Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk dat je gelijk heb Jorieke, en dat het inderdaad de sporen zijn, die zijn zeker verschillend bij diverse rassen en dat zou dit goed verklaren

waarom de een wel en de ander niet beschadigd, slim

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ja das dan wel moeilijk nooit eerder zo over sporen gehoord, ik zou geen sporen willen verwijderen, maar als dan de vrouwtjes wonden krijgen schiet je niet op en is verwijderen enigste oplossing.

Geplaatst:

nog noooooooooooit van gehoord moeten ze dan alttijd een zadel dragen

of sporen verwijderen diervriendelijk gebeurd weet ik niet ik neem aan van wel, dat zal ik eens aan mijn DA vragen,

ik neem aan dat een DA zoiets doet en niet dat mensen dat zelf gaan doen.

Geplaatst:
nog noooooooooooit van gehoord moeten ze dan alttijd een zadel dragen

of sporen verwijderen diervriendelijk gebeurd weet ik niet ik neem aan van wel, dat zal ik eens aan mijn DA vragen,

ik neem aan dat een DA zoiets doet en niet dat mensen dat zelf gaan doen.

Nou, ik zag laatst iets voorbij komen over een hete aardappel, dat leek met geen da uitdrukking of behandeling.

En vanmiddag ga ik nieuwe hennen halen. Welsumers worden het. Een echt Hollands hoen dus

Misschien nemen we er eenzelfde haan bij, van onze buren, maar daar denken we nog over na.

Geplaatst:

Mooie kippen Jorieke! Wie weet, mocht ik ze in de buurt nog kunnen vinden dan kan ik er nog een paar bij doen. Straks lopen er 4 op 100m2, dat is toch redelijk riant?

Hoeveel kippen heb jij eigenlijk? En wat doe je met al die eitjes?

Geplaatst:

We hebben zo'n 15 volwassen kippen lopen nu, waarvan een aantal al te oud om nog (regelmatig) te leggen. Verder lopen er nu een heleboel kuikens, altijd in een grote groep zoals je ziet. De wei ligt achter de camera, daar rennen ze ook vaak rond

We hebben per dag inderdaad aardig wat eieren. Een tot een tijdje terug ruilden we die tegen verzamelde etensresten van familie/vrienden. Maar op de een of andere manier loopt dat niet meer zo

We eten aardig wat ei, en ik maak er gedroogde pasta van voor van de winter (als er minder eieren worden gelegd).

Geplaatst:

Wauw de haan en hen parelgrijs das toch erg mooi, ,leuk hoor zulke dikzakken dat maakt ze grappig.

Geplaatst:

Shit... gisteren hebben we 3 kippen 'overgenomen' van een nichtje, ze had geen tijd meer voor de beestjes, en 1 er van was een echte knuffelkip. Die konden ze niet zomaar aan anderen geven. Dus leek onze wei de beste plek voor het beestje.

Het is een kuifhoen, en wij vinden het persoonlijk nogal dierenmishandeling om een kip te fokken die niets ziet door de enorme bolle bol met veren op zijn/haar kop

Maar goed, alles is welkom hier

Alleen: gistermiddag/avond liep ze nog bij het hok, maar bij het dichtdoen van de hokken, konden we haar niet vinden....

En nu is ze ook nergens. Oeps.... waar kan zo'n beest nou heen zijn??? We hebben geen aanvallen van roofvogels meer (gehad), en ze was te dicht bij het hok om überhaupt op te worden gegeten.

Geplaatst:

ik kan niet speciaal zeggen dat hollandse kuifhoenen slim zijn, maar komt ook door de kuif ze schrikken nogal omdat ze dingen niet zien aankomen.

kuifhoenen moet je oog eigenlijk uit modder en regen houden voor de kuif anders is deze zo smerig en komen er beestjes in, dat wordt kip wassen Jorieke als ze al terug komt.

Mijn fokker en ikzelf ook vinden om in iedergeval de ogen vrij te knippen (vanaf oog naar boven) een stukje toch echt wel nodig anders zien ze amper wat, zelf doe ik redelijk stukje knippen dat ogen vrij zijn, hoeft niet vaak te gebeuren net na de rui is genoeg.

Nouja denk niet dat ze hok terug vindt dat ziet ze niet, mischien gaat ze op geluid van de rest af maar zou haar maar zoeken en even knippen

Geplaatst:

Misschien heeft ze in een boom geslapen of zit in een van je schuren, ze zal wel komen als ze honger heeft.

wat zei je nichtje, dat je zo slecht opgelet hebt

Geplaatst:

Denk niet dat ze je geloofd denk dat ze denkt dat je haar opgegeten hebt.

ben je er niet met je trekker overheen gereden, dat die kip zo in het profiel van de trekkerband zit ?

mischien moet je rammelen met graankorrels in een bakje want zal veel op gehoor afgaan die kip,

heb je ook in de bomen gekeken hoenen gaan graag zitten in een boom.

Ook verdenk ik een varken ervan die zwarte die kunsjes kan, dat hij hem mischien te pakken heeft gehad omdat ze niks ziet aankomen, dan moet je even in de bek van het varken kijken of je nog veren ziet tussen de tanden, mischien heeft de zwarte een kipverdwijn truuk geleerd.

Wel opvallend dat in deze periode kippen kwijt raken.

Geplaatst:

Hahaha Hans wat heb je een boel doem-scenario's! De trekker hebben we gisteren en vandaag niet gebruikt, dus in het profiel zal ze niet zitten. 1 van de kleine varkens begon wel meteen aan haar te vreten, dus hebben we haar in het stukje wei gezet bij het hok, waar de varkens niet kunnen komen. Daar heeft ze wel lekker gescharrelt....

Ik zal straks eens rammelen met het voer (dan komen er alleen wel 4 kippen/kuikens, een bok, 4 varkens, en 2 schapen op me af stormen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...