Tal77 Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Kunnen jullie zo zien welke twee soorten appelbomen wij hebben staan??Of hebben jullie daar andere afbeeldingen voor nodig?? Wij zijn hier net een jaar geleden komen wonen, maar hebben geen idee om welke appel het gaat. Natuurlijk willen we het wel heel graag weten Quote
Koert Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Dat is nooit met zekerheid te zeggen zo vanaf een foto, blijft gissen, wil je het met zekerheid weten dan moet je volgens onze fruitbomenkenner Frank bij het POM zijn:http://pomolo-npv.bataviagroep.nl/home.aspx?page=zoek Quote Even a broken clock is right twice a day
Dennis29 Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 En als die het ook niet weten met foto's dan moet je misschien eens naar zo'n fruittentoonstelling of open dag, daar zijn vaak mensen die het zo herkennen als je een paar vruchten meeneemt. Quote
Theo Post Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Hallo,, iemand enig idee waar je goedkoop appelboompjes kan halen?gr theo Quote Hallo. ook zo'n groentetuin fan?
greetje11 Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Hallo,, iemand enig idee waar je goedkoop appelboompjes kan halen?gr theoIn het voorjaar bij de aldi en de lidl. Vandaag heb ik de appelboom bijna leeggeplukt.Vond het zo zonde al die valappels.Kan ik ze nog wat langer bewaren, nu ze helemaal gaaf van de boom zijn gekomen. Quote
Theo Post Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 bedankt greetje Quote Hallo. ook zo'n groentetuin fan?
Harrie Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 1 van de twee ziet eruit als Cox,welke variant is moeilijk te bepalen. Quote
gerard45 Geplaatst: 3 september 2011 Geplaatst: 3 september 2011 Dit appelras is Bramley Seedling: een vroeger bekend ras, geen handappel maar alleen voor moes of appeltaart. Gerard Quote
Claudia69 Geplaatst: 3 september 2011 Geplaatst: 3 september 2011 Zijn het zoete of zure appeltjes? Met hard of zacht vruchtvlees? Quote
Tal77 Geplaatst: 3 september 2011 Auteur Geplaatst: 3 september 2011 Het zijn zure appels. De ene heeft hard vruchtvlees, beetje a la Granny Smith. Ietwat zuurder, maar mijn kinderen hebben al wel een appel zo (in stukjes) opgegeten.De andere appel is wat meelderiger, niet lekker om zo te eten, maar dat zal ook persoonlijk zijn. Bedankt Gerard... al vinden wij ze dus wel te eten Quote
Frank Houweling Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Dat is nooit met zekerheid te zeggen zo vanaf een foto, blijft gissen, wil je het met zekerheid weten dan moet je volgens onze fruitbomenkenner Frank bij het POM zijn:http://pomolo-npv.bataviagroep.nl/home.aspx?page=zoekBlijkbaar moet ik even melden dat ik het hier mee eens ben Leuke dag om je fruit te determineren is de fruitdag in slot zuylen. Sta ik ook! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.