Jorieke123 Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 @Ruitertje: De berichten hieronder/boven geven daar al wel antwoord op. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 22 januari 2012 Auteur Geplaatst: 22 januari 2012 De handleiding vondt ik ook waardeloos, was een heel gepuzzel/denkwerk en soms dingen weer los halen omdat toch verkeerd zat. Quote Players only love you when they're playing.
GWB Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Goedemorgen, Grappig ik lees net het verhaaal van Hans en mijn ervaringen met storm en dit goedkope kasje komen overeen... Ware het niet dat ik in december op vakantie was en juist in die maand het gros van de platen er uit gewaaid is. Ja, als er eenmaal één is gegaan, dan gaan de andere vroeger of later ook natuurlijk. Was niet fijn terugkomen van vakantie, zo! Bij mij was het trouwens met name de deur die er als eerste uitvloog. Die heb ik nu aan de onderkant verstevigd met een extra aluminium strip. En aan de bovenzijde heb ik het onmogelijk gemaakt dat hij uit de geleiderail schuift. Tevens alle polycarbonaat platen eens extra vastgekit, zowel boven als onder. Maar HET probleem bij deze kas is de flexibiliteit van de platen, ze bollen eenvoudig op bij veel wind en dan worden ze uit de houders geblazen. Ik ben dus van plan om in het midden van de platen ook nog extra versteviging aan te brengen. Maar goed, het was natuurlijk ook geen geld voor een kasje, als je bereid bent om er nog extra geld aan te verspijkeren om hem stormproof te maken en een fundering aan te leggen, dan denk ik op zich dat het toch wel een aardig ding is. Het frame is wat mij betreft in ieder geval prima in orde, het potentiele probleem zit hem puur in de bevestiging van de polycarbonaat platen. Quote
geedee Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Dan zou je over elke plaat een kruis moeten maken in een X vorm (het fijnste zou zijn zo'n aluminium stripjes die je ook wel tussen uitsparing moet schuiven aan de achterkant van fotolijsten)...is een hele klus en ik zou ook niet weten of je die zo kunt kopen....mogelijk zelf knippen/flexen/zagen?) maar dan waait er echt niks meer uit...ze kunnen niet meer "bollen". Quote
hansm Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Geplaatst: 25 januari 2012 Ja ik denk er inderdaad net zover als jij GWB, en wat probleempjes oplossen en wat handige verbeteringen aanbrengen heeft ook wel wat leuks, in iedergeval denk ik zelf dat ik van deze kas best jaren plezier ga krijgen, Quote Players only love you when they're playing.
Fr4nk Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Ook ik heb deze tuinkas (6,25 m2) gekocht bij koopgoedkoop.nl. Snelle levering, en bijna helemaal compleet... ik mis nog vier stukjes driehoekig paneel om de kast helemaal af te kunnen dichten. Deze worden nagezonden. Overigens zag ik laatst dat de prijs van de kas wel is verhoogd met 50,00 euro. De storm die we een paar weken terug hadden heeft de kas flink uitgetest. Enkele panelen vlogen er keer op keer uit. Wat extra bevestigingsbeugels losten het probleem voorlopig op. Ik ben van plan om over de panelen geplastificeerd staalkabel te spannen. Deze boor ik door de verticale profielen heen om ook nog iets meer stabiliteit/stevigheid te bereiken. Ik zal t.z.t. wat foto's posten van de oplossing. Al met al een prima kas gezien het (oude) prijskaartje. Maar inderdaad, enige handigheid en aanpassingen om de kas te verbeteren zijn noodzakelijk. Let wel, dit is mijn eerste kas ooit en daarmee een "probeersel". Als deze kas 2 jaar staat ben ik tevreden, meer verwacht ik er niet van eerlijk gezegd. Zoek je echt kwaliteit, kijk dan verder. Mijn 2 centjes, Fr4nk Quote
soenas Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 ik las jullie berichtjes over de laatste storm en de "schade" aan jullie kas......helaas zijn bij mij alle ramen uit mijn kas gewaaid met de storm van vorig jaar , deze kas is 257 x 505 dus dat zijn ook nog wel wat ramen. Er zit er nog eentje in, in het dak en de kleine hoekraampjes op de nokken zitten er nog in, zal waarschijnlijk wel te maken hebben met de afmeting dat deze er nog in zitten. Of we alle ramen hebben is nog een verassing en of we alle strips hebben is ook nog maar de vraag. We hebben nog geen tijd en zin gehad om de kas weer opnieuw van zijn ramen te voorzien. We hadden helaas en stom de ramen niet vastgekit, maar ze waren vastgemaakt met glasveertjes, waarschijnlijk hebben we te weinig glasveertjes gebruikt. We zijn dan nu ook aan het bedenken hoe we deze polycarbonaatplaten stormproof gaan bevestigen en lees dan graag jullie ideen. Als jullie foto's hebben van hoe jullie de extra bevestigingen hebben gemaakt dan hou ik mij aanbevolen, zoals het idee van Fr4nk staat ons namelijk wel aan, dus Fr4nk als je al foto's hebt? Het is namelijk nog de vraag of dat ook bij onze kas mogelijk is, ik heb de kas bij de tuinkassenwinkel.nl vandaan en ik denk dat dit een beetje overeenkomt met de kassen die jullie hebben aangeschaft. Quote
Th.Meijer Geplaatst: 20 maart 2012 Geplaatst: 20 maart 2012 Hallo lezers en schrijvers van dit onderwerp,ben ook in het bezit van dit tuinkasje 6.25M2ga hem morgen proberen op te zettenalleen het frame dan. want de rest moet nog nagezonden worden ze hadden namelijk 2 maal het frame opgestuurdheb dit onderwerp door gelezen ben beniewd hoe het af gelopen is met de verstevigingen die jullie aangebracht hebben Theo Quote
hansm Geplaatst: 20 maart 2012 Auteur Geplaatst: 20 maart 2012 Ben nog steeds erg blij mee, met de extra versteviging zijn er ook geen platen uitgegaan bv met storm,hij staat nog nieuw te zijn en wachten is op zaai seizoen Quote Players only love you when they're playing.
greetje11 Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Hans volgens mij kun je nu wel zaaien hoor Quote
Borsalino Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Dat stadium ben ik al voorbij, is al bijna oogstseizoen Quote
hansm Geplaatst: 21 maart 2012 Auteur Geplaatst: 21 maart 2012 Ik doe aan slow-food Quote Players only love you when they're playing.
greetje11 Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Hans of vind je het zonde om hem in gebruik te nemen.Je kunt er ook heerlijk met een leunstoel en een goed boek in vertoeven hoor. Quote
sesamzaad Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Hello everybody, Leuke website koopgoedkoop.nl, maar ik zag op ebay een ander store Prijsdiscounter waar ze ook tuinkassen en dergelijke verkopen, heeft iemand ervaring mee? Ze hebben wel positieve feedback van andere eBayers maar niet voor de kweekbakken. zie link:http://stores.ebay.nl/Prijsdiscounter/Tuinkas-/_i.html?_fsub=3038165012&_sid=1084299152&_trksid=p4634.c0.m322 De kweekbakken zien er namelijk best nice uit. Quote
hansm Geplaatst: 23 maart 2012 Auteur Geplaatst: 23 maart 2012 Hans of vind je het zonde om hem in gebruik te nemen.Je kunt er ook heerlijk met een leunstoel en een goed boek in vertoeven hoor. echt wel !maar heb geluisterd en vandaag aan het zaaien geslagen, binnen no-time is de kas vol hoor Quote Players only love you when they're playing.
Th.Meijer Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Ben nog steeds erg blij mee, met de extra versteviging zijn er ook geen platen uitgegaan bv met storm,hij staat nog nieuw te zijn en wachten is op zaai seizoen hallo , bij mij tuinkas zitten op alle hoeken schoren is dit voldoende of moet je de middelste panelen ook opvangenhoe zit het met de dakplaten graag reaktie's Theo Quote
Fr4nk Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Excuses voor de late reactie. Ik heb twee geplastificeerde staalkabels om de kas heen gespannen. Eén kabel voor de wanden, een tweede kabel voor het dak. De twee uiteinden van beide kabels heb ik met een klem aan elkaar bevestigd, zodat ik beide kabels later naar wens kan (ont)spannen. Ik heb gaatjes geboord in de aluminium profielen om de kabel daar doorheen te steken. De kas staat nu als een huis, stevig en solide. De platen worden bij harde wind niet meer uit het frame getild. Een paar plaatjes: Quote
hansm Geplaatst: 30 maart 2012 Auteur Geplaatst: 30 maart 2012 Super netjes en ook degelijk gedaan !!!! Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Netjes hoor! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Astrid Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Die ebay site zien er leuk uit, maar pas op dat de verzendkosten je niet de nek omdoen en het een superduur product maken.Ze zeggen nl dat het verzend kosten PLUSt zoveel 6 euro is..maar wat zijn de verzend kosten. Quote
tuinliefhebber Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Deze goedkope hobbykas heb ik ook gekocht, het frame en deur is klaar en staat op een fundering van stoeptegels verankerd met paaltjes in de hoeken, nu schijnt het belangrijk te zijn als je het folie van de polycarbonaatplaten haalt welke kant binnen of buiten moet, iemand een idee? dus de kant waar het folie zat naar binnen of naar buiten? Jaap Quote
kustlijn Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 Ik las in een bijdrage van sesamzaad " Leuke website koopgoedkoop.nl," Vandaar dat ik ook eens wilde kijken.De opmaak van de website kon mijn computer al niet aan.Daarom voerde ik de website eens in bij Google, en zag dat dit bedrijf erg negatief wordt geklasseerd.Bijvoorbeeld bij Tros Radar. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=69&t=82192&sid=840283d8d4c61ff7c5e67c26ca8dc462&start=180Past u op Quote Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
TheoB Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 @Fr4nk: Bedankt voor het plaatsen van je staalkabel oplossing!Ben erg benieuwd hoe je het jaar bent doorgekomen. Ik kom nu tot dezelfde ontdekking, niet windvast Bij een vorige windhoos had ik de dakplaten al vastgezet met butylkit. Dat houd het echter niet. Nu vandaag alle platen er maar uit gehaald en binnenkort met de staalkabel oplossing aan de gang. PS.De touwtjes hebben het ook niet gehouden. Panelen staat voorlopig allemaal binnen....... Quote
Borsalino Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Je moet ook geen butylkit gebruiken, dat is om ramen mee op te spuiten en is rekbaar! Gebruik siliconenkit of nog beter Tec7. Heb er hier voor iemand de platen met siliconenkit vastgezet en ze zitten er nog in. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.