Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kippen in de moestuin

Jorieke123

Recommended Posts

Ik heb vorig jaar veel foto's gemaakt, als je wilt plaats ik die. Ik mag nu de machine niet meer open maken tijdens het uitkomen, dat blijkt toch beter

Ik open vanaf dag 18 niet meer alleen voor water bij vullen , hoeveel heb je ingelegd?

groetjes Sandra

Er liggen er nu 9 in, en veel beweging is er niet meer geweest. Vanaf dag 18 heb ik ook niet meer geopend. Alleen voor water. Of even het deksel er af als de temperatuur wat te hoog was. Maar dat is nog niet eens een halve minuut.

Wel hadden we in de 2e week stroomuitval, maar de temperatuur is toen niet echt heel laag geweest. Ik zag net weer wat gewiebel van een ei dat al sinds vanmorgen is aangepikt. Volgens de kalender moeten ze morgen pas uitkomen, dus wie weet is die ene gewoon een snelle jelle

Ik vond nog wat oude foto's van de kippen die we bij ons vorige huis hadden. Met hen is de boerderij gekte begonnen

f3hkex.jpg

Ghaha echt? Het is altijd grapig om terug te kijken en te zien wat de gekte precies veroorzaakte. Je koopt gewoon wat kippen en toen..

Nou ja, in de flat waar we daarvoor woonden had ik al tomaatjes op het balkon.. Maar qua beesten is het met die kippen begonnen. Ik weet nog dat de kippenhouder waar we ze haalden, een kip in mijn handen drukte. Iieieieieieh hoe houd je zo'n beest vast?? En gaat ie me niet pikken? Aaaaah!

Nu vang ik ze met gemak en ben ik snel genoeg om een (supersnelle) kwartel uit het hok te 'pakken'

Er liep hier een haan in zijn eentje, omdat de andere hanen waar hij mee samenleefde, de pan in zijn gegaan. Die ene haan mocht blijven, want hij is erg mooi. We hebben er gisteravond 2 hennetjes bij gezet, en hij is weer helemaal in zijn sas!

Ze staan nu steeds met zijn 3-en in de wei. De dames pikken en krabbelen in het gras, en de haan staat op de uitkijk. Wat een mooi gezicht toch! Het is echt een rustig en statige haan.

nee hanen raak je aan de straatstenen niet kwijt, zou hem toch maar opeten bij je kuikens zullen weer hoop hanen zitten.

5 hanen wil je dus houden dat valt opzich nog mee.

Dat er nog geen ras gekweekt is die amper kukelt is jammer

Players only love you when they're playing.

O is dat zo bloederig ik dacht zo tjak kop er af en dan omgekeerd in een emmer om leeg te bloeden.

maarja zo'n vies klusje is inderdaad dan beter met meer tegelijk.

Players only love you when they're playing.

• 3 weeks later...

We hebben hier 1 kipje die steeds weer uit de ren fladdert, om in de schuur een ei te gaan leggen. Maar ze kan niet echt een goed plekje vinden Dus ze moppert en wandelt wat af. Je kunt haar heel makkelijk pakken en weer terug zetten, maar een kwartiertje later staat ze weer in de schuur te mopperen.