Jes Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Wij hebben een kasje van Dave Storm, geweldige kwaliteit. Misschien niet zo goedkoop als bovenstaande, maar ze komen hem wel plaatsen. Dat scheelt veel gezucht, vonden wij. http://www.broeikassen.com/ Quote
TheoB Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Je moet ook geen butylkit gebruiken, dat is om ramen mee op te spuiten en is rekbaar! Gebruik siliconenkit of nog beter Tec7. Heb er hier voor iemand de platen met siliconenkit vastgezet en ze zitten er nog in. Klopt. Het idee was dat de platen met de glasklemmen in de kit gedrukt zou houden. Siliconenkit hecht niet meer als het een keer is losgeweest. Ook met warmte zou dit kunnen gebeuren. Allemaal theorie hoor, de praktijk van vandaag laat zien dat de platen niet mogen gaan bollen. Dus de staalkabel gaat er binnenkort (bij wat beter weer) doorheen. De oplossing met PVC elektra pijp en een latje lijkt me ook wel interessant, maar ik zie het niet stevig voor ogen. Foto zou wel mooi zijn Quote
Nick18 Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Hoe zijn de kassen de winter doorgekomen? Ik heb interesse in deze kas alleen komt hij bij mij niet beschut te staan. Denken jullie dat dat een probleem is of gaat het heel blijven als ik goed kit en de staalkabeloplossing toepas. Borsalino: Ik zag met name bij jouw kas dat deze ook niet beschut staat, waaien de platen er niet uit? Quote De groenten!
Borsalino Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Ik zelf heb er geen, enkel voor iemand op de tuin ineen gezet. Er zijn 2 platen opgebold, maar er nog niet uit. Komt doordat de dakvenster eruit gewaaid is en er zo wind inkan. De deur vliegt er ook met elke stevige wind eruit. Ik zelf zou dat kasje nog niet verniet willen, zelfs niet met geld er bovenop Quote
TheoB Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Hoe zijn de kassen de winter doorgekomen?Alle platen zitten er nog gewoon in, dus de staalkabel oplossing werkt. Het dakraam is op het moment nog even met een tirewrap vastgezet omdat er geen goede bevestiging is aan de binnenkant voor de uitzetter. Ik ben van plan om daar een automatische op te zetten.Wel bollen de dakplaten aan de onderkant nog wat op bij harde wind (storm). Ik ga dat binnenkort met een extra kabeltje onderaan oplossen. Dan zitten er dus drie kabels over de dakplaten in plaats van twee. Bovenaan zitten de platen reeds vastgeklemt in het frame. Meer voor de duurzaamheid dan dat het echt nodig is. De platen kunnen niet wegwaaien. De deur heeft nog geen probleem opgeleverd. Wel heb ik er aan de onderkant een extra blokje opgezet zodat hij niet meer zo makkelijk uit zijn frame kan komen. Je mag dus met een gerust hart zeggen dat dit een hobby kastje is Quote
Nick18 Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 Ik zelf zou dat kasje nog niet verniet willen, zelfs niet met geld er bovenop Mmm, klinkt niet zo goed. Jij had ze alleen met siliconenkit vastgezet hé? Alle platen zitten er nog gewoon in, dus de staalkabel oplossing werkt.Dat klinkt al een stuk beter Staat bij jou ook niet beschut toch? Heb jij de platen ook nog vastgekit met siliconen o.i.d. of zit de oude butylkit er nog op? Hoeveel staalkabels heb je dan straks? 2 langs de zijwanden en 3 op het dak? Je mag dus met een gerust hart zeggen dat dit een hobby kastje is Wil je eens foto's plaatsen van je 'hobby' kas? Dat ik er wat werk aan zou hebben om het goed te krijgen is geen probleem, zeker niet voor deze prijs. Als het maar goed komt... Quote De groenten!
Indy Geplaatst: 15 februari 2013 Geplaatst: 15 februari 2013 bladerend op Pinterest zag ik deze: http://ana-white.com/2011/04/plastic-bottle-green-house-build-guideHet kost wat verzameltijd,maar dan heb je wel wat bijzonders staan. Quote
TheoB Geplaatst: 16 februari 2013 Geplaatst: 16 februari 2013 (aangepast) Vandaag even de laatste kabel bevestigt aan de onderkant van de dakplaten. Het kastje staat vrij in de wind en heeft het dus zwaar te verduren (zie eerdere foto).Aanschaf via ebay.de voor ongeveer 170 euro. Verder nog 70 euro aan materiaal aan verspijkerd waaronder fundering, kit en kabel.Net als ik bij veel anderen lees een incompleet pakket ontvangen. Een paar panelen ontbraken maar alles is nagezonden, prima service (direkt-vom-lager). Later hebben ze nog extra panelen toegestuurd die bij eerste storm dus verdwenen waren. Moeten haast wel ergens op de bodem van een sloot liggen De dakplaten zitten nog steeds in de butyl. Dat ligt prima samen met de kabels. De overige platen zitten niet in de kit. Leek me niet nodig.De fotos dan maar:Twee hele lange kabels (15/20m) zitten aan de achterkant aan elkaar vast. De extra kabel (10m) zit aan de voorkant bij de deur vast met een enkele klem. Deze raamsluiting waait zonder tirewraps gewoon open. Komt dus een automatische op Geloof dat het hier allemaal om bedoeld was. 17 februari 2013 aangepast door Gast Quote
Nick18 Geplaatst: 16 februari 2013 Geplaatst: 16 februari 2013 Ziet er goed uit! Bij wie heb je de kas besteld via ebay.de? Niet veel verzendkosten? Quote De groenten!
TheoB Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 Bij wie heb je de kas besteld via ebay.de? Niet veel verzendkosten?DirekVomLager, zie hier 6,25 m² ALUMINIUM GEWÄCHSHAUS TREIBHAUS TOMATENHAUS FRÜHBEET 4mmJe moet met bieden een beetje geluk hebben, maar voor ons was het 152+21 euro verzenden. Kun je niks van zeggen en misschien ook niet al teveel van verwachten . Het is gewoon een Nederlands bedrijf. Ik vermoed dezelfde organisatie die achter koopgoedkoop.nl schuilt. Ik vond dat ze prima support leverden. Al wilden ze niet zo ver gaan door in hun advertenties te vermelden dat deze kas beschut hoort te staan. Ik had ze ook gevraagd om de kas voortaan aan te passen door alvast gaten in het frame te laten boren. Maar dat was toch te moeilijk (het is een handelsorganisatie). Ze wilden alleen helpen met materiaal dat ontbrak en dat hebben ze dus keurig twee keer gedaan. Ik heb ook een pdf met bestelnummers gekregen dus mocht het in de toekomst nodig zijn dan kan er altijd nog wat los bijbesteld worden. Quote
Nick18 Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 Bedankt! Hoop op geluk dan Ik kan het niet zo goed zien op de foto's, maar hoe heb je de fundering gemaakt? Quote De groenten!
TheoB Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 Ik kan het niet zo goed zien op de foto's, maar hoe heb je de fundering gemaakt?Vier 90mm balken met hoekijzers aan elkaar geschroefd. Op elke hoek een klein paaltje van een halve meter. Het staat zoals we dat hier zeggen "op de kleef". Belangrijkste is dat de wind er geen vat op heeft en dat lijkt wel snor te zitten. Quote
TheoB Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 nu schijnt het belangrijk te zijn als je het folie van de polycarbonaatplaten haalt welke kant binnen of buiten moet, iemand een idee? dus de kant waar het folie zat naar binnen of naar buiten?JaapMaak helemaal niks uit. Het folie zorgt ervoor dat er geen krassen op de platen komt al ze op elkaar liggend vervoerd worden. Het is best zacht materiaal in vergelijking met glas. Quote
HuubvG Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 Dat denk ik niet. De folie zit aan één kant en alleen aan die kant zit slechts een UV filter, dát is de kant die naar buiten moet. Quote
TheoB Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 Dat denk ik niet. De folie zit aan één kant en alleen aan die kant zit slechts een UV filter, dát is de kant die naar buiten moet.Misschien. Ik heb nergens gelezen dat ik hier rekening mee zou moeten houden. Dit is low-budget materiaal. Een extra handeling als het aanbrengen van een UV fllter, zou de platen duurder maken. Mijn gevoel zegt dat dit PC platen zijn, puur uit polycarbonaat getrokken. Er staat wel bij "Lichtbrechende und UV-beständige Verglasung", maar dat zegt niet dat het UV werend is.En als een plaat een filter aan 1 kant zou hebben, dan maakt het toch nog niet uit hoe om de plaat erin zit? Quote
HuubvG Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 (aangepast) Op de laatste stelling/vraag kan ik je nogmaals zeggen dat het UV filter er is om de plaat zelf te beschermen tegen de straling. De kant van het filter moet dan toch aan de buitenkant zitten? De zon zit toch aan de buitenkant van je kas? 17 februari 2013 aangepast door Gast Quote
TheoB Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 Ik heb de platen inderdaad met de folie naar buiten geplaatst. Maar dat was voor de eerste storm Daarna heb ik ze, voor zover teruggevonden, verzameld en in de schuur gezet. UV was niet echt iets wat me op die winderige novemberdag bezig hield. Op het zicht zie ik geen enkel verschil, dus als er over een paar jaar wat platen geler worden dan anderen, dan weet ik dat je gelijk had Quote
HuubvG Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 Ja ik begrijp het. We zullen zien... Quote
Goedboerenindestad Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Afgelopen maandag ook een "goedkope" kas gekocht (http://www.tuinkassenwinkel.nl/tuinkassen-eco/ ) gisteren is hij al bezorgd. Snel uitgepakt en ben niet ontevreden. Na het lezen van deze topic denk ik wel dat ik een paar "updates" moet uitvoeren. Helaas pas over een paar weken echt de tijd om de kas neer te zetten maar zal wel foto's maken en ze plaatsen. Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord.
Nick18 Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 DirekVomLager, zie hier 6,25 m² ALUMINIUM GEWÄCHSHAUS TREIBHAUS TOMATENHAUS FRÜHBEET 4mmJIk heb er ook een besteld alleen dan de versie van 3,10m lang.Voor €224 excl. verzenden. Ben benieuwd Het is inderdaad gewoon een handelshuis gevestigd in Utrecht Quote De groenten!
Erny Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Kan iemand van jullie misschien de verzendkosten van zo'n pakket ook even melden? Dan weet ik hoeveel ik nog moet sparen... Quote
Nick18 Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 de verzendkosten via ebay.de zijn €20,90 Quote De groenten!
Nick18 Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Vandaag ook even wat siliconenkit bij de Action ingeslagen Iemand nog een tip waar ik voordelig geplastificeerd staalkabel kan kopen? Hoeveel mm dik moet het zijn? Quote De groenten!
HuubvG Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Als ik het goed begrepen heb dan wil siliconenkit niet aan polycarbonaat hechten. Quote
Nick18 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Is dat zo? Borsalino had het toch ook gekit met siliconen? Quote De groenten!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.