Jump to content

Hoeveelheid pootaardappelen.

weasel

Recommended Posts

Om te weten hoeveel je nodig hebt dat ligt er een beetje aan welk soort pootaardappelen( sommigen zijn iets groter dan anderen en gaan er ook minder van in een kilo) en hoeveel die dan gemiddeld opleveren; de meeste soorten leveren toch wel zo'n 2 a 3 kg per plant op(misschien wel meer).

Pootaardappelen zullen tussen de 15 a 25 gram per stuk wegen.

• 2 weeks later...

Ok, ik ben te weten gekomen dat er ongeveer 40 pooters moeten zitten in een kilo pootaardappelen maat 28/35.

Weet er verder iemand hoeveel plantuitjes er in 1 kilo zitten? Heb het web afgezocht en niets gevonden ook enkele verkopers gemaild maar geen reactie gekregen.

Hoi, kom ik met mijn vraag als ik het goed begrijp 5 kilo aardappelen op 40 vierkante meter??????? is dat niet bijzonder weinig,of lees ik er nu de snel over heen Jeanne

Klopt zoals Woutie het aangaf hoor.

Veel hangt af van je rijbreedte en de afstand in de rij.

Volgens hoe ik ze plant 60 cm rijafstand en 30 afstand in de rij heb iets van 5.5 kg per 40 m²nodig.

Weet er verder iemand hoeveel plantuitjes er in 1 kilo zitten? Heb het web afgezocht en niets gevonden ook enkele verkopers gemaild maar geen reactie gekregen.

de meest gangbare plantuitjes wegen ongeveer 4 a 5 gram per stuk....dus rekenen maar

(Ik had ook bijv. rode plantuitjes , die waren iets groter maar die heb ik nooit gewogen)