Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie heeft er tips om Tijm mooi en levend te houden? Eerder stond mijn tijm in een terracotta pot in gewone potgrond op het zuiden en werd gevoed door de regen en af en toe door de gieter. Daar verloor ze steeds meer blad en nieuw kwam er niet bij. Op het eind alleen maar houten takjes.

Heb er nu 1 overdekt staan, in zanderige grond, in een pot, op het zuiden en krijgt af en toe water van de gieter (dit omdat tijm niet van teveel voeding en niet van nattigheid houdt..), maar nu lijkt het weer mis te gaan. Ideeën, iemand? Misschien ligt het er ook aan waar je het koopt, de laatste is van Intratuin.

Geplaatst:

Tijm wil zanderige ietwat droge grond: potgrond en veel water zijn funest.

Tijm na de bloei of bij hevige groei regelmatig afknippen anders krijg je inderdaad een verhoutte plantjes. Knip je regelmatig blijft hij mooi laag en vol, én je hebt je keukenpotje continue gevuld

Hier groeit ie als onkruid en zaait zichzelf uit omdat ik een struikje in bloei heb laten schieten. Hij komt overal tussen de tegels in het terras op.

Geplaatst:

Wat mij betreft is volle grond de tip. Sinds ik tijm in de volle grond heb staan gaat het helemaal goed! Geef eigenlijk geen water (of het moet heel erg drrog zijn). Nu heb ik hem net weer helemaal geknipt (tot de eerste uitgroei puntjes) en dat doe ik elk jaar. Gevolg ik heb op dit moment 3 goede volle planten.

Is me in een pot nooit gelukt!

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:

Klopt helemaal : bij mij staat hij ook in de volle grond in een verhoogde bak; die is op zich altijd al droger. In een pot is me wel gelukt maar dat was dus vanuit die volle grond in pot(met bodemgaten overgezet en vervolgens echt de plant vergeten; helemaal nooit water geven.

Die in de vollegrond gaat altijd beter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...