Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kippen in de moestuin

Jorieke123

Recommended Posts

op dit moment heb ik ook zo'n mislukt konijnebeest thuis. Meneer Charles.

doof én blind...dus hij loopt in ons huis (jawel, zijn deurtje staat altijd open) echt óveral tegenaan!

eigenlijk heel zielig...maar ik moet er altijd stiekem wel om lachen...

Sadist! Straks eindigd hij zeker ook nog in de soep?

nou,we hebben er aan gedacht want ik vind konijntjes heeeel erg lief, maar ook heel erg lekker!

haha, nee hoor. eigenlijk hebben we het beesie gekregen om hier in alle rust te kunnen sterven...doof, blind en oud en de vorige eigenaar kon er niet meer voor zorgen.

maar dat is nu al drie jaar geleden!

hij mag hier gewoon loslopen (hij is zindelijk!)hij krijgt het duurste voer wat er maar te krijgen is, krijgt in de zomer elke dag groenvoer van de tuin en in de winter haal ik zelfs groente voor hem uit de winkel!

om de dag krijgt ie een fijne kambeurt, ook al is het een gewoon korthaar ras, hij vind het gewoon lekker

en ook al stoot hij zich overal aan, het is nooit hard hoor! dat heeft hij allang afgeleerd

nee, meneer Charles is reuze happy hier!

Net weer een buurtgenoot over de vloer die Orpington kippen fokt. Echt fantastische kippen, waar we nu wel verder mee willen (hebben nu van allerlei soorten, maar de Orpingtons bevallen het beste). Dus er wordt weer wat geruild en gekocht. En hij gaat binnenkort laten zien hoe we beter en sneller kunnen slachten. (dat hebben we vorig weekend voor het eerst gedaan, en er waren aardig wat verbeter puntjes ).

Hij blijft altijd een uur kletsen (over kippen), maar toch wel erg handig hoor!

vaak heb je het meest aan die mensen die maar blijven kletsen...die zijn enthousiast!

Super grappig om het verhaal van Meneer Charles te lezen, zo veel gelijkenissen met Stumpertje. Oke ze is niet blind en niet doof, maar misvormd schedel, misvormde rug, 2 misvormde voorpoten en 'waarschijnlijk' misvormde darmen, maar ook zij kwam hier in huis met het vermoeden dat ze niet veel langer als een maand nog zou leven, had zich zelf van top tot teen ondergepoept en zat de hele dag in een hoekje. Nu 3 jaar later een super vrolijk en actief konijn, het oogt allemaal heel grappig dat gestrompel, maar ze kan verder alles en zoals jij ook al zegt ook deze komt niks te kort en is reuze happy hier!!

Even a broken clock is right twice a day

Net weer een buurtgenoot over de vloer die Orpington kippen fokt. Echt fantastische kippen, waar we nu wel verder mee willen (hebben nu van allerlei soorten, maar de Orpingtons bevallen het beste). Dus er wordt weer wat geruild en gekocht. En hij gaat binnenkort laten zien hoe we beter en sneller kunnen slachten. (dat hebben we vorig weekend voor het eerst gedaan, en er waren aardig wat verbeter puntjes ).

Hij blijft altijd een uur kletsen (over kippen), maar toch wel erg handig hoor!

Was fladder de haan nog lekker ?

Players only love you when they're playing.

Volgens diegene die het binnenkort voor gaat doen, kan je ze verwerken in 4 minuten...

We eten niet veel vlees, maar moeten toch van de haantjes af. Ik kijk nu al uit naar een kippenpootje, met gebakken aardappeltjes-in-de-schil, en een grote salade met vele slasoorten.

En natuurlijk een flinke likmayo uit eigen tuin

Maar daar moeten we nog even op wachten... de aardappelen en sla willen nog niet zo

Er zijn er weinig die een beter leven hebben gehad dan die kip . Ja, behalve de kippen die nu nog leven dan

hahahahah wij zitten ook te denken aan kippen, dus ik dit onderwerp er maar eens bij gepakt. Kom echt even niet meer bij!

Kippen voor dummies...... Als ik er aan zou beginnen.....lijkt me geweldig verse eitjes maar de moestuin is niet echt in de buurt. Waar moet je op letten, hoe vaak moet je naar de tuin ? Wat komt er allemaal nog meer bij kijken ? Hoe doen jullie dat in de winter? Hoe oud wordt de gemiddelde kip, zo;n niet vliegende kip lijkt me wel wat. Volgens mij lopen er bij ons ook vossen rond, is het dan wel verstandig? Geeft de ren voldoende bescherming.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Twee x daags moet je toch wel voor de kippen zorgen water en eten checken, met vos in de buurt kun je best werken met ren maar moet je ze in de avond toch wel in goed gesloten binnenhok opsluiten, ren is dan alleen voor overdag.

4x perjaar een antibeestjesspuitbus onder kip zijn vleugel en kont is vrijwel enigste wat extra aan verzorging is naast eten/drinken schoonhok.

Eventueel kun je ze laten inenten maar in goedmerk legvoer zitten antistoffen.

Winter geen speciale maatregelen behalve droog tocht vrij binnenhok maar dat hebben ze in de zomer ook, tenzij je een ras kiest als Serama de kleinste kip die er is, deze missen de onderlaag van veren en moeten vorst vrij gehouden worden maar meeste kippen hoeven dit niet.

Best wel oud wordt een kip na een jaar of 2-3 zijn ze beetje uitgelegd of wordt de eileg minder en leven ze nog vele jaren.

maar dat vindt ik juist leuk mij gaat het om de kip niet om het ei, ben een kippen fan echt leuk

Players only love you when they're playing.