Lolalina76 Posted August 12, 2020 Share Posted August 12, 2020 Ik heb een tomaten plant met donkere stipjes/vlekjes op de bladeren. weet iemand wat dit betekend? Moet ik voeding geven of is t een bepaalde plant ziekte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted August 13, 2020 Share Posted August 13, 2020 (edited) Voor zover ik kan zien op de foto is dat 1 van de onderste bladeren. als het alleen de onderste bladeren zijn is dit gewoon veroudering. Ik zie op de bovenste foto rechts bovenaan het blad bijna verwelken kan dus ook aan te hoge temperaturen liggen of omdat de plant bijvoorbeeld ineens felle zon heeft gehad. Het lijkt me toch niet een ziekte te zijn. Er zijn tal van mogelijkheden ze staan in pot, het kan ook wijzen op een onevenwicht in voeding, te veel te weinig water maar dan kan je bv beter te rade gaan bij bv @Grork of andere die ook in pot kweken. Als het alleen de onderste bladeren zijn, zou ik mij niet teveel zorgen maken. Edit: een tomatenplant is klein in het begin, maar groeit sterk en heeft dus voldoende ruimte en voedingsstoffen nodig nodig, zijn dat er 3 in 1 pot ? Edited August 13, 2020 by redzebra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts