Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ze is niet raar, ze is heel normaal...een echte moederkloek....raar is te verwachten dat ze normaal met jou om blijft gaan terwijl ze iedere andere kip waarschijnlijk ook wegjaagt...)

Waarschijnlijk wel maar, de eerste weken vond ze alles prima. Misschien dat ze weer wat bijdraait nu ze wat meer de ruimte heeft.

Geplaatst:

Edit:

s350002422231368981232.JPG

s350003198901368981252.JPG

Haha. Deed ze hier ook wel eens alleen aan de wandel. Snot of niezen? Hier hebben ze nog nooit snot gehad, wel af en toe niezen. Maar meestal komt het door een verhuizing en wat stress. Ik gebruik de fles van teurlings. Wordt door velen gebruikt omdat het biologisch is. Zitten veel vitamines en mineralen in...

Ben blij te zien en te horen dat ze het goed doen.

groetjes Sandra

Geplaatst:

@Appelvrouw: Dat is een Leghorn, waar duidelijk wat anders doorheen zit nog Ik weet niet zeker wat, die broedeieren kwamen van iemand anders. Hij had ook van die standaard bruine legkippen lopen, dus misschien zit er daar wat van doorheen.

@Sandra: Meestal blijven ze als groepje bij elkaar, maar er zijn van die dagen dat ineens iedereen zijn eigen weg gaan. Grappig

Geplaatst:

@Jorieke wat voor nachthokken gebruiken jullie? Mijn toompje is verhuisd naar het hok van Foppe maar wil daar toch een ander hok voor hebben. De cochins groeien als kool en wat zijn ze ontzettend leuk en redelijk tam al. Zal ook eens wat foto's van ze maken.

groetjes Sandra

Geplaatst:

We hebben vele verschillende hokken 2 oude schuurtjes, waar vroeger varkens hebben gezeten (de hennen kunnen daar eieren leggen in de voertroggen van de varkens), een half ingegraven hok, van 4 bij 4, dus veel te groot, daar moeten nog verschillende hokjes in worden gemaakt.

En nog wat omgebouwde houten konijnenhokken (die dingen op poten), waar de jongere kipjes in zitten. Die verplaatsen we dan steeds, samen met een ren, zodat de kipjes steeds nieuw gras hebben.

Geplaatst:
@Appelvrouw: Dat is een Leghorn, waar duidelijk wat anders doorheen zit nog Ik weet niet zeker wat, die broedeieren kwamen van iemand anders. Hij had ook van die standaard bruine legkippen lopen, dus misschien zit er daar wat van doorheen.

OK. Mijn leghorns zijn best mooi wit. Maar dat genoemde haantje krijgt nu bruinere veren. Ik heb nu drie hanen en vind ze alle drie even mooi. Vooral de Orpington is een spetter met een gouden verenkrans om zijn nek. Het zal nog lastig zijn om er straks eentje èh om zeep te helpen, de leghornhaan is een watje, maar ik vind hem wel heel leuk, de Orpington is een mooie markies, en het Bresse Maranshaantje komt altijd als eerste aanrennen...lekker brutaal beestje... ( het zal wel iet wiet waait worden

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hieer geen foto van een kip maar mijn zwarte prins op wacht bij het kippenvoer.......de muizen en ratten durven geen aanval meer te doen op het voer sinds hij hier vorig jaar is ingetrokken...)

kippenrenbewaking53611369037415.

De muis onder het hokje van de serema's is ook al 'vertrokken' naar betere oorden.....

Hier moet ik ook nog een oplossing vinden voor 2 serama dames die ineens besloten samen te gaan broeden.....geen idee of ze vriendelijk blijven ten opzichte van elkaar dus ik moet een noodhok creeren vandaag zodat ik 1 daar van hen kan onderbrengen als het nodig is...

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Ik denk dat ik zelf maar weer een hok ga maken op poten en daarom heen een ren maak....

Danuta, zo'n zwarte prins zou hier ook eigenlijk moeten zijn ivm muizen maar ik vrees dat een van onze honden het arme ding niet met rust zou laten...

Hier wat foto's van mijn 5 week oude cochin krieltjes.

img403751651369043641.JPGimg403841301369043724.JPG

img403941081369043836.JPG

groetjes Sandra

Geplaatst:

Leuke kippetjes Sandra !!

Wij hebben nu helaas nog maar 2 kippetjes, nadat we eentje dit weekend naar de hemel geholpen hebben omdat ze ziek was en niet beter werd. Dag Saartje

Ik zou heel graag weer 2 krieltjes erbij hebben, maar het ras wat ik het leukst vindt (Ukkelse baardkriel) is helaas alleen als broedei of haan verkrijgbaar

Geplaatst:

wat een schatjes sandra!

bij 1 van die kuikens zie je al echt een kammetje, nou heb ik 3 kippies die zijn nu denk 10/11 weken en 1 gedraagt zich wel als haantje vind ik maar zie geen kammetje......

of zou het een kippie zijn die denkt dat ze haantje de voorste mag zijn? zij/hij staat linksachter

3-kip85821369483115.jpg

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Als er geen haan bij loopt is er altijd een hen die deze rol op zich neemt en zelfs kan kraaien bij uitzonderingen. Ik zie bij jouw kippen geen grote kamen of lellen maar kan de veren aan de achterzijde niet zien. Hanen hebben zadelveren ( overgang van rug naar staart veren) die gaan hangen net als een zadel..

groetjes Sandra

Geplaatst:
Greetje, welk ras heb je? Sebright?

Die ukkelse krielen zijn toch ook wel als kuiken te krijgen?

Alleen zwarte heb ik gevonden en die wil ik niet, maar dan nog niet in een straal van 100 km binnen R'dam

Geplaatst:

Hier weer een foto van de kuikens. Ze groeien echt enorm hard. Moeders legt sinds 2 dagen weer eieren en begint haar kroost een beetje zat te raken. Vandaag heeft ze met de overige kippen in de tuin gelopen, de kuikens durfden de ren niet uit het zicht te laten. Hoewel er een is die natuurlijk weer moest ontsnappen toen alle kippen weer binnen zaten...

img129449761370192222.JPG

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik lees hier dat kippen na een drietal jaar niet meer leggen. Ik heb een hen van 8 jaar die regelmatig nog reuze-eieren legt, vaak met dubbele dooier. Die zijn zo groot dat ze niet eens in het eiervak van de koelkast passen.

E fructu arbor cognoscitur - aan de vruchten herkent men de boom

Geplaatst:

even pim,pam en pet showen.......

pppformaat-wijzigen86871371645104.jpg

zijn grappige dames,erg onnozel als ze wat nieuws zien qua eten

kleppen echt over wat ze zien en doen, echt de 3 gezusters

beginnen inmiddels wat tok geluiden te proberen en een begint al een kammetje te krijgen

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

fidel1be dat hangt nogal van het ras af hoe lang ze doorleggen.

Ik heb het op dit moment zo te doen met mijn kips, vandaag was het 40 graden en ik moest hun water elke paar uur verversen omdat het bijna kookte.. Ze zaten met zijn allen onder de vlier in de schaduw met de bekkies wagenwijd open te hijgen. Iemand enig idee hoe ik ze wat afkoeling kan bezorgen? Vogels zie je nog wel eens badderen in een plas water als het warm is maar ik denk dat ik ze daar niet blij mee maak? Morgen nog warmer en dan nog een aantal dagen 35 graden.. tips please

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...