Nasuada Geplaatst: 23 april 2018 Geplaatst: 23 april 2018 Rare is dat ik hem al 9 maanden heb en er nooit wat aan de hand is, misschien heeft hij toch pijn of zo . of hij is puber af en wil nu de macho uithangen. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
speets Geplaatst: 23 april 2018 Geplaatst: 23 april 2018 Even quoten, misschien kan je hier iets mee (er stond ook een prachtig filmpje bij, op 20 februari): Ach, je moet een haan niet verwijten dat ie zich hanig gedraagt. Hij wil je graag bij z'n toom hebben... Onze haan pakken we gewoon op en sjouwen 'm met ons mee. Dat leidt hem voldoende af, en op die manier weet ie ook wie uiteindelijk de baas is. Wegschoppen kan een averechts effect hebben, namelijk een angstige haan. Het is niet leuk als de haan je sneaky van achteren aanvalt, maar wel weer lachwekkend dat als je op tijd omdraait, de stoere vent net doet alsof hij ter plekke iets lekkers gevonden heeft. Overigens is het dan ook weer leuk om daarop te reageren alsof je een hennetje bent: op je hurken voor 'm gaan zitten en krabbelen in de grond. Dat leidt hem ook af.Voor de haan is het vaak een soort stoer spel. Zo jaagt ie bij ons ook de katten weg en maakt ie helemaal de blits bij z'n hennetjes. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Nasuada Geplaatst: 23 april 2018 Geplaatst: 23 april 2018 nou.....het is een best wond geworden op mijn onderbeen door terror haantje.Voel me gelijk heuuul zielig. Stom beest. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 23 april 2018 Auteur Geplaatst: 23 april 2018 Jakkes! Wel goed ontsmet? Ja je beesten zijn je niet altijd zo dankbaar als je zou willen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 23 april 2018 Geplaatst: 23 april 2018 Brrr. Nas! Ziet er idd nasty uit. Het verhaaltje dat Speets aanhaalde, van boerjennes, klinkt leuk hoor. Maar met zulke japen, lijkt me dat hakblok toch eerder lonken... En wat Jorieke schreef: goed ontsmetten hoor! Sterkte. Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 23 april 2018 Geplaatst: 23 april 2018 In de pan met die man Ja ik had ook eens, meerdere keren zo`n haan. Mijn beste haan is ooit opgegeten door een hond en mijn makste haan door zijn eigen kippen. Echt wel rare beesten eigenlijk. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
BoerJennes Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 Er is natuurlijk een verschil tussen hanige hanen en agressieve hanen. Zoals Speets al zei, met agressieve hanen moet je in ieder geval niet fokken. Let wel, het is altijd moeilijk te beoordelen vanaf een forum of een haan zich alleen maar hanig of agressief gedraagt. Met 2 haantjes zal de jongste zich overigens extra willen bewijzen. In de meeste gevallen kan er uiteindelijk echt maar één haan in een toom zijn: de sterkste. Ons Haantje moet ik nog regelmatig oppakken en de zogenaamde Danieltherapie toepassen (vasthouden en knuffelen en als ie rustig is, op je schoot zetten en hem vrijwillig terug naar z'n toom laten gaan). De ene dag is ie rustiger dan de andere dag. Denk er ook over na als je kippen en een haan wil. Het is gewoon natuurlijk gedrag! Het verbaast me iedere keer weer hoe makkelijk er om wordt gegaan met het leven van een huisdier als deze ongewenst gedrag vertoont. Het dierenasiel zit vol met katten, het park zit vol met tamme konijnen en het bos vol met hanen. Geen verwijt, hoor Nasuada, want ik begrijp je reactie en hanen kunnen ook echt agressief zijn. Als ie in de soep moet, kan dat een wijs besluit zijn en jou "kennende" van het forum, ga je hier dan ook wijs mee om. Quote Een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart. Ontmoet onze Eilanders op Eiland aan de Veen: http://www.natuursporen.nl
prettig gestoord Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 Hier zijn door de jaren heen maar twee hanen door agressiviteit op wintersport gegaan. Voor de rest onnozele goedzakken van beesten gehad gelukkig! Gisteren mijn kuikens oogehaald bi de broederij, 25 eieren ingelegd, 23 bevrucht en uitgekomen. Gelijk laten cloaca sexen, 6 hanen en 17 hennen!Heb echt dubbel van het lachen gelegen, we wilden juist hennen minderen..nu nog 3 meer dan we er nu hebben lopen.Als alles de kraamrijd doorkomt er toch maar een paar in de verkoop gooien. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Charly Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 17 hennen!!! Wauw @prettiggestoord, dat klinkt als iets waar de meeste mensen juist super vrolijk van zouden worden. Maar voor jullie dus eerder: pech gehad! Had je allemaal Grote Amrocks? Of ook nog wat Poules? Volgens mij iig allemaal wel rassen die je makkelijk kwijt raakt, toch? Quote wees bevriend met kleine dingen
Nasuada Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 Super goed zeg.... wat een goede uitkomst. Wat heb je voor ras? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
prettig gestoord Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 @charly oh nou pech is een groot woord, het is wel echt heel leuk en de ruimte is er ook wel voor.We hebben nu araucana's, 4x, poule de bresse, 4x en grote Amrocks 8 stuks aan kuikens. Een poule heb ik net afgemaakt die had een heup afwijking bij nader onderzoek. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Jane Doe Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 Wat betreft piephanen, ijskoud de vriezer in en zeker niet mee fokken. Hanen die hun hennen beschermen is een ander verhaal, verder fokken tot er goede vervanging is.Prachtige uitkomst Prettig Gestoord Broeden jullie niet meer zelf uit met de zelf door je zoon gemaakte broedmachine? Hennen kunnen ook prima op wintersport Hier zijn de broedmachines gekomen en gegaan, op die wijze naar het nieuwste model gespaard. Eerste ronde Bresse lopen in de kippenweide, 2e ronde Zweedse Bloemenkippen zitten in het broedlokaal en de 3 ronde ZBK en Jersey Giant zitten in de broedmachine, dan sluiten we met de laatste broedronde af. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 @jane, de eigengebouwde broedmachine is al een tijdje weg, is een andere gekochte voor in de plaats gekomen.Nu laten broeden daar ik de beesten gesext moest hebben. Met de storm afgelopen januari erg veel schade gehad en ons opfokhok voor de slachtbeesten verloren. Dus een ronde alleen hennen voor de eitjes. Hopelijk tegen de herfst weer de mogelijkheid om weer wat te kunnen plaatsen, eerst moeten er nog een boom of 28 gekapt worden, zooi weer kloven, oppakken , herplanten en vlakgetrokken worden. Etcetcetc En wachten duurt erg LANG Daarna weer broeden en oppeuzelen Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Jane Doe Geplaatst: 25 april 2018 Geplaatst: 25 april 2018 Vast goed kunnn verkopen, welke broedmachine hebben jullie nu?Boel werk zo te lezen Kippen doen goed hun compost en onkruid wieden werk Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 april 2018 Geplaatst: 26 april 2018 Mijn kippenren is nu aardig groen. Het is gewoon jammer eigenlijk om er kippen neer te zetten, er groeit allerlei graan, sla enz..straks als de kippen er zijn zal het zo weer weg zijn. Het is allemaal nog wel erg jong, maar we kunnen eigenlijk niet meer wachten om kippen te halen. Misschien dat ik de slaatjes nog even verplaats naar de moestuin Om de ren niet meteen helemaal kaal te hebben heb ik op drie plekken een bak met gaatjes of een oude caviakooi waar de bak van stuk was neergezet. De kippen kunnen het gras e.d. wel eten maar de grond daar niet stukkrabben. Ik heb foto`s maar het lukt me niet ze rechtop te krijgen..nw laptop..de truc van de vorige laptop lukt niet ( links draaien, verder klikken, teruggaan en weer rechtop zetten) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 26 april 2018 Auteur Geplaatst: 26 april 2018 Ik heb de foto even rechtop gezet. Die van de slaatjes snappen we op zijn kant ook wel Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 26 april 2018 Geplaatst: 26 april 2018 Wauw, mooi groen inderdaad Appelvrouw! Als je er nu wat minder kippetjes op zet, zou het dan niet langer groen blijven? Onze 3 kips-combinatie met haan scharrelt al weken op een groot veld. Ik zie geen schade. (Maar goed, is een idioot groot veld. Dus das niet de beste vergelijking wellicht) Ze zitten nu vaak bij de varkens trouwens. Dat vind ik wat link. Stel dat er een stopcontact een hapje kip wil proberen... Vooralsnog alles peis en vree gelukkig echter! Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Daar zijn ze dan, mijn nieuwe kippies..twee red Islands, twee marans. We hebben ze "pret a pondre" gekocht en hebben sinds zaterdag al 6 eieren geraapt.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
BoerJennes Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Leuke kippetjes hoor! En ook al meteen legklaar, kunnen ze meteen hun ei kwijt. Quote Een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart. Ontmoet onze Eilanders op Eiland aan de Veen: http://www.natuursporen.nl
speets Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Ik geloof dat het eindelijk zover is: mijn kippie heeft weeën Ze springt steeds uit de ren, wandelt voortdurend de hele tuin op-en-neer, kruipt in allerlei hoekjes en gaatjes en loopt hard te kakelen. Vooral tegen mij, alsof het míjn schuld is. Ze heeft een van de paaseieren uit het legnestje geknikkerd en na anderhalf uur ronddarren zit ze nu buiten de ren, verscholen onder de cimicifuga, en is ze stil. Haar zus zit beduusd te wachten op de dingen die komen gaan. En ik ook Edit: ja hoor, na een uur ligt er een prachtig eitje in het 'nestje' Dat had ik nooit gevonden als ik niet thuis was geweest!30 gram, niet slecht voor een eerste keer. Morgen wordt ze een half jaar. Mooie timing, op de dag van de arbeid Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
BoerJennes Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Zo zie je maar: Op 1 mei, legt ook een kip haar ei! Quote Een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart. Ontmoet onze Eilanders op Eiland aan de Veen: http://www.natuursporen.nl
Charly Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Wauw wat leuk! En wat een prachtig eitje Speets. Geniet ervan. Dat er nog maar veel mogen volgen. Quote wees bevriend met kleine dingen
speets Geplaatst: 2 mei 2018 Geplaatst: 2 mei 2018 Ja, ik ben heel blij met mijn kippies en ik wil even de mensen bedanken die mij gesteund hebben toen ik twijfelde over hoe-en-wat. Vooral de tip om kippen met pootveren te nemen - om mijn bloementuin nog een beetje te sparen - was cruciaal Het zijn 2 Cochin krielen (porcelein) geworden. In het begin had ik daar spijt van omdat ze over elk takje struikelden met die rare pantoffels, en anders wel op hun gezicht gingen doordat ze over hun eigen poten struikelden. Maar na een tijdje leerden ze ermee omgaan. Het resultaat is dat mijn bloementuin niet compleet veranderd is in een kale ren. De akelei begint volop te bloeien, de rozen, brandende liefde, phloxen, solidago en nog van alles laten ze (al 2 maanden) met rust. Dus nu heb ik zowel een bloementuin als kipjes. Intussen hebben ze er ook een stuk gras bij en inderdaad: het valt wel mee met de mest, met 2 hennetjes op zo'n 20 m2. Vroeger had ik een stuk of 10 kippen, helemaal achterin de tuin, in een kale ren. Die kregen eten en drinken, gaven eieren en dat was het. Maar 2 kipjes is een heel ander verhaal: dat zijn een beetje huisdieren Ik heb me veel zorgen gemaakt over katten, maar dat blijkt tot nu toe mee te vallen, ook doordat het nogal groot uitgevallen krielen zijn.En ook giftige planten waren een punt van zorg. Maar ik heb ook nooit nagedacht over katten en giftige planten, dus nu maak ik me ook maar geen zorgen meer over de kips. Ze weten zelf wel wat giftig is, al heb ik wel ingegrepen toen een kat opeens van de anthurium begon te eten. Kortom: ik vond ze al erg leuk toen ze nog niet legden, en nu ben ik helemáál blij met mijn kippetjes. En zij geloof ik ook met mij Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Nasuada Geplaatst: 2 mei 2018 Geplaatst: 2 mei 2018 leuk om te horen dat je er zo blij mee bent, zelf geniet ik er ook elke dag van Quote https://www.deblijehoeve.nl/
tuinLB Geplaatst: 3 mei 2018 Geplaatst: 3 mei 2018 @ Speets, Ik herken je verhaal over huisdieren wel. Vroeger ( 2,5 jaar geleden) woonden we nog in een rijtjeshuis met 3 kippen in de achtertuin. Nu lopen er gemiddeld zo'n 15 a 20 kippen hier rond. Naar mijn idee had ik van de 3 kippen veel meer "zorgen"/werk van dan nu en toen voelde de kippen ook meer als huisdieren. Al denk ik dat mijn kippen het nu beter hebben dan in de oude tuin. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.