Piroska Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Ohh wow ... Indy is mooiiiii! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Indy Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Feya ligt in het Bakbeest (http://www.bakbeest.wordpress.com) Dank je,en ik blijf een zwak houden voor je Puli Quote
malouis Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 Vandaag de helft van de folie erop geniet, Puli er meteen op, op het dak en het ging prima,.. is gewapend folie, erg lelijk wordt het wel maar dus wel kat-proof! Gelukkig!! Edit: Ik bedoel natuurlijk het kat-proof, niet het lelijk. Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 Hen SuskeBieke ( ook inmiddels overleden ) met haar kroost van vorig jaarKuiken die de pluimen op z'n poten ontdektKloek met kroostNieuwsgierig kuikentje Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2014 Auteur Geplaatst: 20 februari 2014 Dit is 1 van onze Bresse-Marans hennen. Haar kuikens worden waarschijnlijk donkerder van kleur, omdat de haan wel 100% Marans is. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Esthe76r Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 Een beetje cremig is ook mooi. Stoere beestjes Quote
Komkommerenkwel Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 Ohhh, ik zou ook graag kipjes (kuikens) willen! Verse eitjes, ongedierte verdelgers en het zijn gewoon leuke beesten. Helaas is onze tuin er te klein voor Onze achterburen hebben wel kippen gehad, en een haan, in een veel te klein hokje. De haan zorgde voor behoorlijke geluidsoverlast en uiteindelijk zijn ze door de woningbouw gesommeerd om de kippen weg te doen. Quote Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.
kiekenboerinneke Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Hoe klein is je tuin dan, Komkommer?Een ren van 10m² is voldoende voor 2 of 3 dames ( zolang ze dan af en toe los mogen lopen ) Quote
benetton Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Wie laat soms hun kippen los in hun moestuin (bv in de winter-.) , om alles los te scharrelen , onkruid en beestjesvrij? Zo ja, vind je dit handig? Quote Een ware prutser/beginneling
Nynkef Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 ik doe dat weleens, maar merk er niet veel resultaat van Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Bwah, hier valt het best wel mee. Ze verticuleren en bemesten ook ineens mijn grasveld... Die ziet elk jaar mooi groen. En dit jaar ook minder slakken als anders.... Quote
Piroska Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Ik had mijn kippen in de winter los in de moestuin maar ze eten de palmkool en de spruitjes op dus niet echt geweldig. Ik heb er toen maar een hek omheen gezet. De kippen hier eten geen slakken helaas. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Gemma Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Ik zet ze dan meestal op een stukje dat ik afbaken als ik iets bevrijd wil hebben van slakken en onkruid.Werkt goed, ze eten niet alle onkruid op maar krabben wel 90% los.Scheelt schoffelen. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Jorieke123 Geplaatst: 9 april 2014 Auteur Geplaatst: 9 april 2014 Als ik het beter voor elkaar heb qua hekjes, ga ik ze wel inzetten in de winter/herfst. Nu liep er af en toe 1 kip in de tuin, maar ik heb net wat teveel vaste groenten (o.a. vaste broccoli) om ze er vaker in te laten. Ze krabben alles open en pikken veel. Dat kan niet in elk veldje... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Ik heb ze alleen in de winter los, en zie ze enorm veel beestjes eten. Kleine slakken gaan ook naar binnen..en mijn Rhode Islandkip eet ook grotere slakken. Inderdaad ze krabben lekker de boel los. Ze eten graszaad maar echt als onkruidverdelger zou ik ze niet inzetten.Palmkool moest ik wel omgazen inderdaad. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jane Doe Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Hier hebben de kippen een grote voliere en 2 weitjes tot hun beschikking, de weitjes kun je afwisselen en om en om gebruiken als moes-/fruittuin. Plan is ze ook beschermd in de tuin te late scharrelen en met de tijd stukje bos af te zetten. Waar ze dan ook kunnen scharrelen, maar dat zal nog even duren voor de afrastering staat. 2 meter hoog, zodat Sultan daar ook veilig kan loslopen als er geen gevogelte scharreld natuurlijk. Quote
mijnspeeltuin Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 Foto's voor Esther: Zwarte hennetje: (moeilijk foto's maken met zo'n zwart beest )Jorieke hoe kom je aan dat zwarte gaas dat ik boven op de ren zie? Heb je een merknaam of winkel adres voor mij? Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
Jorieke123 Geplaatst: 16 mei 2015 Auteur Geplaatst: 16 mei 2015 Dat is mollengaas, van plastic. Bijvoorbeeld hier te koop: http://www.giga-gaas.nl/ongedierte-gaas/anti-mollengaas-1x2-meter--2msup2 Ik moet wel zeggen dat het bedoeld is voor onder de grond, en dus weinig zonlicht kan hebben. Het plastic wordt dan na een paar seizoenen wat hard en knapt eerder. Wij haken het bijvoorbeeld op spijkertjes, bovenop die kippenrennen. En na een tijdje (en wat wind) knapt zo'n gaatje dan kapot en moet je een nieuw gaatje op het spijkertje haken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
mijnspeeltuin Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 Thanx Jorieke. Ik ga er even achteraan. Ben bang dat anders de buizerds hier in de buurt de jonge zijdehoentjes opvreten. Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
Loraine Geplaatst: 19 mei 2015 Geplaatst: 19 mei 2015 Je kan ook volière gaas gebruikenZiet er hetzelfde uit gaat alleen jaaaaaren meeDe gaatjes zijn in verschillende maten verkrijgbaar Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Haidabeach Geplaatst: 19 mei 2015 Geplaatst: 19 mei 2015 Ik laat ze er in de winter in los, zonder nadien te spitten, zo heb ik vroeg in het seizoen merkelijk minder last van onkruid. Van mij mogen ze dan opeten wat ze willen dat spaart weer wat afrastering. Quote
Freya Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Dat Idealistische idee had ik ook (swinters in de moestuin laten scharrelen), maar tot twee keer toe zaten ze savonds toch allemaal een eind verderop weer voor het hok te dringen om naar binnen te gaan.. willen helemaal niet in de moestuin blijven En ik kan ze niet elke ochtend allemaal er weer in gaan zetten.. nu een alternatief gevonden, AL het onkruid gaat via de kippen ren weg. Dan hebben zij eerst alle lekkere stukjes kunnen eten en zo verlies ik ook geen zand aan de wortels want na een paar dagen pikken zijn 5 emmers onkruid gereduceerd tot 1 emmer Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2016 Auteur Geplaatst: 17 maart 2016 Laat ik dit algemene topic over kippen maar weer even naar boven halen. We hebben een groepje met krieltjes lopen, met 1 haantje er bij. En die kukelt af en toe, en vooral 's ochtends. Niet erg, er zit weinig volume in zo'n klein ding, en ze lopen achter een schuur dus vanuit de slaapkaper hoor je hem 's ochtends (om een uur of 5 à 6 nu...) amper. Maar nu blijkt 1 'hennetje' toch ineens ook een haan, geen idee hoe ze dat soms toch doen na pas 1 jaar ) en nu staan ze pal naast elkaar, elk uur een stuk of 10 tot 15 keer over en weer te kukelen. En daar kan ik nou echt niet tegen.... Stom gedoe. Dus we gaan er zo 1 pakken, en die gaat in de pan. Zo'n jonge extra kerel geeft ook echt veel onrust in de groep. Hij denkt de hennetjes wel even te 'pakken', maar die moeten niets van zo'n broekie weten, dus een boel gejaag en geflapper en getrek aan veren en kammen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Geplaatst: 19 maart 2016 Geplaatst: 19 maart 2016 Lekker gebraden haantje.Hier zijn het de leghennen die de haan gek maken, stalken je en doen dan net alsof je ze wat aan doet. En dan komt de haan en riskeerd zijn leven ...Als de afrastering er is, kunnen de kippen in de hele tuin lopen, maar de fokkippen komen alleen in de kippenweitjes. De uitgeselecteerde kuikens ook en de rest mag dan scharrelen tot ze dik genoeg zijn. Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 19 maart 2016 Geplaatst: 19 maart 2016 Ik heb nog zo'n 4 rollen volièregaas liggen, zien wat ik daarvan kan maken.... Misschien komt het van pas voor de volgende woonst.... Wij zoeken na het verlopen van ons huurcontract ( over 3 jaar ) richting Ardennen te trekken....Daar hebben we waarschijnlijk meer plaats dus ook meer plaats om aparte, grotere rennen te maken.En vosproef, natuurlijk Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.