic dit Heb er van genoten!

Kijkend naar de foto van de onthoofde pompoen zag ik het helemaal voor me: kampvuur erin en met z'n allen eromheen een kop pompoensoep eten

Geplaatst:

Ik heb ook van topic genoten, en me verbaasd over gigantische groeisnelheid,

voor de eerste x ook heb je geweldig goed gedaan vindt ik, waneer je volgend seizoen weer gaat doen ben ik weer een topic volger

Ik wil ooit ook zo'n monsterlijk grote pompoen, echt gaaf

Hoeveel zaad kwam er wel niet uit zo'n ding ?

Players only love you when they're playing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...