Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

tomatenoogst


Stampy

Aanbevolen berichten

Na alle nare verhalen over een slechte tomatenoogst, tomatenziekte, nu ook eens een positief verhaal.

Ik heb mijn tomaten buiten gekweekt op mijn balkon, 3 in een groene Actionbak en 4 bakken dus.

In het begin leek het niets te worden. In april stelde ik nog een vraag op het forum of het altijd zolang duurt tot tomaten wat sneller gaan groeien, maar iedereen stelde me gerust, ik moest gewoon geduld hebben. En ze hebben gelijk gehad. Zodra ik ze in een grotere bak had gezet begonnen ze te groeien en werden ze hoger en hoger, uiteindelijk een meter hoog. Hoewel de planten op mijn balkon op het zuidwesten geen afdakje boven zich hebben en ze de nodige buien op hun kop hebben gehad, verschillende keren tegen het beton zijn gewaaid vanwege de harde wind, word ik nu beloond met een overdadige oogst van mooie rode tomaten die ook nog eens lekker zoet smaken. Ík heb ze het hele groeiseizoen door flink water gegeven, want in die kunststof potten drogen ze toch wel uit en een week of 6 geleden heb ik veel blad afgehaald. Toegegeven, de planten zien er niet uit, het blad is bijna grijs, maar de tomaten smaken stukken beter dan die je in de supermarkt koopt.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...