Trea Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 Pizza dozen van de Pizzeria bevatten iets wat zorgt voor thermische isolatie waardoor ze ook niet bij oud papier mogen. Mijn kippen eten wel eens van het karton. Ik zou daarom liever geen pizzadozen gebruiken. Ik leg het karton van de wijndozen ook met de binnenkant, zonder verf, naar boven omdat ik niet weet of de verf wel oké is. Quote
Jane Doe Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 On 5/31/2021 at 10:19 PM, RoosDeTuinier said: Iemand nog tips om de dames het nachthok in te krijgen.Ik heb ze sinds zaterdag en ik snap best dat ze moeten wennen maar ze willen maar niet het nachthok in en ze weten inmiddels dat ik ze onder de struiken niet te pakken krijg....😅 graan of meelwormen in het hok al geprobeerd... en om ze iedere dag het hok in te zetten is ook behoorlijk stressvol voor de diertjes. Ik dacht echt dat dit makkelijker zou gaan🤣 het gaat om een araucana en een welsumer kriel van 18 weken Hier krijgen de kips beetje voer in hun hok, genoeg om dicht te doen. Soms even rennen, maar is wel goed te doen. Bij de volhouders voer ik ze dan niet en dan willen ze maar al te graag naar binnen. Ze leten zo snel, alleen voor duister gaan ze niet zonder voer naar binnen. Ja sluw zijn ze wel of gehaaide hennen eerder. Maar nu kan ik ze vroeger naar binnen doen, dus dat beetje extra voer al is het een paar kg extra ... 1 Quote
RoosDeTuinier Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 Iemand die weet wat dit is? Ze probeerde het eruit te persen? Ze heeft nog geen 1e ei gelegd ,kan het daar mee te maken hebben? Ze scharrelt verder rustig rond en eet en drinkt goed,ze had daarvoor wel een blinde darm poepje gedaan. Quote
Mellie Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 Ziet eruit als een opgezwollen cloaca. Lees dat dat oa bij eerste ei leggers kan gebeuren. Legnood. Grappig woord, al is de situatie toch minder lollig. Hopelijk lost het zich vanzelf op. https://kippenhouden.net/kip-in-legnood/kip-leg-nood/ 1 1 Quote
Mellie Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 Mijn amrocks zijn beduidend andere kippen dan de zijdehoenders en de serama. Ze liggen graag in en onder het hok. Dat doen die anderen alleen als ze gaan leggen of slapen. Komt dat jou ook bekendvoor@Charly (of iemand anders met amrocks)Ook zijn ze mega nieuwsgierig. Zodra ik aanloop, of het hok open heb, vliegen ze op me af en kletsen ze de oren van mijn hoofd met hun pieppieppieeehhppp. Nog echt kuikengeluid, erg aandoenlijk. Ik word daar natuurlijk als MoC mega blij van. En proberen buiten de ren te komen. Ik durf hun nog niet zo goed buiten de ren te hebben…. Maar vandaag mocht iedereen buiten spelen en dat was een feestje. 1 Quote
Jane Doe Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 Mellie de kips pas avond hun voer in het hok geven doet wonderen, dan vliegen ze hun hok in zo graag willen ze dan naar binnen. Hier was het s'avonds laat een drama met de kips opsluiten, gezien we 5 a 6 uur opstaan wilde ik ze op tijd binnen hebben. Daarbij kan ons zoontje mooi helpen, dus krijgen ze een beetje voer met op stok gaan. 1 Quote
Trea Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Ik gebruik die truc ‘voeren / iets lekkers geven ook al jaren om de kippetjes weer in de ren te krijgen. Als ze daar in zijn dan gaan ze vanzelf t hok in tegen zonsondergang. (Auto deurtje) . De eerste week moet je dat consequent toepassen en daarna snappen ze de truc ook nog als t een keer niet uitkomt. Dat voeren met lekkers werkt zelfs als ze ver van huis zijn door erbij te roepen en in de handen te klappen. Het kan dan wel 10 minuten duren voor ze aan komen hobbelen. Maar het gebeurt zelden dat er een kipje niet op komt dagen. Waar ik mijn kippen voor wakker kan schudden: meelwormen, een beetje gekookte rijst , restje spaghetti, doperwten. De granenmix en brood zijn ook oké maar toch wel 2e keus. Quote
RoosDeTuinier Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Pfff schrok me het apenlazarus vanavond ,normaal gaan ze om 20.00 op stok bij mij.. duurde vandaag wat langer, was eerst om 19.30 gegaan maar ze wouden nog niet...dus ik kom om 22.00 weer naar de volkstuin 1 kip (de araucana) netjes in het hok ,maar waar was de andere... na alles struiken gecheckt te hebben en wat heen en weer gekakel van de 2 dames bleek mijn welsumer kriel op 2 meter hoogte in de perenboom te zitten... ze zijn allebei gewiekt aan 1 vleugel dan zou dat toch niet moeten kunnen.. Nou dus ik een trapje pakken ,springt ze de moestuin in, ik het hek van de ren opendoen en uiteindelijk met tegenzin maar het hok in gegaan... Morgen maar een net eroverheen.. Quote
Jane Doe Geplaatst: 10 juni 2021 Geplaatst: 10 juni 2021 Leuk verstoppertje spelen, vooral als ze stiekum zitten te broeden. Quote
Jane Doe Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 Kwam nog een kip in een verkeerde kippenweide tegen. Madam ging vrijwillig weer de voliere in bij de juiste groep. Quote
RoosDeTuinier Geplaatst: 16 juni 2021 Geplaatst: 16 juni 2021 Les van vandaag draag geen rode nagellak met slippers als je in de kippenren loopt🙃🙈 mijn gelakte nagels zagen er erg lekker uit blijkbaar🤣 3 Quote
Trea Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 🤣 Rode nagellak, kinderen met rode laarsjes, rode slippers… kippen denken blijkbaar dat ze daar driftig in moeten pikken. En dat is niet altijd fijn. Overigens is rood daarom wel handig voor drinknippels . In een waterreservoir met drinknippels blijft t water schoon (hygiënisch) en hoef je t water minder vaak te verversen. Quote
Jane Doe Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 Ow leuk en ik heb steeds de hanen aan me laarzen, zoneman plaagt ze en dan vallen ze alles en ieder aan zucht. Quote
Arja Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 Heheh ik had dat pas ook al met de haan van de buren. Die verdedigt zijn vrouw erg fanatiek. Hangt er zo'n klein, fel mormel aan je broek. 🤣 Quote
speets Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 Ik weet de oplossing! Mijn kippen stuiven alle kanten uit als ik naar buiten ga met een grote rode shawl om. Dan denken ze dat er een heeeele grote haan aan komt 🤣 Probeer maar! En @RoosDeTuinier hoe is het met dat kippenkontje? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
RoosDeTuinier Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 (aangepast) @speets is gelukkig vanzelf weer goedgekomen😊 17 juni 2021 aangepast door RoosDeTuinier Quote
Mellie Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 Ik vind de amrocks zo grappig steeds! Leukste kippen vooralsnog. Voor die chabo’s kon ik echt geen liefde opbrengen. Suf he? Die vond ik stom en dat is nooit beter geworden. Deze kippen vind ik geweldig! Ook zo opmerkelijk aan ze dat zij het kippen parcours wat door de dochter zo zorgvuldig is uitgezet, zo lijdzaam afgaan. Ondergaan?!Er staat een boomstronk, balk, kist, balk, boomstronk, trappetje, boomstronk en daar ging niet een kip op en af. Tot groot verdriet van het kind. Maar die amrocks vinden het prachtig. Gaan alle kanten op en af! Ik vind het zo lollig dat ze met z’n allen op het trapje staan te kletsen en te piepen. “Kijk mama, ze doen truukjes!”Te schattig. 1 Quote
Jane Doe Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 (aangepast) 5 hours ago, speets said: Ik weet de oplossing! Mijn kippen stuiven alle kanten uit als ik naar buiten ga met een grote rode shawl om. Dan denken ze dat er een heeeele grote haan aan komt 🤣 Probeer maar! En @RoosDeTuinier hoe is het met dat kippenkontje? Daar lachen onze giga hanen hard om, zijn niet voor niks kalkoenkips. Leuk Mellie wat een plezier voor je kids. Sommig kips kunnen ook zo saai zijn, kipsshow is heerlijk vermaak. 17 juni 2021 aangepast door Jane Doe 1 Quote
Trea Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 Ja kippenvermaak doet t hier ook goed . 6 kipjes met allemaal hun eigen karaktertjes. En die drie kuikens zijn ook heel koddig. Hun gezellige gestruin is naast de eitjes toch wel de belangrijkste reden om kippen te houden. De vogelgriep lijkt net als Corona eindelijk uit de lockdown te komen. /2021/06/18/kaart-regios-vogelgriep/Compartimenten+Vogelgriep.pdf De rode delen in de kaart zijn nu officieel vrij van afschermplicht. Maar ik denk dat inmiddels de meeste moestuinierders met een paar kipjes al lang hun eigen inschatting hebben gemaakt tav risico en dierenwelzijn. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 Mijn kale kip (nieuwe naam sinds haar vorige rui was Kale (K)Hippie en die doet ze wel eer aan zeg…!) is weer volledig bedekt, maar eieren leggen, ho maar. De andere kippen gaan nu in de rui. Ik heb afgelopen week van 4 eierleggers in 1 week tijd 4 eitjes gehad… zelfs in de winter heb ik meer eieren in 1 week Kan ik nog wat doen om ze beter de rui door te helpen? Ze krijgen al wat extra meelwormen en zonnebloempitten. (Schijnt goed voor ze te zijn). Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 juni 2021 Auteur Geplaatst: 23 juni 2021 Ik heb eens een filmpje gezien (staat vast hier ergens in het topic nog?) dat je de kippen dan een klein beetje hele maïskorrels moet voeren. Dus dat doen wij zodra ze gaan ruien. Of ze er dan sneller mee klaar zijn?, ik weet het niet. Hier verwacht ik voorlopig nog geen rui eigenlijk. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 Alleen met mais zal niet genoeg zijn, klein beetje al helemaal niet. Krijgen veel mais en melk voor vetmesten en op conditie blijven, wat verwacht je van zeer grote zware vleesrassen. Nee die krijgen dan ei, kattenvoer en biergist bij, zodat ze snel door komen. De Barbezieux waren in staking, vonden het niet nodig naar binnen te gaan. De luxe van ontbijt, brunch, voerautomaat en snack, dus die krijgen hun voer nu binnen. Water binnen en opsluiten, willen ze niet verliezen aan de vol wolf vogel en co. De rest gaan braaf naar binnen, dus die krijgen hun buffet overdag en snack. Quote
Mellie Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 Ik ga in elk geval maar wat extra strooien. Baat het niet, schaadt het niet. Quote
Trea Geplaatst: 25 juni 2021 Geplaatst: 25 juni 2021 (aangepast) Eiwitrijker voedsel, maar dan voor kippen, zoals kuikenvoer , schijnt ook goed te zijn. Ik geef dat tijdens de rui meestal gemengd met gewoon kippenmeel. Ik heb eigenlijk nooit meer kippen die zwaar in de rui zijn. (Afkloppen). Maar ik heb ook geen kippen die veel eieren leggen. En de rui gaat meestal geleidelijk. Nu heb ik ook maar een kipje in de rui. Mijn kippen zaten al grotendeels op kuikenvoer vanwege de kuikens. 25 juni 2021 aangepast door Trea Spelling 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.