bonnie f Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Hier zijn al een aantal eitjes 'aangepikt'! Vanavond of morgen zullen de kuikens uit het ei kruipen Leuk, ga je wel veel foto's maken? Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 15, 2011 Author Share Posted March 15, 2011 Ik heb vorig jaar veel foto's gemaakt, als je wilt plaats ik die. Ik mag nu de machine niet meer open maken tijdens het uitkomen, dat blijkt toch beter Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Doe die van vorig jaar maar, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor een mislukte kippenoogst. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Ik heb vorig jaar veel foto's gemaakt, als je wilt plaats ik die. Ik mag nu de machine niet meer open maken tijdens het uitkomen, dat blijkt toch beter Ik open vanaf dag 18 niet meer alleen voor water bij vullen , hoeveel heb je ingelegd? Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 15, 2011 Author Share Posted March 15, 2011 Er liggen er nu 9 in, en veel beweging is er niet meer geweest. Vanaf dag 18 heb ik ook niet meer geopend. Alleen voor water. Of even het deksel er af als de temperatuur wat te hoog was. Maar dat is nog niet eens een halve minuut. Wel hadden we in de 2e week stroomuitval, maar de temperatuur is toen niet echt heel laag geweest. Ik zag net weer wat gewiebel van een ei dat al sinds vanmorgen is aangepikt. Volgens de kalender moeten ze morgen pas uitkomen, dus wie weet is die ene gewoon een snelle jelle Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Ik had vorig jaar 7 eitjes erin gedaan temp op 37.5 c verder af gewacht en dag 25 kwamen er nog 2 uit. De rest is helaas toen onder ontwikkelt gebleven dus ik zou zeggen een beetje geduld. Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 22, 2011 Author Share Posted March 22, 2011 Ik vond nog wat oude foto's van de kippen die we bij ons vorige huis hadden. Met hen is de boerderij gekte begonnen Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Dat zijn die zijdehoenders waar Hans het over had toch? Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 22, 2011 Author Share Posted March 22, 2011 Ja Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Ik vond nog wat oude foto's van de kippen die we bij ons vorige huis hadden. Met hen is de boerderij gekte begonnen Ghaha echt? Het is altijd grapig om terug te kijken en te zien wat de gekte precies veroorzaakte. Je koopt gewoon wat kippen en toen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 22, 2011 Author Share Posted March 22, 2011 Nou ja, in de flat waar we daarvoor woonden had ik al tomaatjes op het balkon.. Maar qua beesten is het met die kippen begonnen. Ik weet nog dat de kippenhouder waar we ze haalden, een kip in mijn handen drukte. Iieieieieieh hoe houd je zo'n beest vast?? En gaat ie me niet pikken? Aaaaah! Nu vang ik ze met gemak en ben ik snel genoeg om een (supersnelle) kwartel uit het hok te 'pakken' Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Ik hoop dat ik ook ergens uit kom waar jij uitgekomen bent . Dan zeg ik 'De gekte begon allemaal met een makkelijk moestuintje in een kleine achtertuin en nu... ' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Same here Juna Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 Er liep hier een haan in zijn eentje, omdat de andere hanen waar hij mee samenleefde, de pan in zijn gegaan. Die ene haan mocht blijven, want hij is erg mooi. We hebben er gisteravond 2 hennetjes bij gezet, en hij is weer helemaal in zijn sas!Ze staan nu steeds met zijn 3-en in de wei. De dames pikken en krabbelen in het gras, en de haan staat op de uitkijk. Wat een mooi gezicht toch! Het is echt een rustig en statige haan. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Ben jaloers niks mooiers dan kippen met een haan erbij aan het scharrelen hij past echt goed op ze, maarja het bekende gekukel. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 Ja, het is wel een bak herrie hier de hele dag. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Zou ik even eens wat slachten als ik jouw was, hoeveel hanen heb je rondlopen, 3 of 4 zou ik zat vinden. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 Er lopen er nu 6. Allemaal met 2 of 3 dames van hun eigen soort en kleurslag. Er staat er 1 op marktplaats, maar nog geen reactie... Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 nee hanen raak je aan de straatstenen niet kwijt, zou hem toch maar opeten bij je kuikens zullen weer hoop hanen zitten.5 hanen wil je dus houden dat valt opzich nog mee.Dat er nog geen ras gekweekt is die amper kukelt is jammer Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 Nou, mooie hanen gaan wel goed hoor! Van een mooie wyandotte of barnevelder bijv. En dit haantje is echt te klein om nu even te gaan slachten. Als we dat doen, doen we er gelijk een aantal. Anders heb je alles onder het rode water ( ) zitten voor 1 haantje. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 O is dat zo bloederig ik dacht zo tjak kop er af en dan omgekeerd in een emmer om leeg te bloeden.maarja zo'n vies klusje is inderdaad dan beter met meer tegelijk. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 Jawel, het is inderdaad tjak en dan leegbloeden. Maar de veren komen er altijd wel wat onder te zitten, en die moet je daarna nog verwijderen. Het is best een gepruts, dus beter veel in 1 keer Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 11, 2011 Author Share Posted April 11, 2011 We hebben hier 1 kipje die steeds weer uit de ren fladdert, om in de schuur een ei te gaan leggen. Maar ze kan niet echt een goed plekje vinden Dus ze moppert en wandelt wat af. Je kunt haar heel makkelijk pakken en weer terug zetten, maar een kwartiertje later staat ze weer in de schuur te mopperen. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Ghihi, ik zie het helemaal voor me.Kippen kunnen inderdaad 'mopperen' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Soms vrees ik dat mijn buren gaan klagen ookal heb ik geen haan een kip die een ei kwijt moet kan behoorlijktekeer gaan Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts