harmony Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Wij willen komend voorjaar graag een tuinkas plaatsen. Moet een kas de hele dag volle zon hebben, of juist niet?We hebben een plek die tot halverwege de middag zon heeft, naast de kas zouden we een soort prieel willen maken waar we uit de wind, in de zon kunnen zitten. Natuurlijk is het mooi als het één geheel lijkt. Tips zijn van harte welkome (fot's helemaal ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Zelf vindt ik mooist als er de ochtend zon op staat en in de middag de zon er van af draait lijkt mij ideaal.Het kan echt bloedheet worden in een kas, en ik zou niet bezuinigen op bv een automatische raam opener die zijn heel handig. Verder zou ik zelf graag een kas hebben die diep in de grond ligt dat je met trappetje naar beneden in kas komt en gewoon sta hoogte natuurlijk maar enkel een kas in een enorme kuil en de wand in de kuil bestaat dan uit baksteen muur laat maar zeggen, ik weet niet waarom maar in Belgie vaak gezien en ik vindt het persoonlijk iets extra gaafs hebben.ooit wil ik zo'n ding lekker groot is wens Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted September 11, 2011 Author Share Posted September 11, 2011 't Wordt maar een eenvoudig kasje boven de grond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Zo'n raamopener is inderdaad ideaal! Ik vond een tijd terug doe van mij bij de kringloop, voor 50 cent! (duidelijk geprijsd door iemand die geen idee had wat het was). En hij doet het perfect! Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Zo'n raamopener is inderdaad ideaal! Ik vond een tijd terug doe van mij bij de kringloop, voor 50 cent! (duidelijk geprijsd door iemand die geen idee had wat het was). En hij doet het perfect! ik heb er 30 euro voor betaald, koopje Jorieke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Ik wil nog een 2e, en dan is 30 euro ineens heel prijzig ja Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Ik heb ook een deel van de ochtend en na 5 à 6 uur schaduw op de kas..geheel geen probleem, alles groeit er nog steeds als een tierelier. Quote Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Als het goed is krijg ik morgen ook een kas, een soort kast met een deur zeg maar, ook die heeft vanaf 13.00 zon[als hij schijnt] tot een uur of17.00 heb geen andere plaats dus hoop dat het vruchten afwerpt ha ha Jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts