Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kippen in de moestuin

Jorieke123

Recommended Posts

Allen bedankt voor de vele info, ik denk toch dat ik maar een paar jaartjes wacht, ik vind het heel leuk en zie vele voordelen maar het is toch weer een hele verantwoordelijkheid. En ik moet eerst maar kijken hoeveel werk de nieuwe tuin uiteindelijk is. Het lijkt me nog steeds heel leuk !

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Ik ben reuze blij met mijn kipjes het zijn echte onkruidverwijderaars maar ze mogen bij pas in de moestuin als de boel leeg is. Hier plukken ze echt de groente uit de tuin en krabben ze alles weg .

Voordeel vindt ik wel dat ze hier bij mij onder de haag altijd de zooi er onder weg krabben dan hoef ik het alleen op te harken

groetjes Sandra

Of kopen en na gedane arbeid belonen met een preitje, worteltje en een pan kokend water

Het zal vast smaken

( ik behoor alleen weer tot die groep mensen die niet hun eigen kippen kunnen eten )

Dat maakt niks uit, we hadden het over Wouter's kippen

Even a broken clock is right twice a day

We hebben een nieuw hekje om het kippenverblijf, en het is nu al 2 ochtenden chaos:

View My Video

De kippen gaan de rest van het erf verkennen, en laten zich niet afschrikken door de honden

We vangen voor Mirtos Animal Project hondjes op die vanuit Kreta op zoek zijn naar een Nederlands baasje. En de dunste zwarte hond uit het filmpje is zo'n opvangertje. Hij is bij deze goedgekeurt voor de boerderij

Al vindt hij het nog wel net iets te leuk als een kip paniekerig gaat lopen doen (als ik eten in de ren gooi, en zij buiten loopt er dus niet bij de korrels kan) en als ze gaan fladderen. Dan wil hij nog wel eens achter ze aan rennen en de situatie wat erger maken

• 4 weeks later...

Hier ook, zodra die hond iemand een eitje hoort tikken wordt ie helemaal mesjogge! Is ook het enige, naast het normale hondevoer, extraatje wat ie verder krijgt. Is erg goed voor de vacht!

Even a broken clock is right twice a day

Over een klein weekje komen de 9 kippenkuikens uit hun eieren gekropen (als alles goed gaat). Ze liggen nu nog ei te wezen in de broedmachine, maar ik zie al wat bewegen en drijven in de eieren (heb daar een mooie schouwlamp voor). Spannend!

Zodra die kuikens uit de machine zijn, gaan er een stuk of 30 in die ik nu opspaar. Zolang je ze in de kelder bewaard, kunnen broedeieren best een tijd liggen voordat je ze allemaal tegelijk in de machine doet.