Jorieke123 Posted February 3, 2011 Author Share Posted February 3, 2011 In de winter moet je de waterbakken meerdere keren checken, vooral als het drinken buiten staat moet het vaker uitgebikt worden. Een paar keer per dag. Kippen bij huis is makkelijker denk ik Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouttie75 Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Allen bedankt voor de vele info, ik denk toch dat ik maar een paar jaartjes wacht, ik vind het heel leuk en zie vele voordelen maar het is toch weer een hele verantwoordelijkheid. En ik moet eerst maar kijken hoeveel werk de nieuwe tuin uiteindelijk is. Het lijkt me nog steeds heel leuk ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Ik ben reuze blij met mijn kipjes het zijn echte onkruidverwijderaars maar ze mogen bij pas in de moestuin als de boel leeg is. Hier plukken ze echt de groente uit de tuin en krabben ze alles weg . Voordeel vindt ik wel dat ze hier bij mij onder de haag altijd de zooi er onder weg krabben dan hoef ik het alleen op te harken Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouttie75 Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Misschien moet ik een paar kippen leasen voor 2 weken. Dan kunnen ze mijn kweekgras opeten en de boel bemesten. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Of kopen en na gedane arbeid belonen met een preitje, worteltje en een pan kokend water Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Of kopen en na gedane arbeid belonen met een preitje, worteltje en een pan kokend water Het zal vast smaken ( ik behoor alleen weer tot die groep mensen die niet hun eigen kippen kunnen eten ) Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Of kopen en na gedane arbeid belonen met een preitje, worteltje en een pan kokend water Het zal vast smaken ( ik behoor alleen weer tot die groep mensen die niet hun eigen kippen kunnen eten )Dat maakt niks uit, we hadden het over Wouter's kippen Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Oh haha gelukkig, brengt mij weer op een idee, wat dacht je van bruine leghybride kipjes, ijzersterk, goede eiproductie en niet zo wroeterig. Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 7, 2011 Author Share Posted February 7, 2011 We hebben een nieuw hekje om het kippenverblijf, en het is nu al 2 ochtenden chaos: View My Video De kippen gaan de rest van het erf verkennen, en laten zich niet afschrikken door de honden We vangen voor Mirtos Animal Project hondjes op die vanuit Kreta op zoek zijn naar een Nederlands baasje. En de dunste zwarte hond uit het filmpje is zo'n opvangertje. Hij is bij deze goedgekeurt voor de boerderij Al vindt hij het nog wel net iets te leuk als een kip paniekerig gaat lopen doen (als ik eten in de ren gooi, en zij buiten loopt er dus niet bij de korrels kan) en als ze gaan fladderen. Dan wil hij nog wel eens achter ze aan rennen en de situatie wat erger maken Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 hahaha,dat zijn nogal wat kippen hoeveel heb je er. Is wel jammer dat je zo moet kijken of het goed lukt met de kippen en honden samen.Het lijkt wel op de schapen drijven alleen zijn het dan kippen. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Top dat je die honden zo helpt !!!!!!!!!!!!! Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 3, 2011 Author Share Posted March 3, 2011 Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 3, 2011 Author Share Posted March 3, 2011 Op een paar van de eieren heb ik met potlood een streep en de datum gezet. Dat zijn bevruchtte eieren, die houd ik apart om ze straks in de broedmachine te doen. De streep helpt mij om te zien welke kant ik om de dag boven moet leggen. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Aah that explaines Ik dacht al wat gaat ze met die kapotte eieren doen Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 3, 2011 Author Share Posted March 3, 2011 Soms is er eens 1 kapot, als een broedse kip ze weer eens uit een nestje heeft lopen pikken. Of ze vlak bij de ingang van de schuur liggen waar het vriest. Daar smullen de hondjes dan weer van! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Vindt ik zo typisch mijn hond en katten willen geen rauw ei of gekookt ei eten. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 3, 2011 Author Share Posted March 3, 2011 Hier moet je de eieren echt opbergen, als ze op het aanrecht liggen dan worden ze er gewoon afgejat! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Hier ook, zodra die hond iemand een eitje hoort tikken wordt ie helemaal mesjogge! Is ook het enige, naast het normale hondevoer, extraatje wat ie verder krijgt. Is erg goed voor de vacht! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 3, 2011 Author Share Posted March 3, 2011 Onze kippen zoeken hun plekje op voor de nacht, de varkens liggen er al even in: Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Wauw wat lief ligt dat baby varken lekker tussen die twee in zeg, hij is vet slim Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 9, 2011 Author Share Posted March 9, 2011 Over een klein weekje komen de 9 kippenkuikens uit hun eieren gekropen (als alles goed gaat). Ze liggen nu nog ei te wezen in de broedmachine, maar ik zie al wat bewegen en drijven in de eieren (heb daar een mooie schouwlamp voor). Spannend!Zodra die kuikens uit de machine zijn, gaan er een stuk of 30 in die ik nu opspaar. Zolang je ze in de kelder bewaard, kunnen broedeieren best een tijd liggen voordat je ze allemaal tegelijk in de machine doet. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Leuk! Binnenkort heb jij dus flink wat kippen er bij (mogen we hopen ) , leuk! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 En ga je de haantjes opeten?? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 En ga je de haantjes opeten?? Zeg dat niet nog eens. Mijn achternaam: de Haan Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 9, 2011 Author Share Posted March 9, 2011 De haantjes gaan als eerste ( @ Dennis ), maar de hennetjes ook hoor. Maar pas over een flinke tijd, als ze al wat eieren hebben gelegd. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts