Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

dit is mijn kas toen ik hem net heb gebouwd [Foto verwijderd - foto van iemand anders]

in de zomer heb ik verschillende soorten sla gekweekt [Foto verwijderd - foto van iemand anders]

en nu staan er nog pompoenen en prei in mijn tuin [Foto verwijderd - foto van iemand anders]

ik zou graag nog zaad hebben van pepers, paprikas en knoflook [Foto verwijderd - foto van iemand anders]

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ziet er goed uit!

Knoflook uit zaad wordt mi zelden gedaan. Knoflook kopen en de teentjes rond deze tijd in de tuin zetten.

De meningen zijn verdeeld maar knoflook uit de super (evt biologische) doet het ook prima! (bij mij nog beter dan de kweek)

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Hallo Thomo en welkom op dit forum. Mooi kasje heb je staan.

Dat van die knoflookbolletjes. Ik dacht dat je gewoon de teentjes uit de 'bol' kunt halen en die gelijk in de grond kunt stoppen. Maar er is vast iemand die dat beter weet bij de afdeling knoflook

Good things come in small packages

Geplaatst:

Nou ik zet de hele bol een weekje of zo in vochtige aarde....dan maakt die bol worteltjes en dan haal ik voorzichtig de teentjes uit elkaar en plant ze afzonderlijk.

Eerst haalde ik die teentjes direct al uit elkaar en plantte ze maar dan waren er altijd bij die geen wortels kregen omdat bij het uiteenbreken het bodempje afbrak.

Geplaatst:

Met alle respect (of nee wacht eens, eigenlijk niet ) maar wanneer iemand registreert om meteen zaadjes te vragen (zie vraag-aanbod) en ook nog eens bevriend is met wesley en guus dan: 1+1=2 (Thomo reageerde op wesley toen hij zaadjes wou ruilen met iets als: "he die zaadjes heb je van mij gekregen")

Tijdje terug registreerde er ene Thimovdb: zijn voorstel topic is verwijderd zo te zien maar die deed precies hetzelfde: foto's van het internet plukken: deze

http://www.makkelijkemoestuin.com/images/GM.jpg om zo zijn moestuin te 'showen' en vervolgens om zaadjes vragen.

Dat in het achterhoofd, de bedenkelijke tekst bij de foto's en de foto's zelf (2008 - verschillende maanden) was het maar een kleine moeite om de bron te vinden:

Foto kasje: http://lekesmoestuin.blogspot.com/2010/02/mijn-kleine-kasjes.html

Foto pompoen: http://lekesmoestuin.blogspot.com/2008/09/de-herfst-in-opmars.html

Foto prei = stengelui-bosui: http://lekesmoestuin.blogspot.com/2008/09/spruitkool-en-bosuitjes.html

Foto sla: http://lekesmoestuin.blogspot.com/2008/05/bietjes-en-eikenbladsla.html

Het lijkt me sterk dat onze vriend thomo de eigenaar is van dit weblog

Ik vind het echt nergens over gaan als je zo aan je zaadjes moet komen, wat is dat toch met de jeugd dat ze niet gewoon naar het tuincentrum kunnen gaan om een azkje zaad voor 1 hele euro te kopen....

Geplaatst:

hmmm....tja.....ben nogal goed van vertrouwen meestal.....maar zal hem vragen eerst iets naar mij te sturen alvorens ik de pepertjes verstuur.....iig voor de info

( we voeden de jeugd gewoon op )

Geplaatst:

Eehm.. tja dat hebben de meesten denk ik niet zo gauw door Jorg. Gelukkig is er toch iemand die er op let

Good things come in small packages

Geplaatst:

tja, foto's van iemand anders zonder toestemming op het internet plaatsen is strafbaar. Eigenlijk zou hier een moderator moeten ingrijpen.

Geplaatst:

oeps dat wist ik niet...pluk er vaker van internet af om hier aan iemand te laten zien wat ik bedoel....niet meer doen dus???

Geplaatst:

@geedee, dat bedoel ik nu niet. In principe mag dat niet, maar ik denk dat hier niemand een probleem mee heeft, aangezien je dit als vb. gebruikt, en niet laat uitschijnen dat dit jouw eigen foto is van jouw eigen tuin.

Geplaatst:

Uhm ik weet niet wat ik er mee te maken heb, maar ik heb mijn fotos voor mijn voorstelpagina zelf gemaakt, ik heb ook verschillende zaden geruild, met mensen hier en ik heb ook zaden terug gesturrd naar diegene.

Omdat het kan.

Geplaatst:

Guus, in die zin niks nee maar ik vernoem je toch maar omdat jij en wesley de persoon achter thomo moeten kennen zover ik het gelezen heb. Of niet soms? Dan zou je ook moeten weten dat dit niet in zijn tuin staat en dat hij hier de boel loopt te flessen.

Geplaatst:

@ Jorg, Ik ken Thomo niet, en ik denk wesley ook niet. dus mischien is het verstandiger om dit topic te verwijderen en Thomo van dit forum te verwijderen, ( als hij alleen een account heeft om aan zaden te komen, net als cheyene binkie toen,)

Omdat het kan.

Geplaatst:
Uhm ik weet niet wat ik er mee te maken heb, maar ik heb mijn fotos voor mijn voorstelpagina zelf gemaakt, ik heb ook verschillende zaden geruild, met mensen hier en ik heb ook zaden terug gesturrd naar diegene.

Moet toch even voor Guus opkomen, ken m niet persoonlijk, maar via dit forum.

Wat je zegt guus, klopt helemaal ; ik heb geen verkeerde ervaring met jou, ruilen ging prima.

Ik ken ook wel mensen die wel eens fout bezig zijn. Zou het ook niet prettig vinden als ik dan in een adem genoemd wordt als "net zo fout".........

Thomo is schijnbaar een ander verhaal, heb jij niks mee te maken

Ik vind het wel van jorg dat hij zo oplettend is en ons waarschuwt.

Geplaatst:
@ Jorg, Ik ken Thomo niet, en ik denk wesley ook niet. dus mischien is het verstandiger om dit topic te verwijderen en Thomo van dit forum te verwijderen, ( als hij alleen een account heeft om aan zaden te komen, net als cheyene binkie toen,)

Lijkt me verstandig inderdaad al is het op zich wel vermakelijk dat iemand het zo probeert

Ik heb ook geen problemen met jou hoor Guus (zeker niet op je verjaardag ). Door het zinnetje "... die zaadjes heb je van mij gekregen ..." van thomo (zin is verwijderd dus weet niet meer precies wat er stond) in dit topic heb ik misschien te snel een conclusie getrokken.

Geplaatst:

Ja, maakt niet uit foutje kan

We maakte vandaag grappen op school, naar de leraar lopen, hem een hand geven en gefeliciteerd zeggen, zegt hij, ben ik jarig, ja je bent jarig, het is DIERENDAG. Maar dat bedoelde je dus niet

Omdat het kan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...