Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Misschien een stomme vraag... maar als er op een zakje staat 'van maart tot september', kan je dan in september nog zaaien? Dan zou er toch 'tot en met' moeten staan? Ik kan dan ineens zo gaan twijfelen... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Ik zou zeggen, als t weer niet al te koud is... gewoon proberen. Ik lees best wel veel wat nog absoluut kan, en onder warme omstandigheden is dat altijd beter. Misschien heb ik t mis maar dat zegt mijn gevoel. Quote Good things come in small packages
bartp Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Ik denk dat dat een taalfoutje is op het zakje en dat ze inderdaad tot en met september bedoelen. Over welke groente gaat het ? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2011 Auteur Geplaatst: 20 september 2011 Meerdere soorten, in ieder geval de bladmoes en snijbiet (wel zelfde merk) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kamilla Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Taalkundig strikt genomen is tot september eigenlijk tot en met augustus. Maar ik denk dat hier niet zo zorgvuldig over nagedacht is en dat het om "september" gaat. Bij alle vermeldingen zal je eerst zelf moeten nagaan of het in jouw omstandigheden ook geldt. Ik heb een tuin op het noordoosten en dat betekent dat ik in het voorjaar wat later begin en in het najaar wat eerder eindig dan iemand met een tuin in de open vlakte. Het weer zorgt trouwens ook voor jaarlijkse variatie in de zaaikalender. Quote
Jorg Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Ze bedoelen inderdaad tot en met augustus maar ach die gegevens om te zaaien of te planten zijn sowieso richtlijnen (precies zoals kamilla schrijft). Het zijn zeker geen verplichtingen. Afhankelijk van de weersverwachting in jou regio of jou specifieke microklimaat besluit je om nog wel of niet te zaaien of uit te planten. Met een beetje geluk kan je dus nog gewoon snijbiet oogsten als babyleaves. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2011 Auteur Geplaatst: 20 september 2011 Ja, dat snap ik, Thanks Ik ging ineens twijfelen over de tekst, ik had nog wel wat gezaaid. Gewoon proberen, en inderdaad ligt het ook helemaal aan het weer. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.