Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kippen in de moestuin

Jorieke123

Recommended Posts

De haantjes gaan als eerste ( @ Dennis ), maar de hennetjes ook hoor. Maar pas over een flinke tijd, als ze al wat eieren hebben gelegd.

Een uitgelegde legkip promoveert uiteindelijk tot soepkip... sneu, maar wel lekker voor de soep, en eigenlijk... het kost wat tijd met koken... lekkerder dan gewone kip...

De haantjes gaan als eerste ( @ Dennis ), maar de hennetjes ook hoor. Maar pas over een flinke tijd, als ze al wat eieren hebben gelegd.

Een uitgelegde legkip promoveert uiteindelijk tot soepkip... sneu, maar wel lekker voor de soep, en eigenlijk... het kost wat tijd met koken... lekkerder dan gewone kip...

Poe, dat zouden ze is ook met de mens moeten doen.. Een uitgelegde vrouw promoveert uiteindelijk tot soepvrouw!

Even Jorieke die hanen eet terug pakken

Dat komt voornamelijk omdat de legkippen alleen voer krijgen voor de eieren, en dus flink mager zijn. Er zit bijna geen vlees aan omdat ze dan teveel ruimte innemen en teveel kosten.

Niet onze kippen! Die krijgen normaal voer, scharrelen de rest er bij, en hebben dus lekkere dikke billen en borsten. Ook als ze al 'oud' (1,5 jaar ofzo) zijn, smaken ze heerlijk hoor.

Ik doe ook bio-vrijwilligerswerk. Nou had ik gisteren eieren geraapt, en eentje was nog zo lekker warm. Wou hem eigenlijk wel houden om hem persoonlijk uit te broeden...

Ik maakte er in de pauze een grapje over... en toen werd er gezegd: oh, dat mag wel hoor!!

Ik zit wel erg in de verleiding...

Best nog beetje lastig of in iedergeval moet het kunstmatig uitbroeden goed gebeuren, als je het kunstmatig uitbroeden niet goed doet krijg je een kuiken met allerlei afwijkingen zoals spreid-pootjes, wat afgemaakt moet worden.

Soms kun je weleens kuikens kopen via kleindiervereniging bij je in de buurt maarja wat doe je dan met eventuele haantjes ?

Players only love you when they're playing.

Oke ja ik snap het dat is ook heel bijzonder ik heb weleens kwartels in het ei al horen piepen echt lief, met reptielen vindt ik het nog mooier om eieren uittebroeden.

Maar lijkt me dat je dan ook ergens een broedmachine met lenen.

Ik heb Katja bij een BNN programa een x zo'n ei zien eten, met kuiken erin ,

nouja de Asiatische keuken serveert wel meer dingen waarvan ik denk moet dat nu.

Mooie foto Jorieke je ziet zo mooi erop hoe hij rond gepikt heeft om de dop van het eraf te krijgen.

Plofkippen, dat zijn wel onze kipfilets in de winkel .

Ik kan men eigen kippen niet slachten laat staan opeten, dus ik eet de plofkip met minder smaak op!

Jorieke mooie foto hoor, mijn hennen worden voor geen meter broeds , dus volgende week de broedmachine maar weer aan de toom wat uitbreiden.

groetjes Sandra

Neem een zijdehoender! Die zijn volgens mij 200 dagen per jaar broeds.. pff.

Ze broeden met liefde de eieren van de andere kippen uit!

Ja heb ik aan gedacht maar wil dit jaar toch mijn mini broedmachine uitproberen, continue broeds is ook geen lolletje, had voor een paar jaar terug blauwe dotjes en koekoeks cochins alle 4 waren maar 1x een week in de maand niet broeds, wordt je ook niet blij van..

groetjes Sandra