Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren winterui gekocht Radar en meteen stukje omgespit en uitgeplant op ruime afstand om er nog degelijk tussen kunnen te schoffelen.

Rijtjes op 40 cm en met de preiplanter van 12.5 gaatjes gedrukt en om en om dus op 25 geplant.

Geplaatst:

As van onbehandeld hout heeft toch het zelfde nut als patentkali? Ik heb hier nog een hele zak van de openhaard staan. En is het erg als er het jaar ervoor paardenmest heeft gelegen? er licht nu nog 1 a 2 cm verteerde mest(dus compost achtig) op de grond.

@Margareth

Ik heb ze bij zaadhandelvanderwal.nl besteld, goedkoop en goede kwaliteit.

Geplaatst:

Dit vond ik:

Met houtas is het mogelijk dat je een tè hoge concentratie - het is ook nooit goed.... - mineralen in de grond krijgt. Dat is met stalmest haast onmogelijk. Houtas moet dus met terughoudendheid worden gestrooid. De maximale dosis van 15 kg / are is een gegeven. (Een are = 100 m2.) In onze moestuin zijn de bedden ca. 7½ m2. Dit betekent 1 kg as per bed.

De half gevulde cementemmer op de foto bevat ca. 1,8 kg as.

Wortelgroenten

Wortelgroenten, ui en andere knolgewassen, zoals aardappel, houden van kalium. Strooi houtas dus op deze bedden.

Geplaatst:

Hoi, even op het voorgaande bericht, of je ze kan kopen, maar stel dat jezelf uien in huis hebt met enorme uitschieters,kan je dan ook poten, en dan nu nog en zo ja, wanneer zijn ze dan oogst klaar? bedankt alweer voor jullie antwoorden Jeanne

Geplaatst:
kun je die winteruien gewoon als plantjes kopen? ik heb ze gezaaid ze komen nu net boven.

Je kunt beter plantuitjes kopen Rommert. Met dat zaaisel komt het wel goed (te vroeg zaaien is namelijk ook niet goed). Beste tijd om te zaaien is 15 en 25 augustus. Probeer volgend jaar gelijk in de volle grond te zaaien, op jou grond kun je de methode van frans eens proberen: het zaad laten kiemen in vochtig zand en zodra de kiempjes zcihtbaar zijn verdelen in de volle grond.

Geplaatst:

heb ze vorig jaar gezaaid ging uitstekend had toen wel een tunneltje van plastic eromheen want ze stonden in de volle wind. en nu heb ik ze in de kas is wat zware grond door al dat regen (kas is nogal lek ) maar die komen straks ook wel boven want hij is nu voor de zoveelste keer gemaakt.

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...