Jump to content

info op zakjes

Jorieke123

Recommended Posts

Misschien een stomme vraag... maar als er op een zakje staat 'van maart tot september', kan je dan in september nog zaaien? Dan zou er toch 'tot en met' moeten staan?

Ik kan dan ineens zo gaan twijfelen...

Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem!

www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook

Ik zou zeggen, als t weer niet al te koud is... gewoon proberen. Ik lees best wel veel wat nog absoluut kan, en onder warme omstandigheden is dat altijd beter. Misschien heb ik t mis maar dat zegt mijn gevoel.

Good things come in small packages

Taalkundig strikt genomen is tot september eigenlijk tot en met augustus. Maar ik denk dat hier niet zo zorgvuldig over nagedacht is en dat het om "september" gaat. Bij alle vermeldingen zal je eerst zelf moeten nagaan of het in jouw omstandigheden ook geldt. Ik heb een tuin op het noordoosten en dat betekent dat ik in het voorjaar wat later begin en in het najaar wat eerder eindig dan iemand met een tuin in de open vlakte. Het weer zorgt trouwens ook voor jaarlijkse variatie in de zaaikalender.

Ze bedoelen inderdaad tot en met augustus maar ach die gegevens om te zaaien of te planten zijn sowieso richtlijnen (precies zoals kamilla schrijft). Het zijn zeker geen verplichtingen. Afhankelijk van de weersverwachting in jou regio of jou specifieke microklimaat besluit je om nog wel of niet te zaaien of uit te planten.

Met een beetje geluk kan je dus nog gewoon snijbiet oogsten als babyleaves.