hansm Geplaatst: 27 september 2011 Geplaatst: 27 september 2011 Artisjok zijn heel mooie planten en heb er hele seizoen plezier van gehad groeide erg mooi,en oogst was ook erg goed, Maar ik heb ze vanavond voor het eerst gegeten en echt niet lekker ook geen klein beetje, echt een domper leek me juist wel lekker en de saus was ook lekker maar de artisjok niet, echt niks aanIk heb ook nog hardstikke honger (Ik hoop nu maar dat Kardoen beter smaakt, Artisjok eet ik niet meer maar waarschijnlijk hou ik de planten wel die zijn te mooi om weg te doen) Quote Players only love you when they're playing.
Kruidje Geplaatst: 27 september 2011 Geplaatst: 27 september 2011 Dit vind ik echt jammer voor je. Wij zijn hier allemaal gek op artisjokken. Ik bereid ze in de magnetron in een zakje. Dat gaat het snelste. Botersausje met zout - hmmmm. Vanaf volgend jaar hoop ik ook eigen artisjokken te kunnen oogsten. Als je ze niet lust zijn ze toch een lust voor het oog vooral als ze bloeien. Ik denk niet dat ze hier een kans gaan krijgen om te bloeien dus geniet jij maar daarvan. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Annette Geplaatst: 27 september 2011 Geplaatst: 27 september 2011 Ja jammer ik vind ze heerlijk !Ik heb ze nog niet in de tuin gehad maar ben dat wel van plan. Quote http://www.doudou-creaties.nlhttp://www.epipen-tas.nl
hansm Geplaatst: 27 september 2011 Auteur Geplaatst: 27 september 2011 Ja supermooie plant is het ik was zelfs van plan verschillende soorten artisjok te nemen, denk niet dat ik dat nog doe.Ja jammer is het , we hadden het al een weekje erover dat we ze gingen eten en zin erin.Boter en zout zijn 2 van mijn favoriete smaken, ik heb al zin in me mais,ik zou ook eigenlijk niet de smaak van de artisjok kunnen omschrijven, het eetbare van de blaadjes vondt ik naar weinig smaken en bij de bodem dacht ik beetje spruitjes Quote Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 27 september 2011 Geplaatst: 27 september 2011 Ik las je relaas en ik heb ooit een keer artisjok gegeten en vond er ook niks aan. Maar als je er nog hebt kun je misschien volgende nog eens proberen...vond ik op internet ergens - Artisjok kan ook worden gekookt in bouillon, wijn of water, waaraan olijfolie is toegevoegd. - Heel lekker is het om artisjokken te stoven met (gepelde) tomaten en knoflook. Quote
hansm Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Geplaatst: 28 september 2011 Ja ik heb nog meer artisjokken, mischien is ander recept inderdaad wel lekkerder maarweinig animo om nog een x te proberen, mischien volgende week.En anders droog ik ze gedroogd zijn artisjokken ook nog mooi om te zien. Quote Players only love you when they're playing.
bonnie f Geplaatst: 28 september 2011 Geplaatst: 28 september 2011 Ik heb in Italie gefrituurde artisjokken gegeten. Echt geweldig. Ik heb wel eens een recept op internet gezien dus google er eens op. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Dennis29 Geplaatst: 28 september 2011 Geplaatst: 28 september 2011 Wij vinden ze wel heerlijk, koken en uit elkaar trekken. Maar je moet er van houden. Quote
Koert Geplaatst: 28 september 2011 Geplaatst: 28 september 2011 Hier een zwaar artisjok fan Ik vind ze heerlijk! Smaken verschillen, dus kan het heel goed zijn dat 't simpel niet jouw smaak is, maar hoe had je ze precies bereid dan? Daar kan het ook zijn mis gegaan, je bent immers geen kookwonder zeg je zelf altijd! En de spruitjes gedachte zeker qua structuur/weeigheid bij de bodem vind ik nog niet zo'n rare opmerking hoor! Quote Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 29 september 2011 Auteur Geplaatst: 29 september 2011 Ze zijn gekookt in water, citroen en zout en hierbij een botersaus. Quote Players only love you when they're playing.
JongeKweker Geplaatst: 29 september 2011 Geplaatst: 29 september 2011 Als voor gerecht heb ik het wel eens gegeten. Koken, dan op een bordje leggen, daarbij een koranderdip (koriander fijngesneden, 1 knoflookje geperst, peper, zout en griekse yoghurt, de hoeveelheden in het recept naar eigen inzicht). Ik vond het heeerlijk! Je trekt de blaadjes er uit en dippen in de dip en dan het onderste gedeelte er af schrapen met je tanden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.