Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2011 Auteur Geplaatst: 18 mei 2011 Die heb ik niet, kan ik wel maken. De Orpington haan is een MEGA haan Maar hij heeft geen grote sporen. Bijna geen sporen eigenlijk. Zal wel per soort verschillen. Het zijn echt lekkere thee-mutsen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 Ik denk dat je gelijk heb Jorieke, en dat het inderdaad de sporen zijn, die zijn zeker verschillend bij diverse rassen en dat zou dit goed verklarenwaarom de een wel en de ander niet beschadigd, slim Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2011 Auteur Geplaatst: 18 mei 2011 Degene waar we onze geitjes vandaan hebben, heeft kalkoenen en die hebben pas enorme sporen! Ze maken echt wonden aan de zijkanten van de dames. Je kunt de sporen verwijderen, dat had zij ook gedaan. Heel luguber, maar het was daarna wel beter. Ieieieiegh Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 Ja das dan wel moeilijk nooit eerder zo over sporen gehoord, ik zou geen sporen willen verwijderen, maar als dan de vrouwtjes wonden krijgen schiet je niet op en is verwijderen enigste oplossing. Quote Players only love you when they're playing.
harmony Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 Een zadeltje kan ook. Vraag me af of het verwijderen van de sporen wel diervriendelijk is? Quote
jasmin Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 Een zadeltje??? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 19 mei 2011 Auteur Geplaatst: 19 mei 2011 Het is diervriendelijk voor de hennen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Had hier nog nooit van gehoord... http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl&biw=1272&bih=524&tbm=isch&sa=1&q=kippenzadel&aq=f&aqi=&aql=&oq=Â erg schattig... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 19 mei 2011 Auteur Geplaatst: 19 mei 2011 Ja maar... die sporen steken meer in de zijkant van de hen, dan bovenop... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 nog noooooooooooit van gehoord moeten ze dan alttijd een zadel dragen of sporen verwijderen diervriendelijk gebeurd weet ik niet ik neem aan van wel, dat zal ik eens aan mijn DA vragen,ik neem aan dat een DA zoiets doet en niet dat mensen dat zelf gaan doen. Quote Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Ik krijg ineens t idee dat je met de DA niet de drogist bedoelt Quote Good things come in small packages
harmony Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 nog noooooooooooit van gehoord moeten ze dan alttijd een zadel dragen of sporen verwijderen diervriendelijk gebeurd weet ik niet ik neem aan van wel, dat zal ik eens aan mijn DA vragen,ik neem aan dat een DA zoiets doet en niet dat mensen dat zelf gaan doen. Nou, ik zag laatst iets voorbij komen over een hete aardappel, dat leek met geen da uitdrukking of behandeling. En vanmiddag ga ik nieuwe hennen halen. Welsumers worden het. Een echt Hollands hoen dus Misschien nemen we er eenzelfde haan bij, van onze buren, maar daar denken we nog over na. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 mei 2011 Auteur Geplaatst: 19 mei 2011 Een paar kiekjes van van Orpingtons:Â Â Â Â Â Normaal lopen ze hier:Â Â daar zie je nu vooral de kuikens. De foto's van hier bovenaan zijn genomen op het stukje zand waar ze 'badderen', en wat dicht bij de moestuin ligt zodat ik er bergen onkruid en groenafval in kan gooien Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
harmony Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Mooie kippen Jorieke! Wie weet, mocht ik ze in de buurt nog kunnen vinden dan kan ik er nog een paar bij doen. Straks lopen er 4 op 100m2, dat is toch redelijk riant?Hoeveel kippen heb jij eigenlijk? En wat doe je met al die eitjes? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 mei 2011 Auteur Geplaatst: 19 mei 2011 We hebben zo'n 15 volwassen kippen lopen nu, waarvan een aantal al te oud om nog (regelmatig) te leggen. Verder lopen er nu een heleboel kuikens, altijd in een grote groep zoals je ziet. De wei ligt achter de camera, daar rennen ze ook vaak rond We hebben per dag inderdaad aardig wat eieren. Een tot een tijdje terug ruilden we die tegen verzamelde etensresten van familie/vrienden. Maar op de een of andere manier loopt dat niet meer zo We eten aardig wat ei, en ik maak er gedroogde pasta van voor van de winter (als er minder eieren worden gelegd). Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Wauw de haan en hen parelgrijs das toch erg mooi, ,leuk hoor zulke dikzakken dat maakt ze grappig. Quote Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Mooie kippen zijn het Jorieke! Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Geplaatst: 23 mei 2011 Shit... gisteren hebben we 3 kippen 'overgenomen' van een nichtje, ze had geen tijd meer voor de beestjes, en 1 er van was een echte knuffelkip. Die konden ze niet zomaar aan anderen geven. Dus leek onze wei de beste plek voor het beestje.Het is een kuifhoen, en wij vinden het persoonlijk nogal dierenmishandeling om een kip te fokken die niets ziet door de enorme bolle bol met veren op zijn/haar kop Maar goed, alles is welkom hier  Alleen: gistermiddag/avond liep ze nog bij het hok, maar bij het dichtdoen van de hokken, konden we haar niet vinden.... En nu is ze ook nergens. Oeps.... waar kan zo'n beest nou heen zijn??? We hebben geen aanvallen van roofvogels meer (gehad), en ze was te dicht bij het hok om überhaupt op te worden gegeten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 ik kan niet speciaal zeggen dat hollandse kuifhoenen slim zijn, maar komt ook door de kuif ze schrikken nogal omdat ze dingen niet zien aankomen.kuifhoenen moet je oog eigenlijk uit modder en regen houden voor de kuif anders is deze zo smerig en komen er beestjes in, dat wordt kip wassen Jorieke als ze al terug komt.Mijn fokker en ikzelf ook vinden om in iedergeval de ogen vrij te knippen (vanaf oog naar boven) een stukje toch echt wel nodig anders zien ze amper wat, zelf doe ik redelijk stukje knippen dat ogen vrij zijn, hoeft niet vaak te gebeuren net na de rui is genoeg.Nouja denk niet dat ze hok terug vindt dat ziet ze niet, mischien gaat ze op geluid van de rest af maar zou haar maar zoeken en even knippen Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Geplaatst: 23 mei 2011 Ik ben bang dat ze naar de buren is gelopen ofzo... waar kan zo'n beest nou heen gaan? Ze is gistermiddag al in het hok geweest, en er (voor zover wij dus hebben gezien) amper bij uit de buurt geweest. Tjonge... nog niet 1 dag voor kunnen zorgen... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Misschien heeft ze in een boom geslapen of zit in een van je schuren, ze zal wel komen als ze honger heeft.wat zei je nichtje, dat je zo slecht opgelet hebt Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Geplaatst: 23 mei 2011 Heb haar nix verteld hoor! Ik heb net al overal lopen zoeken, in de schuren en onder het afdak van de trekker... Nergens te vinden Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Denk niet dat ze je geloofd denk dat ze denkt dat je haar opgegeten hebt.ben je er niet met je trekker overheen gereden, dat die kip zo in het profiel van de trekkerband zit ?mischien moet je rammelen met graankorrels in een bakje want zal veel op gehoor afgaan die kip, heb je ook in de bomen gekeken hoenen gaan graag zitten in een boom.Ook verdenk ik een varken ervan die zwarte die kunsjes kan, dat hij hem mischien te pakken heeft gehad omdat ze niks ziet aankomen, dan moet je even in de bek van het varken kijken of je nog veren ziet tussen de tanden, mischien heeft de zwarte een kipverdwijn truuk geleerd.Wel opvallend dat in deze periode kippen kwijt raken. Quote Players only love you when they're playing.
jasmin Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Dus zo'n kuif-kip is eigenlijk een soort blinde kip.... apart... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Geplaatst: 23 mei 2011 Hahaha Hans wat heb je een boel doem-scenario's! De trekker hebben we gisteren en vandaag niet gebruikt, dus in het profiel zal ze niet zitten. 1 van de kleine varkens begon wel meteen aan haar te vreten, dus hebben we haar in het stukje wei gezet bij het hok, waar de varkens niet kunnen komen. Daar heeft ze wel lekker gescharrelt....Ik zal straks eens rammelen met het voer (dan komen er alleen wel 4 kippen/kuikens, een bok, 4 varkens, en 2 schapen op me af stormen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.