aardbeijim Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 Jullie weten denk ik nog wel van die appelbomen en andere fruitbomen in de aldi.Nu zijn er bij mij nu dus bloemen in gekomen.Wat betekent dit en is dit erg?Komen er nu nog wel volgend jaar bloemen in?Dit zullen toch geen appels meer worden he? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Borsalino Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Natuurlijk komen daargeen appelen meer aan, het worden peren Ik zou me daar geen zorgen om maken, die vriezen er wel af.Anders is wegknippen een optie? En moesten de seizoenen omwisselen dan heb je met Kerstmis peren he Natuur regelt toch alles. Quote
aardbeijim Geplaatst: 2 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2011 Ik vind het ook raar dat er nu pas/nog bloemen inzitten. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Frank Houweling Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Gebeurd vaak genoeg. Kan geen kwaad. Gaat geen appels meer geven, en volgend jaar doet hij het weer. Vooral bij jonge bomen kan dat nog wel eens gebeuren. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
geedee Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Ik denk dat de boompjes door pas aanplanten een stilstand hebben gehad, en alles later dan normaal op gang is gekomen. Door de winter zullen ze in het normale ritme komen en in t voorjaar gewoon bloeien. Als je het niet vertrouwd kun je altijd ,mocht er strenge vrieskou voorspeld worden, ze afschermen. Quote
aardbeijim Geplaatst: 2 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2011 Ik had al niet verwacht dat er bloemen in ging komen dit of volgend jaar. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Frans Geplaatst: 4 oktober 2011 Geplaatst: 4 oktober 2011 Ik zou me er niet druk over maken Jim. Ik ben met de camper weggeweest en heb de laatste twee dagen in St Truiden gestaan. Rond St Truiden is een fruitstreek met enorm veel laagstam peren- en appelboomgaarden waar je mooi kunt fietsen. Ik heb me er over verwonderd dat aan veel jonge appelboompjes bloesem te zien was. Niet zo veel per boompje maar wel duidelijk aanwezig. Ik heb me nog afgevraagd of het soms te maken kon hebben met het weer van de afgelopen tijd. Lange tijd te koud voor de tijd van het jaar en daarna plotseling een 'minizomer'. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.